Arvid_A Svart 3.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2011 Takk for det Sit! Jo, Gjetøya pleier å være et greit mål for sesongdebut'en. Link to post
Polarn Svart 3.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2011 I dag kom det snø, så motivasjonen har falt litt tilbake. Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
FredrikW Svart 3.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2011 I dag - fendret båsen enda litt til. Utrolig at det skal være så vanskelig å lage flytebrygger uten all verdens metall som stikker ut. Ja, det har jeg også tenkt. Det kan nesten virke som om endel av de som designer flytebrygger aldri har vært i båt. I dag kom det snø, så motivasjonen har falt litt tilbake. Ja skrekk og gru!! Det kom faktisk et par fnugg her på Majorstua også. Men nå er det sol. I dag har jeg betalt årsavgiften på VHF, skrevet meg opp på nattevaktlista i båtforeningen og kjøpt 6 nye refill-sett til de automatiske redningsvestene. Link to post
Polarn Svart 3.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2011 Men motivasjonen kom som pokker igjen da kranføreren sa at han kunne komme i morgen. Da blir det sjøsetting og det lille jeg hadde igjen av rydding og polering er nå utfør. Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Christensen Svart 3.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2011 Polert, kjøpt feil sink, polert, rubba, polert, skrudd sammen badeplattformen, sa jeg polert?? Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Bitteliten Svart 3.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2011 (redigert) Montert el lensepumpe i Ynglingen - som ikke har el anlegg Redigert 3.Mai.2011 av Bitteliten (see edit history) Link to post
Kaskazi Svart 3.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2011 Oppdatert programvaren på plotter og radar og lakket slitt interiør. Vasket båt utvendig - det blir så utrolig mye skitt fra E18 om våren som griser ned båten. Nå er det på tide å vaske gatene og legge om til sommerdekk! Ut på fjorden! Link to post
tom-ass Svart 3.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2011 Har polert ferdig det som er under fenderlista, nå gjenstår det vask av det over, det skal poleres på vannet! Orker ikke klatre i stiger og slik, når det er så enkelt på vannet. Kranbil er bestillt til fredag! Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Astor Svart 4.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2011 I dag har jeg ikke gjort noen verdens ting bortsett fra å koke kaffe og tatt matpakke og kaffe på fordekket. Planlagt helgens gjøremål. Mye å tusle med på en eldre dame. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Salt Svart 4.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2011 Fredag: båtvenner satte ut og fortøyde båten mens jeg spiste middag i Göteborgferja i Kiel.Lørdag: skrudd fra hverandre krybba mens den grønne fikk kjøre seg en times tid. Tirsdag: dugnadet med å løfte master ned på bukker (litt takk for fredagshjelpen!) Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Bitteliten Svart 4.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2011 Montert el lensepumpe i Ynglingen - som ikke har el anlegg Satt på hurtigkoblinger på pumpa og batteriet Link to post
Mariell Svart 4.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2011 Båten på land i går. Gårsdagen gikk med til utvendig vask. Byttet en lense pumpe til dushen og en føler til lensepumpa i kjølen. Idag. Rubbing, polish, rubbing, polish av skroget. Skulle kanskje lagd en egen tråd om det som kommer nå. Handlet en pakke med stoff til vår pussen fra Sea Action. bestilt på nettet fra en link på WWW. maritimstart.no Deep clean Norpol Rubbing R-10 Norpol Wax W-70 Norpol produktene er produsert av Reichhold Deep clean er utblandet Saltsyre 10-25% sikkert rimligere hos fargehandler Rubbing R-10 Var veldig bra. Litt tung å jobbe med, der hvor det måtte gjøres for hånd. Så var det Waxen. Teite meg strøk det på som jeg gjør med vanlig voks uten å lese på boksen først. Nå har det stått på i 2 timer og den tørker ikke. Er ikke noe støvhinne til å "børste" av. Skjoldete og jævli Så leste jeg på boksen. Voks til bruk i former før støp, står ingen ting om at den kan brukes som "vanlig båtvoks". Blir det ikke bedre i morgen, får jeg la vær og vind slite det av igjen. Nå er det å gå ut og prime ett par sår som er fikset og gjøre klar til stoffing i morgen. Fredag er det tilbake på vannet MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Faxen Svart 4.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2011 Idag gikk båten ut i sitt rette element. Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Polarn Svart 4.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2011 Samma her. Nå er den i sitt rette element Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Amica Svart 4.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2011 I dag er båten tatt på land for årets vårpuss. Etter en grundig utvendig vask er den nå klar for å starte med rubbing i morgen, om værforholdene tillater det. Yr sier regn på formiddagen så vi får se. Geir skipper på Amica Blogg Link to post
Lovart låring Svart 4.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2011 I dag har man hatt den store glede av å flytte seg fra mellomlandingsplassen til den permanente plassen på marinaen. Hurra!! :-) Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
torbi Svart 4.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2011 Lagt min båt tilsalgs på finn.no idag. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
S.Y.Laud Svart 4.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2011 I går fikk jeg av burkaen og fikk gjort et par andre småting. I dag ble det finjustering av Dickinson'en samt noe etterteiting på diverse brennere på Optimusen. Kontrollerte at alt fungerte ved å koke en seriøs kjele kaffe, som igjen ble kvalitetssikret på behørig måte på dekk... Utetemperaturen var det heller så som så med, men jeg tar sikte på at det kommer seg snart! Link to post
26 Gimsøy Svart 8.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2011 Jeg og junior har kun sittet i cokpitten og kost oss,,, Min båt her på BP Link to post
egilwh Svart 8.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2011 (redigert) Har fått ferdigkoblet nytt batteriopplegg, 2 nye 50Ah Optima redtop startbatterier, 2 nye Haze 110 Ah gelbatterier til forbruk, nye hovedbrytere både på + og - både start og forbruk, 2 nye SBC Quick 25A ladere, nye kabler og BEP VSR rele. Har dessuten fått lagt om ledningsopplegg til lensepumper, slik at jeg sover litt roligere. To separate opplegg med strøm fra hver sin batteripakke. Nå er det å gå løs på nytt sikringsskap og nytt instrumentpanel.... har ambisjoner om å ta en del bilder fra bygging av instrumentpanel og legge ut som et prosjekt. Skal dessuten installere autopilot og rorindikator som allerede er innkjøpt. Når været er som det er, så blir det også "noen" pauser innimellom, ligger på vannet, så får med meg litt gyngefølelse... Redigert 8.Mai.2011 av egilwh (see edit history) -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Salt Svart 8.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2011 i går: gjort klar masta til å bli heist ombord. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Jori Svart 8.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2011 Møkkajobb, hatt opp kloakksystemet. Tette slanger og tett innløp + utløp. Nå skal alt kjøpes nytt og dette skal gjøres skikkelig, inklusive at makkulatorpumpe skal på plass. Link to post
catano Svart 8.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2011 Hei. sesongen startet sent i år da huset sto for prioritering med nytt kjøkken og innredning av loft. endelig ble det båten sin tur og har i helgen bunnsmurt, montert sink og polert hele båten(42fot). brukte Biltema sin maskin den med to poleringshoder og bedre maskin har jeg aldrig hatt. Den gav god kontroll og det var muligt å poler bedre i div kroker og over div kanter en andre jeg har teste +++++ til Biltema der. Håper båten kommer på vannet i morgen og jeg kan ta årets prøvetur. Fortsetter tirsdag med å tilrettelegge for ankervinsj bak. mvh catano Mvh catano Link to post
Lovart låring Svart 8.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2011 I dag har man bare seilt og kost seg. Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn