TittTitt Startet 5.April.2010 Del på Facebook Startet 5.April.2010 Hei godtfolk:) har overtatt en gammel tresnekke som ikke har vært brukt på 12 år. Båten har stått ute i fire av disse årene. Den er litt medtatt av vær og vind, og skroget bærer preg av for lite vedlikehold . Den var godt sauset inn med ovatrol da den ble "forlatt". Noen steder er treverker litt mykt, men ikke ikke så mye at jeg kan stikke et skruvjern gjennom. Spørsmålet er: Hvordan kan jeg bedømme om skorget er for råte til å pusse opp!? Kanskje jeg bare burde sette fyr på hele båten, men har jo utrolig lyst å gi båten et nytt liv så håper dere kan gi noen tips :) Sitér dette innlegget Link to post
emilskj Svart 5.April.2010 Del på Facebook Svart 5.April.2010 Hei Du vil sannsynligvis få lite svar på dette, fordi: Det å objektivt sett bedømme tilstanden på en trebåt, krever en del erfaring, og det krever at man kan se og ta på båten. Dersom du ikke har erfaring med dette fra før, vil det være vanskelig å lære dette via internett. Men kom gjerne med litt mer opplysninger, og ikke minst bilder, så kan det hende du får noen vettuge innspill. Og, tilstanden har egentlig lite å si for resultatet. Noen overtar rene blomsterbedd, bytter alt, og får til båt utav det, mens andre "tenner på skiten" så snart de ser litt blåmann i treverket. (begge typene, og alt i mellom, finnes her på baatplassen) Ditt eget utgangspunkt, og hvor mye arbeid du er villig til å legge ned, er dermed en like viktig faktor som båtens tilstand. Jeg drister meg imidlertid til å antyde at det at treverket er litt mykt noen steder, indikerer at du kanskje burde forberede deg på litt tre-arbeid før du begynner å pusse på båten. Lykke til med prosjektet ditt! Mvh Emil Sitér dette innlegget Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.Medlem av Forbundet Kysten Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.