Jump to content

Isflak vs B31C

Lanber

Recommended Posts

Fredag for ei uke sida, (26.03) gikk jeg og svigerfar til Arendal for å få seil på båten igjen.

Grimstad hadde da vært isfri ei uke og langt fra mine tanker var det at det ikke var like godt stilt i Arendal.

Helt ytterst i Tromøysund gikk jeg på et isfalk så det smalt, skikkelig! Det første isflaket jeg så traff jeg, må ha vært 50m2 før jeg delte det.

Skade? Bunnstoffet borte i baugen, ellers fint. Dekkslys ble satt på og fart satt ned, endel drivis innover ja.

Svigerfar som blundet under dekk kom opp, døv (og nesten blind) som han er må han snakkes til med store bokstaver for at han skal høre, så at seilmakern som bor rett innfor fyret fikk med seg samtalen fikk vi bekreftet neste dag.

Han sa: Det var en båt som kom inn halv 12 med full dekksbelysning og han hørte roping før han så båten....ikke akkurat skryt nei.

Retur neste dag hadde YR feil værmelding, som er regelen heller enn unntaket. Vi fikk 8-10m/s rett i hekken. Gjorde fra 7 til nesten 9 knop hele veien, silkeføre!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...