Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Har skiftet diesel filter på vannutskilleren og finfilteret på motoren. Prøvde å få start på motoren men starter ikke :headbang: Ser at grovutskilleren ikke fylles med diesel selv når jeg pumper manuelt med fødepumpen. Skal se nermere på det en annen dag. Tenker at enten så er drivstoffslangen tett eller så er fødepumpen gåen. Håper det ikke er det siste :worry:

I dag ble overbygget polert og fenderlisten shinet opp med AutoGlym Bumper Care, så nå er alt utvendig unnagjort. Nå gjenstår kun litt rengjøring inne. I dag var det virkelig vår i havnen, vindstille og opp til 15oC i skyggen. Og i og med at det er helg, var det et riktig vårslepp av båteiere som skulle klargjøre båt. Og noen trodde visst det allerede var sommer!

avkledd.jpg

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

planen var å forsøke å koble opp fjernkontrollen til ankervinsjen og baugpropellen, men med ei hand får en ikke gjort mye annet en å planlegge..

Selv ikke å få klistret på redningsselskapets 2011 merke er mulig å få fint på med ei hånd, så jeg ga opp, dro hjem og satte meg i sola.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Holdt på med pentry pumpa idag ,ikke til å bli helt klok på.Virker litt også er det litt dødt innimellom,kansje det drar falsk luft eller no? Har gått over alt ,flere ganger idag.Hatt nettop hjelp ombord av en som også gikk over alt.Men alt ser ok ut,null trykk men så lot jeg vannkrana stå open.Da plutslig v ar den igang igjen,så da ser vi hvor lenge den funker denne gangen.Noe er galt,å da er kansje falsk luft det nærmaste.Men ikke lett å finne ut av, så håper det funker ikveld.For nå er planen å ta kvelden,kose seg i soffakroken med kaffekoppen å tv ;o)

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

I dag har jeg montert nytt ekkolodd, vasket og polert. Samt skravlet og hatt en fin dag på brygga. I morgen blir det voksing :-)

Redigert av Sumi II (see edit history)

Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod.

Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350.

Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye"

Laget maler til vinduene for å lage nye.

Så tenkte jeg at jeg skulle teste motoren, fylte opp tønna med vann, kinnet i ca 10sekunder før 2T startet.

Så det kom en del eksos rundt motoren, noe det ikke har gjort før.

Plutselig kvelte motoren seg.

Prøvde å lokalisere hvor eksosen kom fra, siden motoren kvelte seg hver gang jeg satt på motordekselet.

Øverst på stammen ved den ene skruen som fester motor og stamme sammen fant jeg ett hull i stammen.

hull.jpg

Hvordan tetter man dette på best mulig og billigst måte?

Båt og motor kjøres kun i ferskvann, men tidligere eier av motor har brukt den i saltvann, så spørsmålet er om det er rust eller bare en slagskade..

Men jeg ønsker å tette dette på en billig og enkel måte, hvis dette er mulig.

Noen her inne som kan hjelpe med gode tips

Ha en fin dag

Montert Maxxima batteriet ved baugpropell samt koblet ferdig ledningene for dette. Nå er systemet komplett og er koblet sammen med forbuksbank i motorrom. Så har eg lagt strøk nummer 3 med nonstop. Forberedet litt med tanke på å sette innspeksjonsluke i diesel tank. Planlegger å starte med polering i uka som kommer.

Polert akterskipet idag og lagt siste hånd på verket før utsett. enter4u kommer med mobilkrana imorgen kl 1400 for å løfte Escada II på sjøen

090420111002.jpg

090420111000.jpg

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Polert akterskipet idag og lagt siste hånd på verket før utsett. enter4u kommer med mobilkrana imorgen kl 1400 for å løfte Escada II på sjøen

Escada er en vanvittig flott båt. Husker vi lå i Strømstad havn og leste at REM hadde kjøpt den. Da var jeg rimelig irritert. Hadde sendt han en IM og sagt den var bra. MEN han kjøpte den. Sjelden å se at en båt har så flotte linjer. Den er utrolig flott.

Akkurat det gjorde at vi gikk i tenkeboksen igjen. P43 var en båt fruen tnekte seg, og jeg var på seiling. Men hveranda båt er kuult uansett.

Og i dag ble det at vi klinte til igjen. Nå med en Bavaria 44 Vision. En seilbåt som også fruen kan tenke seg.

Så nå er det full glede igjen. Klarer til å med å glede meg over REM sin nye båt.

Vi sees!

Stemmer det Baatsman,takk for tipset og gratulerer med ny båt til deg/dere. Du sa vel også så vidt jeg husker at båten var dårlig utstyrt? Det stemte også. Nå har jeg brukt hver eneste kveld etter jobben, og hver eneste helg siden i fjor høst til å oppgradere og innstallere utstyr ombord. Sandanker har hjulpet meg med innstallasjon av ny Victron 80/2000 Lader/inverter med monitor og Ah-teller, utvidet batteribank til 1000A forbruk, winch bak, ny TV og micro, åpnet baugen med nytt baugspyd og -stige, Garmin 4012 plottere oppe og nede, ny radar, ny VHF, utøket til 10hk baugpropell og innstallert ILAS svingbare plattformdavitere. I tillegg har jeg isolert alle slangene til Ebern og lagt om slik at vi får varme i alle rom.

Redigert av rem (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Satt i glødeplugger + skinna med ledninger. Installert VHF med antenne. Blir ikke no særlig sår på arma av å trekke ledninger på trange steder da...

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Siden radar montasjen er ferdig, så ryddet jeg utav alt verktøyet. Støvsugde og satt trykk på vannet. Dvs stengte pumpen og skal la dette stå til tirsdag, så kan jeg se om anlegget er tett. dvs åpne ei kran og kommer det da vann, så er dette tett.

Lider av Nauticomani. Tar ikke noe for dette, lar det bare stå til.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...