Dieselboy Startet 5.April.2010 Del på Facebook Startet 5.April.2010 På bildet ser dere første bit av avgassrøret på Eber'en D1. Hvilken funksjon har den lille stubben med kopperrør ? Kunne ikke se den på tegningen. Holder forøvrig på å demontere varmeren. Den tenner ikke ordentlig, bare masse røyk og litt puttring fra den, før den stopper. Regner med at den er full av sot. Eller er det andre ting jeg bør se etter ? Mener den er fra -91-93, etter skiltet. Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 5.April.2010 Del på Facebook Svart 5.April.2010 Mulig det er for å slippe ut kondens Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Roger jo Svart 5.April.2010 Del på Facebook Svart 5.April.2010 Mulig det er for å slippe ut kondens Støtter det, mener jeg har sett en tegning der røret hadde en omdreining og med enden rett ned. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Dieselboy Svart 5.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2010 Bare så rart at det ikke er vist på deletegningen. Ingen fare for at det kommer eksos ut her? Noen som har åpnet en slik brenner før? Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 5.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2010 (redigert) Hvordan ta ut brennkammer på Eber D1L? Sitter det bare i pakningen? Hva med gitteret som sitter rundt glødespiral, hvordan tar man det ut? Ser at det er mye sot i gitter..... Redigert 5.April.2010 av Dieselboy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 5.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2010 Hvor er EBER ekspertene? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 5.April.2010 Del på Facebook Svart 5.April.2010 Gittert sitt løst på D3 meiner eg å huske, bare ut med glødepluggen først. >Lenge siden nå.... Lurer på om det var noko isolasjon utenpå..... hmmm Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Dieselboy Svart 5.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2010 På D1 ser det ut for at det sitter på innsiden av holderen som glødepluggen sitter i, og denne holderen av stål ser ut som den er presset inn i aluminiumshuset. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.