Salt Svart 1.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2011 startet motoren, latt lanternene lyse, svabret over overbygg og dekk, gått tur i gjestehavna og oppdaget 1 båtplassvimpel, tilbake til båten, av med lys, av med motor, lukket og låst og gått hjem. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Bjerknez Svart 1.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2011 I dag har jeg tatt opp båten, og levert den til forhandler for vinterkonservering. Til neste helg blir det vask og polering før jeg pakker den inn for vinteren. BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
torbi Svart 1.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2011 torsdag leverte eg inn dieselpumpe og 6 dysene til verksted pga lekkasje, og imorgen skal eg demonere eksosbend og se om den kan fikses eller bare å kjøpe ny, tenkte også å teste steady jolle og 5 hk mariner og se om de funker, har ikke prøvd siden eg hentet "nye" båt for 1 uke siden. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Uffe Svart 1.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2011 I sidste uge fik jeg endelig skiftet det gamle CAV-vandudskillelsesfilter ud til et egentligt forfilter (CAV 296). I går olie- og oliefilterskift, inden båden skal på land for vinteren. Link to post
Key Freak Svart 1.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2011 Vasket, vasket og vasket. Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Dalton Svart 1.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2011 Amalie har kommet hjem på gårdsplassen for vintersesongen. Har så smått begynt å fjerne beslag på styrhus og kabintak. Disse skal skiftes ut på grunn av råte. Stor jobb, men tvingende nødvendig. I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
torbi Svart 2.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2011 (redigert) Idag var eg og testet jolle med påhengs, tok tid å få motoren i gang og den hostet, men ble bedre etterhvert, skal ta den med hjem og få mere omsorg til ny båtsesong neste år 2012 , tok bilde av eksos bend i båt, så skal eg se og sammenlikne på internett slik at eg bestiller på nettet. Redigert 2.Oktober.2011 av torbi (see edit history) Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Faxen Svart 2.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2011 Har kjørt systemrens på den ene motoren. Varmkjørte og gjennomkjørte med ferskvann, før jeg monterte alt tilbake. Systemrensen hadde stått i tre døgn. Startet opp og fant en lekasje! Jeg får sjekke dette til uken. Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Tintin Svart 2.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2011 Nedom i båthavna og sydd fast et glidelås i kalesjen. Så nå kan høstkulingen komme uten å finne mer enn nødvendig å hekte seg tak i. Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter. Link to post
Pettern1972 Svart 3.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2011 Skiftet olje på girkassa i dag. En skikkelig drittjobb i et trangt motorrom. Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Møkkalasset Svart 3.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2011 I dag har jeg forsåvidt ikke gjort noe med selve båten, men ryddet og klargjort opplagsplassen slik at båten føler seg velkommen hjem når den tas opp til helga. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 3.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2011 Endelig fått ut båten igjen... så nå ligger jeg i elva og hører det drypper forsiktig på kalesja Endelig ble det Bobåt Link to post
free Svart 3.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2011 I dag skulle jeg bare en liten runde for å få litt varmt vann for å vaske maskinrommet, det ene tok det andre så da ble det verden rundt, i hvertfall den ene enden, helt nydelig , noe sjø helt ytterst der så planen om å tusle i 5 knop gikk i vasken. Motor og omkringliggende areal klin rent. Link to post
Polarn Svart 4.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2011 Tatt den opp på land i går. Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
torbi Svart 4.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2011 Endelig fått ut båten igjen... så nå ligger jeg i elva og hører det drypper forsiktig på kalesja Fikk du prøvet å starte maskinen? Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Polarn Svart 4.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2011 Vasket av det grønne slimet under. Den hadde nesten ikke grodd til min store forundring, men det så slik ut da det hadde grodd masse der hvor flappen jeg mista var. Tok meg 2,5 timer å få av alt gørra under. Etter det fikk resten av båten en grundig vask overbygg og skrog, vekk men alle fendermerker o.s.v. Videre blir det å klargjøre innvendig. Vask, rens og konservering av maskin. Så kommer burkan og borte vart`n. Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
omhI Svart 4.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2011 Det blåser frisk i kastene på sunnmøre og jeg har vært å sikkrett fortøyningene for høst/vinter. Link to post
Astor Svart 5.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2011 Fin tur rundt Hurumlandet i dag til Astors vinterhavn. Nå blir det turer på Breiangen og fiske fremover. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
torbi Svart 6.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2011 Kjøpte luft avfukter maskin i går og satte den i båt og var innom båten no i kveld var beholderen på 1,5 liter fult, tømte den og startet den igjen, ser den funker effektiv, imorgen skal eg henter dieselpumpe og dysene fra verksted. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Geir Hel Svart 6.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2011 Lagt pressening over det eg skal sage vekk Endelig båt igjen Link to post
Skjær i sjøen Svart 6.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2011 Ryddet i båten. Konstatert at det har kommet enda mer måke-bæsj på kalesjen og at brygga jeg skal legge til når jeg tar opp båten i morgen står 50 cm under vann. Kun en kort kort kort tur fra å sette strek for 2011-sesongen. Representant for Folk i båt-bevegelsen og venn av paraplydreggen. Link to post
Geir Hel Svart 7.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2011 Måtte berge 2 av 3 båter i dag, plattgatter som slo i kanten på ein kai på det værste, fikk den lenger ut tilslutt.Så måtte eg lete etter 15 foteren min som hadde slete seg å som eg trodde va blitt knust, men nei den hadde rekt i ei stø å låg fint der, drog den litt mere opp å tjora den. Skuta håpe eg ligge trygt ved kaien selv om preseningen eg la over den igår ikke ser så fin ut nå hehehe Endelig båt igjen Link to post
Polarn Svart 7.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2011 (redigert) Klipt gress under den Redigert 7.Oktober.2011 av Polarn (see edit history) Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Geir Hel Svart 7.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2011 Tømt den for minst tusen liter vann, halve motoren va under, kansje skuta ryke i dag. Endelig båt igjen Link to post
Pettern1972 Svart 7.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2011 solgt den, og kjøpt en annen.... Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn