Bidevind Startet 31.Mars.2010 Del på Facebook Startet 31.Mars.2010 Bohusläningen Sitér dette innlegget Link to post
fem@il Svart 31.Mars.2010 Del på Facebook Svart 31.Mars.2010 (redigert) Er det mulig??!! mvh fem@il Redigert 31.Mars.2010 av fem@il (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 31.Mars.2010 Del på Facebook Svart 31.Mars.2010 (redigert) 2,7mill for en HR32, når lagde HR en modell som heter 32 ? Er det ikke samme forbrukerlov i Sverige som i Norge ? Har ikke HR rett til å få se båten og eventuelt rette feil ? Redigert 31.Mars.2010 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 31.Mars.2010 Del på Facebook Svart 31.Mars.2010 det finnes ingen HR 32!!! Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 31.Mars.2010 Del på Facebook Svart 31.Mars.2010 Skal sikkert være 37, er vel en skrivefeil. Kan jo bli spennende å se hvordan denne saken går i retten Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 31.Mars.2010 Del på Facebook Svart 31.Mars.2010 Forstår godt at kjøperen vil heve kjøpet siden han hadde problemer med motor først,men skulle tro det burde være mulig å la produsent utbedre feil å få en kompensasjon for verditap og tap av brukstid? kan ikke tro at det er lov å behandle kunder dårlig i sverige, selv om de kanskje ikke har like strenge lover som oss? Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 31.Mars.2010 Del på Facebook Svart 31.Mars.2010 Motorproblem er jo en ting som er montert inn i båten og helt sikkert ble dekket av yanmar eller VP og det var vel ute av verden også, men feil på selve båten i den grad som nevnes i artikkelen er jo alvorlig og absolutt noe HR skulle tatt hånd om på en proff måte. Nå er dette i en avis så man kjenner jo ikke hele sannheten men det blir spennende å høre hvordan det går med den saken. Minner meg faktisk om en lignende sak fra noen år tilbake med et annet merke der produsenten ikke påtok seg ansvaret for å levere en mandagsbåt Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 31.Mars.2010 Del på Facebook Svart 31.Mars.2010 Jeg var på Orhust for en uke siden og da ble det fortalt om arbeidsproblemer på HR-verftet. Rassy d.y. hadde sparket eldre arbeiderne i ly av finanskrisen ble det fortalt. Mer vet ikke jeg, men at dette kan få konsekvenser for det produktet de leverer er sett ikke umulig, og bedrifter har gått på rompa før når nøkkelpersoner forsvinner. Sitér dette innlegget Link to post
Brizo Svart 31.Mars.2010 Del på Facebook Svart 31.Mars.2010 Har vært oppi noe lignende med ikke bare et verft, men hele to stykker. Og begge gangene har jeg fått nye båter. Importøren og forhandler har operert meget profesjonelt. Var heldig, så jeg slapp å føre sakene for retten. Forstår svenske HR eierens frustrasjoner godt. Selv om skroget blir reparert, så vil tap ved salg være stor. HR har vel et godt rykte å forsvare. Kan denne saken utvikle seg i negativ retning til kunden. Taper HR mye skulle en tro! Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 31.Mars.2010 Del på Facebook Svart 31.Mars.2010 Så vidt jeg vet støper ikke HR skrogene selv, det blir så vidt jeg vet utført utenfor Sverige. Når det gjelder motorproblemer, kan dette både være av installasjons- og produksjonsmessig art. Uansett skal vel reklamasjon, slik som i Norge, overlates til selger å fikse. Det skal bli spennende å se vilken avslutning denne saken får. Hvis saken er korrekt fremstilt, så er ikke dette skroget reparerbart uten at finishen får lide. Jeg har vært borti liknende saker tidligere. Den første var, så vidt jeg husker, Comet (tror jeg det var) støpt i Horten. Her kunne man redde situasjonen ved å legge inn ekstra matter innvendig. Båtene ble kjøpt som halvfabrikata, slik at det var en forholdsvis enkel sak. Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 31.Mars.2010 Del på Facebook Svart 31.Mars.2010 Skroget til HR produseres vel av et firma som er heleid av Hallberg Rassy verv ab. Firmaet heter vel HR marineplast. Slik var det før i alle fall, og så vidt jeg husker ligger dette firmaet en times kjøring borte fra verftet. Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 31.Mars.2010 Del på Facebook Svart 31.Mars.2010 Den saken bærer preg av vanskelig kunde. Hadde en noen år til bake med en billigere båt og når han pratet om at claim nr: 67 led F faller ned etter at claim nr: 25 led D ble opprettet og at claim nr: 43 led B bør vurderes på ny ga media opp sin interesse for saken. HR er dem båtene jeg har vært om bord i som holder best gjennomsnittig kvalitet. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Enzo Svart 31.Mars.2010 Del på Facebook Svart 31.Mars.2010 Skrogene til HR produseres vel i Stenungsund ? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 31.Mars.2010 Del på Facebook Svart 31.Mars.2010 (redigert) Jeg var der nede for et par år siden. Da ble jeg fortalt at de ble produsert i Danmark. Jeg kan naturligvis blitt feilinformert. Ellers har jo HR tradisjonelt høy kvalitet. Det kan vel hende at de tross alt har problemer i et marked der det tilbys båter til 'halva priset'. Jeg har også blitt fortalt at HR også produserer to linjer med båter. Skal man ha topp for jordomseiling, blir kvaliteten på skrog og utstyr hevet, sammen med at prisen stiger enda noen hakk. Den informasjonen kommer ikke fra HR, men fra en bekjent som jobbet som konstruktør for Forgus. Redigert 31.Mars.2010 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
