Nor_west Svart 26.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2011 (redigert) Idag har jeg olja trinna til badestigen,så har jeg dratt med meg salongbordet hjem i stua.Så akurat nu har det fått sitt første strøk med Ravi lakk.Håper det blir bra ,når jeg har fått på 6- 7 strøk . Har litt for mange ting på gang nå ,men ismessing så haster det jo ikke :( Tine IV Da er du vel klar til dit første bad da? Redigert 26.Mars.2011 av Nor_west (see edit history) Link to post
Polarn Svart 26.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2011 Handlet duppedingser til den Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
@ArneO Svart 26.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2011 Har ikke gjort noe i båten, men ordnet litt til båten. Fikk tilsendt et sett med skinn til rattet i seilbåten. Da måtte jeg jo sette i gang med montering med en gang. Har blitt halvferdig, så nå sparer jeg andre halvparten til i morgen. Er tydeligvis ikke vant til å sy, for her har jeg blitt sår i fingrene. Det blir ikke like perfekt som når profesjonelle gjør det, men jeg er godt fornøyd med resultatet så langt... Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
JGH Svart 26.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2011 Idag har eg vore på fjorden og fiska litt, og lufta seila. Fint ver og ein herlige dag på sjøen. BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
lippert Svart 26.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2011 Benyttet gavekortet Maritim delte ut på båtmessa som delbetaling på Seajets nye bunnstoff. Så får jeg til høsten se om det er like godt som de nå skryter av. mvh Knut Erik Link to post
lippert Svart 26.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2011 (redigert) Dobbelt posting ...... Redigert 26.Mars.2011 av lippert (see edit history) mvh Knut Erik Link to post
skhauge Svart 26.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2011 I dag har eg smurt strøk nummer 2 med bunnstoff. Et strøk til og fullstendig system er fullført (4antipest,1hvit nonstop,2svart nonstop). Link to post
emilljone Svart 26.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2011 I dag har jeg byttet plugger, girolje og hydraulikkmotor til trimflaps. Klarte ikke å vente mer, så jeg henta tønna og startet opp. Den kom med en gang og det gjorde jaggu smilet mitt også! Link to post
Sir Limmerick Svart 26.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2011 MEN I ÅR SKAL JEG VÆRE RASKERE. Snakker vi Lucky Luke? Link to post
alfb Svart 26.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2011 Fikk meg en nydelig dag på fjorden i dag og mens vi nøt det som best så jeg plutselig at den ene oljetrykksmåleren sank!!! Lå på ca 3000 omdr (3850 max) og et par og tredve knop. Dro ned hendlene og stoppet motoren omgående og åpnet motorluka. Fullt av olje over alt!!! Gikk til lands for en motor i 6-7 knop mens jeg satt og funderte på hva dette kunne være. Kjente det begynte å gå kaldt nedover ryggen på meg når tankene sveivet innom knekt veiv og sprukket blokk. Vel til kai kunne jeg konstantere sprukket slange til oljefilteret. Puh, får håpe skaden begrenser seg til det. Nå konsentrerer jeg meg om å tørke olje enn så lenge. Joda, kjekt med båt ;-)) Link to post
GunR Svart 26.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2011 Fylte båten med snø. Gikk helt automatisk... Link to post
30føtter Svart 26.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2011 montert rorindikator til drevet, lensealarm og defrosterdyser. Moro med litt nytt Link to post
Speedy Svart 26.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2011 I dag her jeg ikke gjort noe med båten. Den venter kun på heisekran til neste helg. Tenkte derfor at jeg skulle benytte muligheten til å sjekk at brygga så helt klar ut til å ta imot båten. Koselig var det da at mens jeg satt der og nøt en god kopp kaffe så kom disse inn for landing og svømte bort til meg. Slike små øyeblikk som gjør en fin dag enda bedre. Link to post
alfb Svart 26.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2011 (redigert) Slike små øyeblikk som gjør en fin dag enda bedre Skal love deg at de beista kun er koselige i små porsjoner! Har en 6-8 stk av de "svina" som har bosatt seg på og rundt brygga mi. Rett som det er så camperer et par av dem på badeplattforma mi og det er da det går opp får en hvor mye disse kreka driter!!! Sinte er de også, har hent et par ganger at jeg har vært ombord mens de har instalert seg på plattforma og de går ikke derfra frivillig for å si det sånn.. Redigert 26.Mars.2011 av alfb (see edit history) Link to post
TPBS-277 Svart 26.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2011 (redigert) Vært nede en tur idag og fått lenset ut en 8-10 kubikk med vann fra to av rommene i båten.Tok samtidig en stropp i pulleren og inn til en velvillig bekjent med Pajero som klarte og dra jolla litt bakover slik at bauen skle ned fra den steinen isen hadde sjøvet den opp på.Derav var den full av vann siden den da hadde gått så langt ned akter ved lavvann at eksos porter og rorhylser kom under vann med et gitt resultat. Men en flaske byggskumm og et par svamper tetter de hullene greit slik at pumpa kan få jobbe uten motstand. Så nå flyter jaggu jolla en god halv meter høyere i vannet og uten 30 grader slagside.Godt at det snart er vår og isen smelter og dør. Redigert 26.Mars.2011 av TPBS-277 (see edit history) Link to post
Lina III Svart 26.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2011 Fantastisk vær i dag. Har skiftet impellere og sinker i motorene. Nå er alt klart for en herlig båtsesong. Dessverre er det fortsatt noe is i havnva, så årets jomfrutur blir nok først neste helg! Link to post
HansT Svart 26.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2011 I dag har jeg endelig fått montert ror,flyndre og propell. Var ett slit å få skrudd fast flyndra da det står en propellaksel i veien,men fikk det til,til slutt Link to post
M/S AIOLOS Svart 26.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2011 I dag har jeg gjort klart for montering av motor igjen. Link to post
alphaman Svart 26.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2011 idag ble det bunnstoff med noen kalde brune til Link to post
Libra Svart 27.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2011 Ikke noe her i midt-norge har det snødd en 1/2 meter i helga Link to post
Kjetil1 Svart 27.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2011 Vaket båten innv og utv i går. Pakket vekk vinterkalesja og satte opp den fine svarte. Idag skulle jeg ut og bunnstoffe flapsene jeg monterte forrige søndag, og rette på vannlinja. Men et 5 cm lag snø har nå forkludret mine planer... Kjetil S Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Bonus Svart 27.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2011 Byttet forbruksbatteriene igår. Et batteri hadde kortsluttet en celle. Skal starte montasjen av ny navigasjonselektronikk idag. Simrad NSE12 og BR24 bredbåndsradaren. Alt bestående; Autopilot, VHF, IS12 datainstrument og Volvo Penta gateway kan kobles direkte på Simnet. Bra å ha båten rett utenfor døra når man driver slik oppgradering, alltid noe småtteri du trenger ... Link to post
Bitteliten Svart 27.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2011 (redigert) Du får si i fra om du trenger hjelp med montering. Jeg har spett, slegge, garasjejekk, kløvøks og annet kjekt utstyr klart Redigert 27.Mars.2011 av Bitteliten (see edit history) Link to post
alfb Svart 27.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2011 @Bitteliten: motorsag er sgs et must.. Link to post
torbi Svart 27.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2011 Tok ut pakkboks og gummihylse, skal undersøker om eg må ha ny pakkboks eller bare simmerring, får gjøre reint først og så får vi se. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn