o.b.lix Svart 7.April.2010 Link til dette innlegget Svart 7.April.2010 Tror det finnes mye der ute som er bedre egnet enn eple-platen i båt ja. F.eks. er denne bedre. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 7.April.2010 Link til dette innlegget Svart 7.April.2010 Og hva er prisen på den greia der? Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 7.April.2010 Link til dette innlegget Svart 7.April.2010 Er skeptisk til både iPad og iPhone. Har iPhone selv og digger forsåvidt den, men er skremt av den filosofien Apple står for. Det er fremdeles "The Apple way or no way." En iPhone kan f.eks ikke multitaske. Den kan med andre ord ikke spille både radio og skrive SMS. Du kan bruke den innebygde iPod-funksjonen og skrive, men ønsker du å bruke en radio-app eller kanskje spotify, så må du fint slå av musikken før du kan svare på meldingen. Jeg liker ikke sånne tvangsopplegg. Årsaken til dette er jo at den skal fremstå som rask og smooth, og da tvinger Apple meg til dette. Det går vel litt rykter om at OS 4.0 skal fikse på multitasking problemet Tror det finnes mye der ute som er bedre egnet enn eple-platen i båt ja. F.eks. er denne bedre. Tenker at den ikke egner seg like godt for lommeboken om en iPad Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 7.April.2010 Link til dette innlegget Svart 7.April.2010 Det går vel litt rykter om at OS 4.0 skal fikse på multitasking problemet Er det OS4 som slippes 08/04, dvs i morgen ? Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
bjorngb Svart 7.April.2010 Link til dette innlegget Svart 7.April.2010 Ja - det ligger en artikkel på VG med rykter om hva denne skal "fikse" Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 7.April.2010 Link til dette innlegget Svart 7.April.2010 Tenker at den ikke egner seg like godt for lommeboken om en iPad Mulig det, koster vel ca $2000. Men poenget er at det at det finnes mange alternativ til epleskrotten og har gjort det lenge - men som vanlig klarer markedsføringsgjengen til Steve Jobs å fremstille det som de oppfant touch-skjermen... Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 7.April.2010 Link til dette innlegget Svart 7.April.2010 men som vanlig klarer markedsføringsgjengen til Steve Jobs å fremstille det som de oppfant touch-skjermen... Jo ingen tvil om at de er dyktige på markedsføring, men dingsene deres fungerer også stort sett bedre enn det meste. Er heller ikke begeistret for låsing til Itunes etc. Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 7.April.2010 Link til dette innlegget Svart 7.April.2010 (redigert) For all del - jeg er superskeptisk til mye av det apple gjør. Men de har verdens beste folk til å hype opp produkter før lansering, lekking av informasjon for senere benekte all kjennskap til noe... Låsing til iTunes, DRM (vel gått litt bort fra dette), streng kontroll om hva som en kan installere av apps (apps kun via iTunes), proprietær tilkobling av produkter, oppførsel generelt (saksøking av andre aktører som bruker multitouch) og mye annet jeg er skeptisk til. MEN - det later til at alt dette og gjør at samspillet mellom produktene deres funger veldig godt, men det koster... nok om det for min del - er tross alt båtforum Edit: bare en ting til - deres produkter fungerer faktisk ikke så mye bedre enn produkter fra M$ - Windown med sertifisert programvare fungerer som bare det - det er alt skrapet vi installerer i tillegg som lager mesteparten av problemene (IMHO) Redigert 7.April.2010 av bjorngb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
