Leidulf Posted April 1, 2010 Share Posted April 1, 2010 Min far har fått en Perkins nylig, har funnet ut av motornr at det er en 236, dvs 3,9liter, og årsmodell 1984, men finner ikkje ut av hk på denne utgaven, finner bare utgaver uten turbo. Motornr er: LJ33515-U421014U. Trur denne har vært påmontert eit strømaggregat, Men er vel mulig å marinisere for bruk i båt. Quote - Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang.... Link to post Share on other sites More sharing options...
M/S Bastard Posted April 2, 2010 Share Posted April 2, 2010 Jeg har samme motoren, uten turbo. Min motor har tidligere stått i en truck, så det skal ikke være noe problem og marinisere. 81 hk uten turbo er det jeg har klart og finne frem til. Su kan jo prøve en mail/telefon til universal-diesel Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Jens_P Posted April 2, 2010 Share Posted April 2, 2010 Kikket litt i dette pdf-dokumentet hos Økonomideler. På side PE-6 ser det ut som du har en T4.236, 102hk ved 2600 rpm. Quote Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post Share on other sites More sharing options...
Divemaster Posted April 2, 2010 Share Posted April 2, 2010 (edited) T4 236 .... Regnet som en solid og driftssikker maskin i Landbruk, og industri Levert mye til Massey Ferguson, Front Loaders og diverse generatorsett mm. 236 kubikk tommer = 3.9L, og skal etter sigende være 78 hk i standard utgave og 102 med turbo ved 2400 RPM Stort utvalg i deler og overhalte maskiner rundt i verden, så deletilgangen er det ingenting i veien med. Edited April 2, 2010 by Divemaster (see edit history) Quote Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post Share on other sites More sharing options...
Bjørn Løvjomås Posted April 2, 2010 Share Posted April 2, 2010 (edited) Hvis du trenger motordeler er denne linken verd å undersøke Økonomideler De har veldig rimelige deler. Huff, så ikke linken over... men likavel... de kan anbefales Edited April 2, 2010 by agder840 (see edit history) Quote Endelig ble det Bobåt Link to post Share on other sites More sharing options...
Leidulf Posted April 2, 2010 Author Share Posted April 2, 2010 Ja da har vi komt eit godt stykke lenger, skal levere infoen til maskinisten, så blir han sikkert fornøgd. Quote - Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang.... Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts