atvv Startet 3.April.2010 Del på Facebook Startet 3.April.2010 Har en selvbyggd alu båt på 19 fot. Skal fiske leppefisk i sommer derfor kunne jeg ha tenkt meg att den har blitt registrert. Problemet/utfordringen er att den ikke er CE godkjent eller noe annet, kan den da registrerest. Sitér dette innlegget Link to post
atvv Svart 7.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2010 hehe, da er jo saken grei, vist viknes gutta får fiskerirega sin så må jo jeg å få. Men nå blir vel fokuset så sterkt att ingen får registrere på en stund, de skal vel ha en revisjon! Og leppefisk fiske begynner i mai, svarte. Blir ikke enkelt dette, skal drive med 200 teiner, og er man uregistrert så kan man vel ikke fiske med mere en 10 stk ? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 7.April.2010 Del på Facebook Svart 7.April.2010 Båten kommer inn under regelverket for yrkesbåter under 15 meter. Du trenger ingen CE-merking. Den skal være bygget i henhold til Nordisk Båtstandard. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 7.April.2010 Del på Facebook Svart 7.April.2010 Eg meiner på at om du skal fiskeriregistrere båten på deg, så må du stå i fiskerimanntalet på enten blad A (hobbyfisker), eller blad B (yrkesfisker). Etter det eg forstår, så er ikkje reglane for å fiskeriregistrere ein båt som er under 10,65 så vanskelig å få registrert, bare den er "egnet" til føring av redskaper og fangst som båten er tiltenkt. Nå trakkar eg meg ut på tynn is, men eg lurer på om at for at du skal få registrert båten, så må den vere Veritas-godkjent. Men ring til fiskeridirektoratet. Der får du vete nøyaktig kva du må gjere for å få registrert båten din. Sitér dette innlegget Link to post
Kaldfisk Svart 7.April.2010 Del på Facebook Svart 7.April.2010 Lov om registrering og merking av fiskefartøyer. http://www.lovdata.no/all/nl-19171205-001.html http://www.fiskeridir.no/fiske-og-fangst/lover Fiskermanntallet: Manntallet er organisert i to deler: blad A og blad B. Blad A er et register over personer som har fiske eller fangst som binæring (fiskeriinntekt på minimum ½ G (1 G = grunnbeløpet i folketrygden) og driftstid under 20 uker per år. Blad B er et register over personer som har fiske eller fangst som hovednæring (fiskeriinntekt over 1 G og minst 20 ukers driftstid). I 2003 var det 3999 registrerte fiskere på blad A, mens antallet på blad B var 13 260. Sitér dette innlegget Mvh Kaldfisk Link to post
atvv Svart 7.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2010 joda jeg er på blad b, så den er grei, man får bare håpe på god dialog med fiskdir. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.