microship Svart 4.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2010 (redigert) ..Kjører du med iPhone billigkartene får du bare et kartbilde med samme størrelse som en iPhone skjerm opp midt på iPadskjermen. Og så vil du trenge iTunes for å laste inn waypoints og ruter Har iPad med denne applikasjonen i iPod utgave (venter emd spenning på evt. iPad utgave). som med alle (?) iPod applikasjoner får du en liten 1x/2x "knapp" du kan trykke på for å kjøre applikasjonen i vanlig iPhone oppløsning eller doble bildet (blir vel 4* så stort, da det blir dobbelt så bredt og dobbelt så høyt). Fyller ikke absolutt hele skjermen, så det blir vel enda bedre hvis de kommer med iPhone app. Navionics er vel vektor-kart (?), uansett skalerer kartene bra selv om teksten rundt selve karet blir litt kornete. Som iphone /dvs 1x: Juksa litt/iPad, dvs 2x Nå som vi har Google maps overlay som opsjon (regner med at da må man ha WLAN/3G aktiv, men vet ikke) får man enda mer snobbete kart :-) Kjører Navionics Platinum kart i min Lowrance HDS10 plotter, men synes absolutt dette er et spennende supplement. Har ikke jobbet med ruteoverføring, waypoints osv, noen som kan noe om det? Redigert 4.Mai.2010 av microship (see edit history) Sitér dette innlegget Microship "Båt er bedre investering enn aksjer" Link to post
Wankel Svart 15.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2010 Kommer nok mange apps (programmer) til iPad, også plotterrelaterte utover sommeren. Foreløpig er denne testet: http://www.panbo.com/archives/2010/06/inavx_on_the_ipad_a_beta_testers_enthusiasm.html#more Sitér dette innlegget Link to post
tomcat Svart 15.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2010 Nå er ihvertfall Navionics kommet med iPad utgave og norske kart. Link til app Sitér dette innlegget Link to post
Tintin Svart 14.September.2010 Link til dette innlegget Svart 14.September.2010 (redigert) ..og her kommer AIS til ipad også :) http://www.batliv.com/wip4/detail.epl?id=501155&cat=5867 Redigert 14.September.2010 av Tintin (see edit history) Sitér dette innlegget Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter. Link to post
Sunnmøringen Svart 14.September.2010 Link til dette innlegget Svart 14.September.2010 Har hatt min nye iPhone4 i noen dager, og irriterer meg grenseløst over dens begrensede muligheter i forhold til gamletelefonen (HTC HD2), ja faktisk så kraftig at jeg har vært fristet til å kaste den i veggen akkompagnert av bannskap som ville få enhver nordlending til å blekne. Jævla drittelefon, møkkahaug av et leketøy ...idioti å kaste bort penger på noe så totalt udugelig! Ikke får jeg den til å synkronisere mot Exchange2003, til tross for oppdatert telefon ihht apples instrukser, konfigurering av Exchange og firewalls ihht tyranniets instrukser, og nå også portåpning på switcher og firewalls i et desperat forsøk. (Søker man på nettet, så ser man fort at jeg er i godt selskap ...den har simpelthen problemer etter oppdateringen av OS) Og dekning? Herrejemini ...jeg som lot meg overbevise av apple-frelste journalister, som åpenbart ikke har annet å gjøre enn å leke med sin nye telefon og rose den i avisa. iPad? Om noen hadde vært syndige nok til å forære meg en, så skulle jeg skutt den i filler med hagla, filmet det med høyhastighetskamera og lagt det ut på YouTube. Ja, jeg har lekt med den, og kan ikke fatte at noen i det hele tatt vil ha den jævla "plata". Ikke kan den gjøre noe i nærheten av hva du kan med en pc (joda, du kan leke med den, med det er omtrent alt), den er nesten like stor som en liten pc, den har ikke tastatur (noe som gjør den ubrukelig til arbeid), og den er altfor stor til å dra den med seg noe sted. Den er simpelthen en forvokst iPhone, som i ENDA mindre grad enn iPhone er brukende som telefon Filosofien til Steve Jobs er totalt forkastelig, sett fra forbrukernes side. Omtrent utelukkende proprietære løsninger, som gjør deg avhengig av å bruke iTunes til alt. Og bluetooth? Hva pokker skal jeg med bluetooth, når det ikke kan brukes til en dritt? Ikke noe så selvfølgelig som filoverføring, kan det brukes til. Herrejemini... Sitér dette innlegget "Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil." Bertrand Russel Link to post
Tintin Svart 14.September.2010 Link til dette innlegget Svart 14.September.2010 Du har tydeligvis kjøpt feil telefon :) Sitér dette innlegget Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter. Link to post
