btt Startet 4.April.2010 Del på Facebook Startet 4.April.2010 hei har en wiking 28 som det er en volvo TAMD41 motor på 194 HK og en gearkasse type MS4.. dette er en standard pakke tror jeg... har 40 mm aksel.. hvor stor propell kan jeg bruke i denne båten?? bør jeg ha 3 eller 4 blader?? noen som har noen erfaringer med denne båten??Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig kan noen hjelpe meg med propell? hvilket er i strid med 'Regler for Åpent Forum' Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 4.April.2010 Del på Facebook Svart 4.April.2010 Har ingen erfaring med Wikingboat. Men jeg har en Fjord 880, og dette er etterfølgeren til Wikingen. Jeg har samme oppsettet på motor og gear. Nå vet ikke jeg hvilken utveksling det er på gearet ditt, men jeg har ca 2:1 på mitt gear. Og passende propell er da 19X17. Har prøvd både 19X16 og 19X18. Den minste propellen var for lett, og den andre ble for tung for min båt med normal last. Wikingen er vel litt lettere og litt kortere enn min båt, så dette bør vel gi en liten indikasjon på hva som passer best på din båt ihverfall. Hvilket turtall oppnår du i dag med den propellen som sitter på? Hva som er best av 3 eller 4 bladet vet jeg egentlig ikke. Men 4 blader er vel mest brukt på disse båtene. Og det er vel fordi disse stort sett er mere stillegående, tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Wiking 28 dk Svart 5.April.2010 Del på Facebook Svart 5.April.2010 Hei. Har en Wiking 28 med Ford 2704 T EC på 180 hk og skruen er en 21x22 på 45 mm aksel. Skruen er mærket med SPW 16071 men ved ikke hvad det betyder. Skruen er 3 bladet og passer fint til båd og motorydelse. Venlig hilsen. Wiking 28 dk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.