fem@il Svart 31.Mars.2010 Del på Facebook Svart 31.Mars.2010 Jeg har også blitt fortalt at HR også produserer to linjer med båter. Skal man ha topp for jordomseiling, blir kvaliteten på skrog og utstyr hevet, sammen med at prisen stiger enda noen hakk. Den informasjonen kommer ikke fra HR, men fra en bekjent som jobbet som konstruktør for Forgus. Håper du "kødder"nå?? mvh fem@il Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 31.Mars.2010 Del på Facebook Svart 31.Mars.2010 Med forbehold om at innholdet i avisartikkelen fra innlegg nr. 1 er noenlunde korrekt, må jeg si at jeg finner det hele en anelse komisk. Her har "selvutnevnte seilbåteksperter" på foraet rakket ned på spesielt Bavaria i mange tråder, og så plutselig kan det se ut som om et av de grommeste "kvalitetsmerkene" leverer et overpriset produkt som ikke en gang er sjødyktig. Kvalitet kan tydeligvis være så ymse. Jeg får uansett håpe det ordner seg for den uheldige eier. Sitér dette innlegget Link to post
joshua Svart 31.Mars.2010 Del på Facebook Svart 31.Mars.2010 Skroven plastas i egen fabrik i Kungshamn. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 31.Mars.2010 Del på Facebook Svart 31.Mars.2010 Hvordan i alle verden kan du si at HR er overpriset ? Dette er muligens en båt med en støpefeil i skroget og det er da ikke noe ukjent problem med andre merker også, inklusive.... nei dit går vi ikke Blir jo spennende å høre hvordan denne saken går, HR er jo et stort verft som produserer veldig mange båter i året, ikke noen knøtteprodusent med tommelløse 70åringer som sitter og gnir med sandpapir så de har vel opplevd dette før og har sin måte å takle det på. Som sagt, spennende Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 31.Mars.2010 Del på Facebook Svart 31.Mars.2010 Hvordan i alle verden kan du si at HR er overpriset ? Var ikke Ole Petter som fortalte at dyre båter ikke er overpriset, de er bare mange andre som er overfotet... Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Honduras Svart 31.Mars.2010 Del på Facebook Svart 31.Mars.2010 HR er jo et stort verft som produserer veldig mange båter i året, ikke noen knøtteprodusent med tommelløse 70åringer som sitter og gnir med sandpapir :lol: Nå ble jeg ille nysgjerrig Enzo, hvilken produsent baserer seg på tommelløse 70-åringer... Takk for den, ett fantastisk morsomt utsagn jeg skal spare til en passende anledning nere i båthavna... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Enzo Svart 31.Mars.2010 Del på Facebook Svart 31.Mars.2010 (redigert) Jeg dro det vel litt langt med den der men de er jo en stor produsent som produserer veldig mange båter ala samlebånd sammenlignet med Regina,Malø,Najad,Aphrodite,Swedestar,Scanner,Nordship m.fl Det som er litt morsomt er at de har produsert et det rundt 10000båter nå og aldri levert en båt etter tiden, hvordan er tallene på antall leverte båter til rett tid hos de som produserer store volumer i andre land Redigert 31.Mars.2010 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 31.Mars.2010 Del på Facebook Svart 31.Mars.2010 Jeg tror vi må vente på litt fakta i saken før fattigmannstrøsten tar helt overhånd for oss løssmottakere med foreldre som lever i beste velgående. Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 1.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2010 Dagens Bohusläning melder om at de muntlige forhandlingene ikke førte frem. Forliksforhandlinger skal holdes senere i vår og hvis det ikke blir forlikning der så går saken videre til domstol i høst. Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 1.April.2010 Del på Facebook Svart 1.April.2010 Den saken bærer preg av vanskelig kunde. sitat fra artikkel: tre besiktningsmän har stämplat båten som sjöoduglig. Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 1.April.2010 Del på Facebook Svart 1.April.2010 Det lukter litt råtten fisk her, for hvis en besiktigelsesmann underkjenner båten sjødyktighet så tilkaller man ikke en ny besiktigelsesmann og så enda en. Det Svenske sjøfartsdirektoratet skulle vært koblet inn i saken når anklagene er såpass alvorlige som sjøudyktighet. Jeg regner med at tilsynsmyndighetene i Sverige har de samme primæroppgavene som i Norge. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.