Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

I dag skulle jeg bare bytte triducer, Airmar B744V. Bare jaja,, herregud å ting som er limt i Sika eller tilsvarense sitter. Jeg endte med hammer og meisel og måtte slå i stykker hele huset til triduceren,,,,,,,, Men nå er det borte. Det sitter masse limrester igjen, er det bare å pusse med pussemaskin, eller er det bedre å skrape...

Redigert av Sumi II (see edit history)

Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod.

Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350.

Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye"

Handlet enda mere stæsj til båten. BestMarin tidligere aktivmarin hadde messepriser på div varer http://www.aktivmarin.no/butikken/Apningskampanje.html

Kjøpte også SeaJet bunnstoff som de hadde messepris på frem til i dag.

Mangler fremdeles en glødeplugg som ingen hadde :(

Biltema Skjetten hadde dårlig med sink til propellaksel og motor/gear.

Dro derfor til marerittet i oslo hvor de hadde.

Skal si penga flyr på vårparten ja.

Redigert av Polarn (see edit history)

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Satte pakkboks på plass i akslingen, malte i batterirommet, ble ganske fint det, så neste oppgaver blir å montere skroggjennomføringen. det er en del som skal gjøres før båten skal på sjøen den 30 april. :flag:

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Skulle egentlig sjøsatt båten i dag men så kunne ikke kranbilen komme :headbang:

Sitter her hjemme nå og skikkelig sur og lei. Har vært klar med båten til sjøsetting i snart 5 uker.

Har akkurat handlet ny tv på internett til båten. Valget falt på denne SAGA 19" LED m/ DVD. Elkjøp har forresten knallpris på denne kun i helgen. Koster egentlig nesten 3 båtkroner til ordinær pris.

Videre har vi handlet masse stæsj til båten (som må ligge på land i ytterligere noen dager før vi kanskje får sjøsatt før påsken. :thumbsup:

Montert nytt ekkolodd (Garmin 150) i styrhuset. Trengte et lodd for å skjekke dybden men kjekt også når vi visker. Mer trenger vi ikke. I morgen monteres et likt lodd på soldekket. Tror barnebarna syntes det er spennende å følge fisken.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Som nevnt i en tidligre i denne tråd så har jeg en del limrester igjen på skroget, dette skal jeg fjerne i morgen. Kan jeg bare skrape og pusse?

b744v.jpg

Jeg måtte fjerne den gamle housingen, den var limt så godt fast at jeg måtte knuse den for å få ut triduceren. Og skal lime inn ny i morgen samme type. Hvor mye kan jeg slipe/pusse ???

Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod.

Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye"

Du sliper bort bunnstoff og primer og så avfetter du gelcoaten med aceton. Deretter monterer du med den tuben Marin & Technik du har.

Litt usikker på hvordan en bronse svinger skal overflatebehandles(vanlig stoff eller drevspray...

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Takk, jeg bruke Fein maskinen dro av gammelt lim som bare det. Nå er det helt rent bare å sett på nytt. Takk for rådet. Etter hva jeg kan se i innst.manualen så skal ikke bronse svingeren settes inn med noe.

Redigert av Sumi II (see edit history)

Her er det famøse blandingsbatteri, der er frostskadet :

foto5.jpg

Og her er "hullerne"

foto4.jpg

Andy (happy...)

Etter å ha fått flere blandebatterier frostskadet i løpet av vinteren, gjelder spessielt det på plattformen. Har jeg begynt å skru dem av på vinteren.

Selv om en tømmer ferskvannslinjene, er det ikke mange vanndråpene som skal til i ett blandebatteri før de fryser i stykker.

Skal man ha vanntrykk på i andre deler av båten er det bare å sette på blindplugg der hvor batteriene er demontert.

Vanlige servantbatterier gåt det greit med. Er dushbatteriene dette gjelder.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Jeg har i dag vært ombord å vasket og skrubbet bort litt sorte prikker på interiøret i cabinen..

Brukte denne flaska:

208861_10150503706395301_801785300_17831576_6645952_n.jpg

sorte prikkene forsvant dem, måtte bare skrubbe litt.. så fikk jeg rydde litt å..

samtidig fikk jeg satt på litt landstrøm slik at laderen får pushet litt innpå batteriene.

i dag fant jeg også ut hvordan ei skilpadde som blir lagt på ryggen har det.. jeg skulle sette meg på førersete, bare på kanten, og var litt for langt på kanten, og plutselig lå jeg på rygg mellom solsenga og fører posisjonen, med bena i været.. merkelig.. venstrehanda tok meg ikke i mot så det ble litt knall i landingen.. ulempen med å bli tynnere.. mindre polstring.. hehe.. men kom meg da opp og fortsatte.. ;)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...