Jump to content

Perkins 4.108, hva skal være her?


netsirk

Recommended Posts

Hei,

Jeg har en Perkins 4.108 i seilbåten , som har vært demontert av noen andre java script:headbang:() , så skal jeg sette det sammen igjen. Har egentlig komme i mål med det meste, men stusser litt med følgende på manifoilen.  Jeg har en slange som muligens kommer fra sjøen,  men skulle tro den skal rett i pumpa?

Bilde

Bilde

 

Videre, rett ved siden av starteren er det en monteringsplass med hull som jeg lurer på kan ha stått noe. noen idè?  og sist - hvilken føler er det montert her?

Bilde

 

Takksam for  pekere / ideer /svar på dette?

Har noen et skjema for tilkoplinger til manifoilen? har div perkins manualer, men ikke noe der..

 

mvh

kristen

Link to post
Share on other sites

Uten at jeg kjenner denne motoren vil jeg tro at de 2 hullene i bakkant av varmeveksleren skal forbindes sammen. Om du følger sjøvannet fra pumpa så går det nok inn i forkant av varmeveksleren og kommer ut i bakkant. Deretter  skal det nok inn i eksosbendet for å følge med eksosen ut.

 

Festet ved starteren ser ut til å ikke ha vært i bruk. Kan være fur motorfeste dersom der er et tilsvarende på andre siden av motoren.

 

Føleren er nok for oljetrykk.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

på min seilbåt ser det ut som om det går en slange opp og ned igjen inne i et stuerom før utgående kjølevann mates inn i eksosen.  Vet ikke om dette er en slags "vannlås".  I toppen av slange opp/ned er det en plast-dings som kobler de to slangene sammen.  Vet ikke om denne også gjør noe annet.

 

Her er en link til et bilde av motoren:

http://foto.aftenposten.no/show_image_stre...1&dx=527&dy=395

 

Vennlig hilsen

Far Out

:diving

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...