Jump to content

Bennett trimplan - gjenbruk av tubing fittings ved bytte av HPU

arnearmoa

Recommended Posts

Jeg må bytte selve hovedenheten til mine Bennett trimplan. Det ser jo temmelig enkelt ut, særlig hvis de to tubing koblingene fungerer like bra om jeg bare løsner fra den gamle enheten og skrur fast på den nye... Er det noen som har prøvd?

Ved første gangs montering er det en hel omdreining etter fingertight som gjelder. Er det litt mindre ved andregangs montering f.eks.?

Lufting ordner seg visst veldig enkelt med litt ut og inn kjøring, heldigvis.

Takk for svar. Det var akkurat det svaret jeg ventet meg, men det er jo betryggende at det har vært gjort før.

Håper sylindrene fungerer som de skal. De har ikke vært i bruk på noen år nå. Forrige eier bare koblet dem ut når det ble trøbbel. Har ikke egentlig savnet dem så mye heller tror jeg. Men jeg har jo aldri prøvd heller da. Jeg vet ikke hvor lang tid som har gått, men tipper det er snakk om tre til fem år.

Gjorde den jobben for 14d siden. Bare å kople inn på eksisterende slangekoplinger. Ny konnektor passer med den gamle så den er bare å plugge inn. Fyll ATF-olje til max-merke og kjør planene opp/ned noen ganger for å lufte. Etterfyll olje-ferdig.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Glimrende.

Da fikser jeg det på null komma niks neste gang jeg kommer til båten. Den står over en times kjøring hjemmefra, men det blir ordnings på masse greier iår ifht. ifjor. Har bodd i båten hele påska, nesten. Da skjer det litt uansett hvor treig man er...