Jump to content

Vurderer bytte av en Volvo Penta MD 11C med Lomatec 27 Hk.

Fram skipper

Recommended Posts

Hei ! Vurdrer å bytte ut min gamle Volvo Penta MD 11C med en f.eks. Lomatec 27 hk. fra Kina .

Er det noen som har noe særlig erfaring med denne motoren ? Er født skeptiker .

Har lest noen innlegg hær på båtplassen.no , men det har stort sett vært større motorer .

Båten jeg har , er en Fram 25 snekke . :flag:

JGH her på forumet har kjøpt en slik 27Hk, den er vel ikke kommet lenger enn til garasjen ennå men har da inntrykk av at det er solgt endel av de små også. Det går en lang tråd her på forumet hvor også importøren deltar aktivt. Søk etter denne, her fremkommer det også at det var noe med girene på endel av dem om jeg husker rett.

Og velkommen til BP :flag:

Takker for det Bergen .

Har lest en del her på BP , men som sagt handler det stort sett om de noe større motorene .

Har også fått med meg at det har vært litt kluss med giret .

Det virker også som importøren tar dette seriøst . :sailing:

Edited by Fram skipper (see edit history)

• 4 months later...

Hei!

Selv har jeg ikke erfaring med denne, annet enn at vi har installert 2 stk. Motoren har en god og jevn gange. 14 solgte hittil av denne typen.Av disse 14 har vi hatt en kunde med problemer med el-nettet, tok oss litt tid før vi fant feilen, men den er nå utbedret.

Vi har en kunde ved engelsvika som fikk installert samme motoren i mai mnd, en meget omgjengelig kar som du helt sikkert kan ta en prat med vedr motoren. Skal heller ikke se bort fra at han tar deg med på en båttur også.

Giret: girproblemet rammet 2 motorer. Har ikke hørt noe siden, og vi begynner å nærme oss et meget solid salgstall.

Bare spør om det er noe du lurer på