Jump to content

Kan man avlegge eksamen for VHFsertifikat uten å ha kurs?

2xDiesel

Recommended Posts

Jepp ingen problem - gjorde dette selv for et par år tilbake: Tok kontakt med Maritim Radio og avtalte tid for eksamen. Tror der ligger en oversikt over godkjente sensorer på sidene til Maritm Radio - som du kan gjøre en avtale med: Lykke til

BONITA I

Takk for hjelpen! Det må jeg si, utposten Kristiansand har ikke et eneste eksamenssted :eek: Terninkast 0

Det har de, på jobben min har de netopp kjørt to kurs. Sørlandet maritime vgs.

Det kan ha med at noen kurstilbydere bruker eksterne sensorer, og da er det kun disse "konsulentene" som kommer frem i den oversikten, mener jeg å vite. Det er no kadslikkig flere som tilbyr kurs, enn det er sensorer...

Det har de, på jobben min har de netopp kjørt to kurs. Sørlandet maritime vgs.

2xDiesel var vel ute etter steder han som privatist kan gå opp til eksamen? Har Sørlandet maritime denne muligheten, eller leier dere inn eksamensvakt/sensor ved avslutning av avholdte kurs?

Tviler på at skolen både kan holde kurs og være sensor samtidig, det blir litt som "bukken og havresekken" :wink:

Hjemmeside på WEB og på facebook.

Arbeidssted er Florø Radio.

2xDiesel var vel ute etter steder han som privatist kan gå opp til eksamen? Har Sørlandet maritime denne muligheten, eller leier dere inn eksamensvakt/sensor ved avslutning av avholdte kurs?

Tviler på at skolen både kan holde kurs og være sensor samtidig, det blir litt som "bukken og havresekken" :wink:

Selvfølgelig kan man være sensor selv om man holder kurset, det er helt vanlig både når det gjelder kurs og på vanlige skoler.

Selvfølgelig kan man være sensor selv om man holder kurset, det er helt vanlig både når det gjelder kurs og på vanlige skoler.

Nei dette er da ingen selvfølgelighet, tvert imot!

Det blir som om din sjåførlærer skulle bestemme om du får "lappen" eller ikke....

Tviler på at dette er vanlig praksis rundt omkring :nonod:

Hjemmeside på WEB og på facebook.

Arbeidssted er Florø Radio.

....i norsk skole har det alltid vert slik at man både underviser og eksaminerer.

Det meste innen yrke, sikkerhet, anlegg,,,truck,lift,båtfører,... ja ...

Er vel nesten bare kjøretøy på vei som ikkje har det slik?

Yanmar 6LYA-STP 340hk