solkongen Startet 2.April.2010 Del på Facebook Startet 2.April.2010 (redigert) Prøver å finne frem til en god løsning til fortøyning hjemme. Ønsker å fortøye med baugen ut til bøye, og akter til pullert som jeg har på land. Har tidligere tenkt at det kun var kjetting som var aktuelt til feste/moring i bunn. Er det noen som har erfaringer med denne varianten ? http://www.nautiskhandel.no/storefront.php?pid=2365 Redigert 2.April.2010 av solkongen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 2.April.2010 Del på Facebook Svart 2.April.2010 Bruk heller tau, med en daumann (for eksempel en plastkanne fylt med betong) 5-6 meter fra moringen. Da får du god fjæring/drag i bøyen, som holder båten ute fra land. Når det legges ut flytebrygger i båtforeningen vår brukes det tykt tau (35-40mm) og en daumann på hvert tau laget av en 20 liters kanne fylt med betong. Da er det litt fjæring i fortøyningene, og flytebryggene lever et mye mer beskyttet liv... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
solkongen Svart 2.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2010 Bruk heller tau, med en daumann (for eksempel en plastkanne fylt med betong) 5-6 meter fra moringen. Da får du god fjæring/drag i bøyen, som holder båten ute fra land. Når det legges ut flytebrygger i båtforeningen vår brukes det tykt tau (35-40mm) og en daumann på hvert tau laget av en 20 liters kanne fylt med betong. Da er det litt fjæring i fortøyningene, og flytebryggene lever et mye mer beskyttet liv... Ok, takk skal du ha. Det blir jo billigere med et solid tau enn moringsline ? Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 2.April.2010 Del på Facebook Svart 2.April.2010 (redigert) kanskje det er noen fiskere som har noe snurrevadline liggende? obs. nå tenkte jeg flytebrygge. Kanskje det ikke går med bøye. Redigert 2.April.2010 av traust (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 2.April.2010 Del på Facebook Svart 2.April.2010 Det finnes flere tråder om dette. Et utfyllende svar finnes blant annet i innlegg 60 i denne tråden. I fjor byttet jeg ut moringstau på begge mine moringer. Hadde for noen år siden blandet rustfritt og galvanisert. Resultatet ser du i innlegg #63 i ovennevnte tråd. Her er et nærbilde av det jeg la ut i fjor, uten at jeg skal påberope meg å ha fasiten. Brukte blytau og syrefast. Det som ikke fremkommer er at alle sjakler og skruer er sikret med solide plast-strips Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
solkongen Svart 2.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2010 Det finnes flere tråder om dette.Et utfyllende svar finnes blant annet i innlegg 60 i denne tråden. I fjor byttet jeg ut moringstau på begge mine moringer. Hadde for noen år siden blandet rustfritt og galvanisert. Resultatet ser du i innlegg #63 i ovennevnte tråd. Her er et nærbilde av det jeg la ut i fjor, uten at jeg skal påberope meg å ha fasiten. Brukte blytau og syrefast. Det som ikke fremkommer er at alle sjakler og skruer er sikret med solide plast-strips Takk for god link. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.