catano Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 Hei. Trenger man spesial slange for utluftingen på en septiktank eller kan man her bruke vanlig slange ? mvh Catano Quote Mvh catano Link to post Share on other sites More sharing options...
Dreamer Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 Alle slanger til / fra septiktank bør være diffusjonstette og bergenet for dette bruk. Vanlige slanger bør ikke benyttes. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Fru Jacobsen Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 Helt riktig å bruke slanger med luktsperre, men akkurat når det gjelder lufteslangen så brukte jeg en helt vanlig slange i flere år. Det var det eneste jeg hadde der og da så jeg brukte den, for så å skifte den ved første anledning. Men den begynte aldri å lukte så den sitter vel der enda.. (mulig jeg bare hadde flaks) Quote "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" Link to post Share on other sites More sharing options...
Breezita Posted April 1, 2010 Share Posted April 1, 2010 Har skiftet lufteslange i år. Maritim anbefalte denne "Bensinslange 16 mm for lufting ISO7840". Sjekk også luftenippel, denne var grodd igjen invendig og brakk i to når jeg skulle løsne den gamle slangen. Mens du er i gang kan du jo vurdere et odørfilter også..:)) Quote http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts