soleq Posted April 2, 2010 Share Posted April 2, 2010 Hei. Spekulerer i å lakkere min barracuda cleveland 17 (glassfiberbåt) då den ikkje er så fin i lakken (riper,falma av sol osv.) Har bladd igjennom mangen av innlegga ang båtlakking her på forumet. Men greie ikkje finne noko om biltema sin 2k lakk vs jotun topgloss. evt jotun 1k lakk? Båten skal sprøyt lakkerast. Quote Barracuda cleveland 17" yamaha 90hk Halco 17 foter u/motor (prosjekt) Link to post Share on other sites More sharing options...
lippert Posted April 2, 2010 Share Posted April 2, 2010 Som nybegynner i lakking var jeg overrasket over hvor enkel BTss lakk var å jobbe med. Måtte tynnes litt for å få riktig viskositet, men jeg måtte nærmest provosere den for å få den til å sige. Nå har den sittet på båten i en sessong og det ser fortsatt svært bra ut. Quote mvh Knut Erik Link to post Share on other sites More sharing options...
G-sabb Posted April 2, 2010 Share Posted April 2, 2010 Hei,jeg har nettopp lakket deler av en båt,brukte pensel og fordriver,og lakken var Biltemas 2k.offwite. Resultatet ble bra,lakken er blank og fin.Herdet seint pga kun 6 grader i naustet,men er hard og fin nå.Anbefales. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
suzumer 290 Posted April 2, 2010 Share Posted April 2, 2010 (edited) er denne 2k lakken denne. http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/M...ent-polyuretan/ i så fall skal eg kjøpe denne i stede for en hos maritim til 300 kr. Edited April 2, 2010 by suzumer 290 (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
soleq Posted April 2, 2010 Author Share Posted April 2, 2010 Høyres veldig bra ut, skal stikke innom en forhandler og høyre på pris på 2k jotun lakk før eg bestemmer meg. Men er ein mulighet med jotun topone eller shipolin, som er ein 1k lakk. Nokon som har synspunkt på det? Btw: virkelig bra respons på forumet Quote Barracuda cleveland 17" yamaha 90hk Halco 17 foter u/motor (prosjekt) Link to post Share on other sites More sharing options...
soleq Posted April 2, 2010 Author Share Posted April 2, 2010 har nokon bilder av diverse lakkarbeid med sprøyte? Både 1k og 2 k lakk, mottas med stor takk :) Quote Barracuda cleveland 17" yamaha 90hk Halco 17 foter u/motor (prosjekt) Link to post Share on other sites More sharing options...
maveric Posted April 3, 2010 Share Posted April 3, 2010 Som nybegynner i lakking var jeg overrasket over hvor enkel BTss lakk var å jobbe med. Måtte tynnes litt for å få riktig viskositet, men jeg måtte nærmest provosere den for å få den til å sige. Hva brukte du for å påføre lakken? Pensel eller sprøyte? mav Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
lippert Posted April 3, 2010 Share Posted April 3, 2010 Sprøyte. Quote mvh Knut Erik Link to post Share on other sites More sharing options...
:båt1 Posted April 3, 2010 Share Posted April 3, 2010 sprøyte hvis du har og kan denne teknikken pensel hvis du vil ha det enkelt Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Bearded Beast Posted April 3, 2010 Share Posted April 3, 2010 Har òg brukt denne malinga. Synes den herdet veldig fort. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
GeirKS Posted April 3, 2010 Share Posted April 3, 2010 Har ikke så god erfaring med holdbarheten til Jotun HardTop 2k lakk. Påført i 2005 og krakelerer nå. Biltemas har jeg brukt i ankerboksen og den er like fin. Men der er det jo ikke noe sol... GeirKS Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
soleq Posted April 3, 2010 Author Share Posted April 3, 2010 Virkar som alle har forskjellige meiningar om både 1 og 2k lakk, trur eg skal velge min egen lakk og ikkje tenke på andre sine positive og negative meiningar. So skal eg heller formidle om kva eg syns om den lakken eg ender opp med :D Skal gjere GRUNDIG forarbeid veit eg jaffal. Blir sliping tør og våt, silikonfjerner,primer? også fleire lag med lakk, usikker på om eg skal våtslipe mellom laga. om det er verdt bryet. Quote Barracuda cleveland 17" yamaha 90hk Halco 17 foter u/motor (prosjekt) Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts