RanaPlast15 Svart 25.April.2011 Link til dette innlegget Svart 25.April.2011 Fiksa en fastrusta gassbetjenings hendel på gamle Freddy'en(Mercuryen) på Ranaen,samt smørt opp og montert på plass kontrollboksen,nå fungerer den som aldri før! Har også demontert og pussa ned&smørt opp fastgrodde åregafler på Hastig'en. Nå gjenstår det kun å bestemme seg for om eg skal lakke Ranaen i år før sjøsetting eller ta det til neste år...hmm... Link to post
enter4u Svart 25.April.2011 Link til dette innlegget Svart 25.April.2011 I dag har jeg sjøsatt. Var spent på volvo-kondomen som var ny for sesongen, og det virker som det er helt tett og fint Link to post
Holmabåten Svart 27.April.2011 Link til dette innlegget Svart 27.April.2011 Har fått gjort en god del de siste dagene. Ny takluke i kabinen, begynner å blir ferdig med nytt ferskvanns opplegg, begynt å trekke om i targa til niroxx, vasket litt og selvfølgelig vært på maritim og shoppet litt mer goddis til båten Link to post
Marwin Svart 27.April.2011 Link til dette innlegget Svart 27.April.2011 Fikk båten ut av betongburkaen i går. I dag blir det klargjøring av motorer og rengjøring. Sjøsetting i morgen?? Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Polarn Svart 27.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2011 Polert og vokset til arma neste detter av. Men blir bra da Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Styrbert Svart 27.April.2011 Link til dette innlegget Svart 27.April.2011 Fjernet alt gammelt bunnstoff. Mattslipt, 4 lag antipest + 2 lag hvit. Byttet belg. Gjorde rent og stoffet drevet. Polert, klargort og klar for sommer ... Startet opp i dag ... Deilig å høre lyden av en gammel og god AQ 151 Link to post
TB2855 Svart 27.April.2011 Link til dette innlegget Svart 27.April.2011 Vax on, vax off, vax on, vax off...... Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
Finn Erik Svart 28.April.2011 Link til dette innlegget Svart 28.April.2011 (redigert) Nesten ferdig med polering etter å ha holdt på i en uke og tilsammen i ca 15 timer, nå er det bare 3 - 4 timer igjenn. Spendt på å se det resultatet når den kommer ut i sola... Redigert 28.April.2011 av Finn Erik (see edit history) Link to post
MaSa Svart 28.April.2011 Link til dette innlegget Svart 28.April.2011 Satt den på vannet,tatt en god test tur :) Lørdag skal jeg kjøre den avgårde for jeg har solgt den og skal ta med nye båten i retur fra samme sted :) Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Christensen Svart 28.April.2011 Link til dette innlegget Svart 28.April.2011 Fikk av Burkaen i går, i dag demonterte jeg treverket på badeplattformen, dro til svoger og han ga det en omgang med bredbåndspusseren og fresen. Ga det 8-10 strøk med olje vått-i vått. Skulle ha av den ene toppen på Volvoen for å skifte toppakning, tok av toppdeksel, vippetøy og innsugsmanifold, så da at pakningen mot den fremre toppen var dårlig så det var nok her lekkasjen hadde vært, lagde nye pakninger og skrudde sammen igjen. Slang hageslangen oppi sjøvannsfilteret og vrei på nøkkelen, dro vel rundt en halv omdreining før den knatret til, akkurat som den pleier!! ikke dårlig av en over 40 år gammel sak uten gløding!! Lot den gå på hurtig tomgang i et kvarters tid. skiftet så olje og filter. Rakk å prøve litt av Poliglowen også, flott rensemiddel, litt mere skeptisk til selve produktet, men vil prøve den ut litt mere i morra!! Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Vegardlw Svart 28.April.2011 Link til dette innlegget Svart 28.April.2011 Lagt skai ved sittegruppen (Hater kontaktlim) Lagt 16mm2 kabel fram til sikringsskapet fått kontroll på alle ledninger om var i sikringsskapet (fy faen for en spaghetti) festet det nye teppegulvet med borrelås lagt diverse trappeneser der det manglet. Tidligere i uken har jeg konstatert at varmluftslangen som går helt frem i forpiggen fra webastoen gjør at webastoen stopper av overoppheting hvis jeg stenger alle dyser utenom denne, og eneste måten å få skikkelig varme helt frem dit er å stenge alle andre dyser. Forslag til løsning??? I tillegg har jeg brukt en del tid på diverse innkjøp. Funnet feilen på tankmåleren (dårlig kontakt) Funnet feilen på trim/tilt (Brudd i kabelen) Trukket ny kabel til trim/tilt pumpen Lagt en plan for kobling av det elektriske anlegget. Link to post
