mulder99 Startet 4.April.2010 Del på Facebook Startet 4.April.2010 Hei Jeg har nylig gått til innkjøp av en båt med en merscuiser 1,7 turbo diesel. Båten ble første gang tatt i bruk august 2007, og har nå gått ca. 55 timer. Tidligere eier har ingen dokumentasjon på vedlikehold (sa en betjent hadde gjort noe, men sa ingenting håndfast om hva som var gjort). Lurer derfor på hva jeg bør gjøre av vedlikehold før sesongen startet. Ser på vedlikeholdsrutinen i manualen at en skal skifte olje og filter, samt stramme klemmen på stigerør først ettet 50 timer. Er også en del punkter under 100 timer/årlige gjøremål. Holder det at jeg skifter olje og filter, eller bør jeg finne et verksted for full service? Snakket med et verksted, de sa jeg måtte ha full service. Kanskje det var for å tjene noen tusen.... Hadde satt pris på om dere kunne delt noen erfaringer Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
KARILLA Svart 4.April.2010 Del på Facebook Svart 4.April.2010 Hei Gratulerer med ny båt. Jeg ville tatt full service, spesielt mht til drevet som i utganspunktet skulle hatt førstegangs ettersyn allerede ved ca 20 timer. Hvorvidt du opprettholder muligheten for reklamasjon ved eventuelle feil om du utfører arbeidet selv vet jeg ikke. Hadde tilsvarende motor for noe tid tilbake og fikk nytt drev på garanti/reklamasjon, basert på dette anbfaler jeg full service hos verksted. Drevet var rett og slett feil montert fra fabrikk, noe som bidro til at det ble spon i olja. dette hender neppe for deg men anbefaler full service alikevel. Lykke til med ny båt. Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post Share on other sites More sharing options...
skipsbygger Svart 4.April.2010 Del på Facebook Svart 4.April.2010 Gå for full pakke, men sørg for at de gjør alt som er i boken, spesielt Zink i motor å på drev, olje skift på drev er oxo viktig, sørg for at drevet blir tatt av, for å sjekke etter vann intregneing i belgen. Sitér dette innlegget industrimekaniker, platearbeider og godt brukande sveiser ;) med båtførerbevis NB 870 Touring NB 820 combi Nord West 740 Nidelv 24 Norøna 23 Sørlands snekke 24 Rana530 HT Øyen 15 Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 4.April.2010 Del på Facebook Svart 4.April.2010 (redigert) Og få de til å ta en ekstra god sjekk av turbo og waste gateen. SErvice på merkeverksted på dyre ting som dette er alltid å anbefale mener jeg. Det gir både trygghet på at de gjør en god jobb (forutsatt at det er et godt verksted....) og en enklere diskusjon OM det skulle hende noe med motoren. Redigert 4.April.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kaptein Nemo Svart 4.April.2010 Del på Facebook Svart 4.April.2010 Jeg anbefaler deg å tegne en motorhavari forsikring. Hadde selv en slik motor som fikk brist i stempel nr. 3. Søker du litt på nettet vil du finne svært mange tilfeller der stempelet er gått i stykker. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
mulder99 Svart 5.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2010 Takker for gode råd. Da blir det service på merkeverksted . Ikke dumt med motorforsikring, skal sjekke det opp Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.