Sunnmøringen Svart 14.September.2010 Link til dette innlegget Svart 14.September.2010 Du har tydeligvis kjøpt feil telefon :) Sitér dette innlegget "Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil." Bertrand Russel Link to post
Sjøtunga Svart 15.September.2010 Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 (redigert) Redigert 15.September.2010 av Sjøtunga (see edit history) Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Sjøtunga Svart 15.September.2010 Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Tintin Svart 15.September.2010 Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 Hmm... leserne kan på denne måten lett få inntrykk av at du ikke er helt objektiv i dine analyser. Og at du på en måte velger ut områder der iStone kommer bedre ut enn iTelefonen. Vel - ipad og salget av den blir vernken dårligere eller bedre av "analysene". Synd men sant. Sitér dette innlegget Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter. Link to post
Sjøtunga Svart 15.September.2010 Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 Verden vil bedras. Synd men sant. Ref T5PC. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Honduras Svart 15.September.2010 Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 Har tomta full av stein. Så nå venter jeg på iPad med GPS At mange andre ikke vil ha den ser jeg bare på som ett "pre", da jeg rykker lenger fram i køen "Alle" skriver om at iPad er så dårlig og at HTC etc kommer med noe bedre. Mulig det, så fort de får kjøpt en iPad, skrudd den i fra hverandre og kopiert alt samt lagt på ett par ting til. Verden er full av sleivkjeftede folk med kopiblyant bak øre. Hva med å finne opp noe selv. Jeg legger meg ikke ned i nesegrus beundring for alt som kommer fra Apple, men jeg må si jeg blir imponert over hvor dyktige de er på å markedsføre produktene sine, samt at de kommer med riktig produkt på riktig tid. Hvilke andre produktlanseringer på mobil/elektronikk-siden har fått omtale i TV-nyhetene det siste året. Det gjør dem kule i mine øyne. Har bestandig hatt sansen for dyktige folk. I tillegg virker iPoden min fint, jeg får både mail, musikk og telefonsamtaler på min iPhone, og for meg er iTunes ett helt greit grensesnitt for å oppdatere utstyr og holde greie på musikken min. Så det duger for meg i det minste... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Sjøtunga Svart 15.September.2010 Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 jeg må si jeg blir imponert over hvor dyktige de er på å markedsføre produktene sine Hallelujalanseringsmøtene deres minner litt om T5PC, ja... Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
sas Svart 15.September.2010 Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 Kjører Navionics på min iPad uten 3G. Fungerer veldig bra. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 15.September.2010 Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 Hallelujalanseringsmøtene deres minner litt om T5PC, ja... En vesentlig forskjell er vel at Apple faktisk har produkter å selge. Men dette blir selvsagt ren spekulasjon fra min side, da jeg aldri har vært på møte hos T5PC... Ikke har jeg iPhone eller iPad heller, kun en gammel iMac. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Careka Svart 15.September.2010 Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 PADen blir en stor Zukess. eg har nå fått tak i 5 stk sånn at alle i fam har hver sin, ellers blir det kamp. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
ter-av Svart 15.September.2010 Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 Som jeg har nevnt i en annen tråd; iPad´en er en strålende backup til kartplotteren. Brukte den i Danmark i sommerferien da vi havnet utenfor dekningsområdet til kartbrikken i Simrad´en. Kona satt ofte med padda og fulgte med kart, posisjon, kurs og fart fra salongen. Mye kan nok sies om Apple, men jeg er meget fornøyd med både iPhone og iPad. Ja Mac´en min og ipod´en også forresten :yesnod: Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.