Jump to content

Raymarine A70, hva trenger jeg for å få detaljerte kart?

Koma

Recommended Posts

Eg har kjøpt Raymarine A70. Den skal ha innlagt kart i plotteren, men syns det virker som om det er lite info i kartet. Kva får eg ekstra og kva bør eg kjøpe av tilleggs chip for god info i plotteren?

Er det andre som har prøvd dette og har gode tips?

:smiley:

Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig Raymarine A70 hvilket er i strid med 'Regler for Åpent Forum'

Jeg har oppfattet dette slik at det innebygde kartet ikke inneholder detaljer info om bunnforhold der det er dypere enn 10 meter. informasjon om grunner, fyr osv er nok komplett.

Velkommen til BP!

Edited by Framtia (see edit history)

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Det kommer vel ann på hva informasjon om savnes. Koma - kan du utdype det? Jeg regner med at det er innstillinger hvor du kan velge hva info som skal vises.

Raymarine A serien og C Wide leveres med det kartsystemet som tidligere ble kallt Navionics Silver. Det er det samme som Gold bortsett fra at detalinfo på dypere vann mangler.

Anbefaler Gold til de med A serie og Platinum Plus til C Wide.

Etter mitt skjønn manglar deler av kartet info om dybder, i det området båten ligg no, er det lite dybder utanom "fargen" på området nær land. Andre plasser er det meir info. Har prøvd diverse innstillinger, men finn ikkje heilt ut av det.

prøver en siste gang :smiley:

De innebygde kartene inneholder detaljert info ned til 10 meters dybde, men få detaljer der det er dypere. Så hvis du ikke skal fiske, eller har båt som stikker veldig dypt vil du nok klare deg lenge uten å måtte kjøpe noe kart.

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Anbefaler Gold til de med A serie og Platinum Plus til C Wide.

Kan noen fortelle meg fordelene med Platinum - for oss som ikke liker å spille game boy advanced spillet "try to manouver a boat" :wink:

3D kart er for meg for mye Nintendo. Er det gode satelittfoto av havner i Platinum?