Jump to content

Biltema 2k lakk vs jotun lakk

soleq

Recommended Posts

Hei. Spekulerer i å lakkere min barracuda cleveland 17 (glassfiberbåt) då den ikkje er så fin i lakken (riper,falma av sol osv.)

Har bladd igjennom mangen av innlegga ang båtlakking her på forumet.

Men greie ikkje finne noko om biltema sin 2k lakk vs jotun topgloss. evt jotun 1k lakk?

Båten skal sprøyt lakkerast.

Barracuda cleveland 17" yamaha 90hk

Halco 17 foter u/motor (prosjekt)

Som nybegynner i lakking var jeg overrasket over hvor enkel BTss lakk var å jobbe med. Måtte tynnes litt for å få riktig viskositet, men jeg måtte nærmest provosere den for å få den til å sige. Nå har den sittet på båten i en sessong og det ser fortsatt svært bra ut.

mvh Knut Erik

Hei,jeg har nettopp lakket deler av en båt,brukte pensel og fordriver,og lakken var Biltemas 2k.offwite.

Resultatet ble bra,lakken er blank og fin.Herdet seint pga kun 6 grader i naustet,men er hard og fin nå.Anbefales. :yesnod:

Høyres veldig bra ut, skal stikke innom en forhandler og høyre på pris på 2k jotun lakk før eg bestemmer meg.

Men er ein mulighet med jotun topone eller shipolin, som er ein 1k lakk.

Nokon som har synspunkt på det?

Btw: virkelig bra respons på forumet :flag:

har nokon bilder av diverse lakkarbeid med sprøyte? Både 1k og 2 k lakk, mottas med stor takk :)

Som nybegynner i lakking var jeg overrasket over hvor enkel BTss lakk var å jobbe med. Måtte tynnes litt for å få riktig viskositet, men jeg måtte nærmest provosere den for å få den til å sige.

Hva brukte du for å påføre lakken? Pensel eller sprøyte?

mav

Har ikke så god erfaring med holdbarheten til Jotun HardTop 2k lakk. Påført i 2005 og krakelerer nå. Biltemas har jeg brukt i ankerboksen og den er like fin. Men der er det jo ikke noe sol...

GeirKS

Virkar som alle har forskjellige meiningar om både 1 og 2k lakk, trur eg skal velge min egen lakk og ikkje tenke på andre sine positive og negative meiningar.

So skal eg heller formidle om kva eg syns om den lakken eg ender opp med :D

Skal gjere GRUNDIG forarbeid veit eg jaffal.

Blir sliping tør og våt, silikonfjerner,primer? også fleire lag med lakk, usikker på om eg skal våtslipe mellom laga. om det er verdt bryet.