Joakim Brunsvik Svart 28.April.2011 Link til dette innlegget Svart 28.April.2011 Fikk pussa ned den gamle malinga utafor, så i morra skal jeg begynne på ett av de to strøka i en helt ny farge Lørdagen blir det andre støket slengt på, så når det har gått 6 timer er det klart for å begynne med å skru sammen hele båten igjen. Søndagen blir det testtur https://baatplassen.no/i/topic/79581-pusse-opp-min-silver-viking-145-1985-mod/ Joakim Brunsvik Link to post
KOB Svart 28.April.2011 Link til dette innlegget Svart 28.April.2011 Gjorde klar båtplassen i går og hentet skibet i dag Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Krølle Svart 28.April.2011 Link til dette innlegget Svart 28.April.2011 Påført Snappy sealer på teak dørken til akterdekket, ble forøvrig meget fornøyd med gløden i treverket den så jo ut som ny igjen. (håper den er holdbar) Link to post
FredrikW Svart 28.April.2011 Link til dette innlegget Svart 28.April.2011 Sjekket spenning på batteriene etter at de har stått i båten hele vinteren uten noen form for vedlikeholdslading. 12,7 volt på begge, så jeg regner det som OK. I morgen får jeg kalesjen tilbake fra vask og impregnering, så da nærmer det seg sjøsetting! Link to post
nives Svart 28.April.2011 Link til dette innlegget Svart 28.April.2011 montert nytt hekkagregat etter havari i fjor. byttet startbatteri. vasket motorrom og motor.+ teknisk skjekk. alt ser ut til å virke etter vinteren.:) Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
cheetah Svart 28.April.2011 Link til dette innlegget Svart 28.April.2011 Har skiftet ut påfyllingstussen for diesel i dag. Var litt styr. Slangeklemmen som var på slangen var rustent og satt som bare det Men kom etter mye banking og lirking med skrujern og div. Hadde kjøpt en tube med sika fra maritim som var tung å jobbe med og som sprakk og sika over alt på hanskene. heldigvis. Måtte kaste sikaen og hanskene. Ble likevel ferdig med å montere påfyllingstussen Link to post
Christensen Svart 29.April.2011 Link til dette innlegget Svart 29.April.2011 Påført Snappy sealer på teak dørken til akterdekket, ble forøvrig meget fornøyd med gløden i treverket den så jo ut som ny igjen. (håper den er holdbar) Den er desverre ikke veldig holdbar! Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Marwin Svart 29.April.2011 Link til dette innlegget Svart 29.April.2011 Sjøsatte seint i går kveld. Gikk fra Rye til Børsa Båthavn i mørket. Ikke noe problem når man er kjent og bruker radar Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
MajorAndy Svart 29.April.2011 Link til dette innlegget Svart 29.April.2011 (redigert) Tidligere i uken har jeg konstatert at varmluftslangen som går helt frem i forpiggen fra webastoen gjør at webastoen stopper av overoppheting hvis jeg stenger alle dyser utenom denne, og eneste måten å få skikkelig varme helt frem dit er å stenge alle andre dyser.Forslag til løsning??? For det første burde det jo ikke kunne være muligt at lukke for alle dyser? Mindst en skal jo være åben hele tiden. I mit tilfælde er det dysen tættest ved varmeren - den i salonen. Jeg HAR ødelagt en varmer i sin tid fordi den var fejlinstalleret så alle dyser kunne lukkes. Hvis der er problemer med at der ikke kan blive varmt i forpiggen så er det måske værd at overveje at isolere slangerne der går derud? Der har været skrevet en del om isolering af varmer-slanger herinde, så du vil kunne finde mange ideer og billeder gennem et søg. Alternativet er at skifte til en varmer med større kapacitet - fx en eber D5, som jeg tror er den varmer, flest udtaler sig positivt om. Men det kommer jo an på størrelsen af dit skib mm. Andy Redigert 29.April.2011 av MajorAndy (see edit history) Link to post
Faxen Svart 29.April.2011 Link til dette innlegget Svart 29.April.2011 Lakket mahognyen på fronten. Vasket sidene på styrhuset for maling imorgen. Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Hansi Svart 29.April.2011 Link til dette innlegget Svart 29.April.2011 I dag har jeg polert innvendig og utvendig. I tillegg har jeg oljet all teak et strøk. Båt er nå ferdig klargjort for uttak. Det blir mest sannsynlig like over helgen. Deilig å være ferdig. Link to post
Marwin Svart 29.April.2011 Link til dette innlegget Svart 29.April.2011 Fått på plass fiskeutstyr og "annet rammel". Tydelig at båten ble noe tyngre ja! Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn