Jump to content

Fotoramme som slaveskjerm?

ares

Recommended Posts

Det har jeg også lurt på.

I tillegg lurer jeg på om det er mulig å kombinere en fotoramme med et slikt USB-kamera fra CO.

Enten som "ryggekamera" eller kontinuerlig inspeksjonskamera av motorrom eller annet.

USB inspeksjonskamera

inspeksjonskamera.jpg

Buster X med Yamaha 70

Tror det er ganske skjeldent at du finner video eller vga inngang på disse fotorammene.

Jeg har en liten 10" skjerm med vga inngang liggende som går på 12 V. Din for 500 kr.

kan ikkje bruker på 64-bit system, står det i kommentar under på den linken....

Hva er det?

Data er ikkje mn sterke side.... :rolleyes:

Lurte på ein liten skjerm til kartprogrammet,bare plugge i to kable og legge laptoppen i ei hylle. Får ikkje plass i vinudkarmen ti min gamle 15,6", tar oppi vinduet....

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Har du 64 bits windows, vil ikke skjermen fungere. (mangler drivere vil jeg tro, uten å ha sjekket alle detaljer)

Vil tro du sitter på et 32 bits system, så da vil skjermen fungere.

Om den kan benyttes til ditt formål er jeg litt tvilende til, men har som sagt ikke sjekket detaljene.

Kan hende jeg tar feil.

Har anskaffe en slik!!

Virker helt OK med min lille Eee PC. Innebygget justerbare lysdioder i spissen. Samtidig mulighet for å montere en liten "klips-magnet" på tuppen! Greit om man vil fiske opp noe stålsaker!

Kan også ta opp små filmsnutter eller bare et snap-shot!

Bildeoppdatering noe svak ! 30 frames/sek, så man må bruke litt tid å bevege kameraet saaaaakte!!

:sailing:

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Har anskaffe en slik!!

Trenger den noe programvare for å fungere, eller kan den plugges rett inn i en digital fotoramme og vise sanntidsbilder direkte?

Buster X med Yamaha 70

30 frames sec er heilt ordinær videohastighet. Så om du må bevege kamera saaaakte så kan det være du har 15 f/sec noe som ikkje er uvanlig på full oppløsning og billig webkamera

Programvare følger med iform av en mini CD

Beklager om jeg er treg, men jeg har fortsatt ikke forstått om jeg kan bruke et slikt kamera direkte i en fotoramme.....

Buster X med Yamaha 70