Jump to content

Ukjent klassemerke, trenger hjelp til identifisering.

sodne

Recommended Posts

Hei, holderpå med ett prosjekt, som ingen her har klart å identifisere :wink: , nå fant jeg ett gammelt seil og på det står en blå M med rundede ytterkanter nesten slik : (V) båten er 7 m lang med bulb kjøl og masthead rigg, har en liten kahytt. Noen som vet? Eller kjenner til en liste over norske og internasjonale klassemerker?

stå i ro båt!

Viggen har en liggende v http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=21538775, albin viggen har en rød stjerne med liggende v under.

Albin vega har en rød stjerne med en stående v under http://www.albinvega.org/Pages/Medlem/lenker/lenker.htm.

Hva med å legge ut bilder? Tipper noen kloke hoder her inne på forumet kan hjelpe deg.

De syv P'er:

PPPPPPP= Proper Planning and Preparation Prevents Piss Poor Performance

Nå med båtførerbevis

i årboka for SXK 2000/01 står det en hel haug med merker. Nede til venstre på side 447 står et M-merke med runde yttersider (men mest som et liggende 3tall), båttypen heter Midjet. Over dette står et litt annerledes, Mega 30. Begge har rett midtdel, ingen v-form. Ingen andre som jeg kunne se passet med beskrivelsen.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

• 2 weeks later...

Jeg tror at denne båttypen ble fremstilt i Norge av Selco, antakeligvis på lisens - Har av og til sett disse til salgs på Finn og Blocket.se . Men det er vel sansynlig at det finnes noen av originalbåtene her også!

Edited by Havgap (see edit history)