hanto1 Svart 14.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2011 vurderer å plante poteter på dekk- kanskje på tide å finne frem høytrykkspyleren? Link to post
Polarn Svart 16.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2011 Kjøpt 2 ekstra skumgummimadrasser som jeg bruker oppå de gamle. Er i båten nå og skal test ligge de litt :) Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
26 Gimsøy Svart 16.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2011 Har i dag laget nye korkpaktninger til mannlokkene på dieseltankene og fått fjernet resten av bunnstoff på BB side. Da blir det og fjerne bunnstoff på SB side etterpå og begynne om slipe i morgen.... Min båt her på BP Link to post
Polarn Svart 16.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2011 Byttet sink på gearet, feilsøkt radiospilleren og konkludert med at høytallerutgangene må være defekte. Mulig dette skjedde når jeg hadde dynamohavari, men det vites ikke Ny med USB blir det i hvertfall. Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Astor Svart 16.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2011 Oljet fb i dag. Brukte rå linolje. Lakket lister. I morgen vil vi følge Færdern. Flott skue når seilene er heist. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
bliss X Svart 16.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2011 Stoffet, skiftet zink på drevet og polert. Puhh! Link to post
Polarn Svart 16.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2011 Så det sånn den ser ut ja, alltid lurt på det. Ble bra det der Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Salt Svart 16.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2011 slipt og lakket enda et strøk på utvalgte deler i cockpit; tatt ut kjøleboks, funnet ledningsbrudd, lagt inn mere ledning, testet (virker ) og montert igjen. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Jawik Svart 18.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2011 Heist i land gamle hovedmasta (400 kg) i tre. Noen som kan bruke denne til noe før den blir kappet opp i enkelte faktorer å kjørt på fyllinga The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Polarn Svart 18.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2011 Fant båten til Bliss X, bytta sterioanlegget, cruisa rundt. Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
SeaSC Svart 18.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2011 Byttet ferskvannspumpe, isolerte varmeslager til Eber'n Satte på et navn på skuta også. Er veldig fornøyd med dagens jobb. Link to post
beertrip Svart 18.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2011 Skulle bytte registerreim på min 50hk 4T ptbf mercury 2002 mod i dag, men dette ble ikke helt etter planen. Hadde en kamerat som er dreven i slikt . Svinghjul gikk lett av, og alt var klar for skift. MEN tror du F_ _N ikke at jeg hadde fått feil reim . Kjøpte denne i fjor og butikken er selvfølgelig nedlagt,så bytte kommer heller ikke på tale. Så nå blir det å lete etter ny reim type: 831294 carliste syncro COG 2904 Noen som vet av firma som kan levere reim snarest? Mvh Beertrip Link to post
Jawik Svart 18.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2011 (redigert) @beertrip Muligens noen av disse kan hjelpe deg. Muligens denne... Redigert 18.Juni.2011 av Jawik (see edit history) The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
TPBS-277 Svart 18.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2011 Har skåret bort nermere 800 kilo stål fra båten idag. Link to post
REM Svart 18.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2011 Bytta gearolje på Bab motor og bytta dynamo også på Bab. motor. Tidligere i uka bytta jeg olje og oljefiltere på begge motorene. Snart klar for ferietur nå Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
REM Svart 18.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2011 (redigert) Dobbel Redigert 18.Juni.2011 av rem (see edit history) Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
beertrip Svart 19.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2011 @beertrip Muligens noen av disse kan hjelpe deg. Muligens denne... Takker, men må ha dette snarest. Prøver å få tak i fra Norge først. MEN hvor fra? Link to post
Salt Svart 19.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2011 fylt drivstoff for første gang i år (langtur havna-bunkersanlegget-retur, i alt kanskje 3 kbl....; lagt opp enda en stikkontakt for landstrøm ombord (ladix); bodd ombord lø-sø. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
sebesen Svart 22.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2011 idag har jeg og bruttern tatt og vaska kalesjen og setene og fendrene til min lille delphin 350 endelig ferdig!!! venter ennå på min yamaha v-max jr. 9,9 er på vei fra drammen Link to post
26 Gimsøy Svart 22.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2011 I dag har jeg mattslipet under vannlinja og rullet på 1. strøk med 2-komp primer Min båt her på BP Link to post
Jannickeh Svart 23.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2011 Kastet gamle skumgummimadrasser som var brukt som overmadrasser. Vi har veldig harde madrasse hjemme, og prøver oss med kun orginalmadrassene nå på vår første seiltur. (akkurat kjøpt båten) Kjøper evt. nye overmadrasser på IKEA dersom det blir for hardt. Ryddet alle skuffer og skap, fylt inn nytt kjøkkenutstyr + vasket det vi skulle beholde etter gml eier. Sjekket alle redningsvester og brannslukkingsapparat/røykvarsler. 'Impossible' is just an opinion. Link to post
cosmo Svart 24.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2011 Montert ny propell, skifta sink. Håper å få polert skutesida i morgen. Link to post
26 Gimsøy Svart 24.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2011 I dag har jeg plastet nytt ror Min båt her på BP Link to post
Auskar Svart 25.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2011 (redigert) Har tettet to stk ventiler i front av sittebenk akter på en ny Hansvik 16,5ft. Disse ventiler er montert for lavt fra fabrikk. Er for ventilering av benk akter der hvor en gjerne har bensintanken liggende. Siden disse ventiler er montert så lavt renner denne benk/lagringsplass full av vann og man får ett svære leven med å få fjernet vannet. En slik lagringsplass er jo gjerne stedet der en legger unna ting som en ikke vil skal bli vått. Borret ut popnagler som holdt de to ventiler, fikk laget to stk Aluplater ved hjelp av en nevø som jobber på en båtslip og borret festehull i disse plater slik at de stemte overens med hullene i ventildekslene som var av plast. Monterte så ventildeksler på nytt på utsiden av benk, la på våtromssilikon på innsiden av benk rundt hullet og klemte så Aluplatene på. Etter at syrefaste skruer var montert var det bare å feste dette med låsmuttere og store skiver, Tettet ekstra godt med mere silikon. Håper nå at jeg ikke får så mye vann ned i denne sittebenk, noe kommer det sikkert rundt luken, men benken fylles neppe. Ellers er det bra lufting bak, med 1 - 2 ventiler der også pluss åpning med gummimansjett der bensinslange går ut + ledninger for elektrisk hvis man har det montert på motor. Redigert 25.Juni.2011 av Auskar (see edit history) Link to post
Salt Svart 25.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2011 Skiftet rekkestøtter på bb side. Men støttene hadde hull på feil sted, så jeg måtte borre. Metallborrene i settet fra B&D var ikke av god nok kvalitet, så sb side tar jeg når jeg har fått kjøpt bedre bor... Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn