Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

startet motoren, latt lanternene lyse, svabret over overbygg og dekk, gått tur i gjestehavna og oppdaget 1 båtplassvimpel, tilbake til båten, av med lys, av med motor, lukket og låst og gått hjem.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

I dag har jeg tatt opp båten, og levert den til forhandler for vinterkonservering.

Til neste helg blir det vask og polering før jeg pakker den inn for vinteren.

BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500

torsdag leverte eg inn dieselpumpe og 6 dysene til verksted pga lekkasje, og imorgen skal eg demonere eksosbend og se om den kan fikses eller bare å kjøpe ny, tenkte også å teste steady jolle og 5 hk mariner og se om de funker, har ikke prøvd siden eg hentet "nye" båt for 1 uke siden.

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Amalie har kommet hjem på gårdsplassen for vintersesongen. Har så smått begynt å fjerne beslag på styrhus og kabintak. Disse skal skiftes ut på grunn av råte. Stor jobb, men tvingende nødvendig.

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Idag var eg og testet jolle med påhengs, tok tid å få motoren i gang og den hostet, men ble bedre etterhvert, skal ta den med hjem og få mere omsorg til ny båtsesong neste år 2012 :thumbsup: , tok bilde av eksos bend i båt, så skal eg se og sammenlikne på internett slik at eg bestiller på nettet.

Redigert av torbi (see edit history)

I dag skulle jeg bare en liten runde for å få litt varmt vann for å vaske maskinrommet, det ene tok det andre så da ble det verden rundt, i hvertfall den ene enden, helt nydelig , noe sjø helt ytterst der så planen om å tusle i 5 knop gikk i vasken.

Motor og omkringliggende areal klin rent.

Vasket av det grønne slimet under. Den hadde nesten ikke grodd til min store forundring, men det så slik ut da det hadde grodd masse der hvor flappen jeg mista var. Tok meg 2,5 timer å få av alt gørra under. Etter det fikk resten av båten en grundig vask overbygg og skrog, vekk men alle fendermerker o.s.v. Videre blir det å klargjøre innvendig. Vask, rens og konservering av maskin. Så kommer burkan og borte vart`n.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Kjøpte luft avfukter maskin i går og satte den i båt og var innom båten no i kveld var beholderen på 1,5 liter fult, tømte den og startet den igjen, ser den funker effektiv, imorgen skal eg henter dieselpumpe og dysene fra verksted.

Ryddet i båten. Konstatert at det har kommet enda mer måke-bæsj på kalesjen og at brygga jeg skal legge til når jeg tar opp båten i morgen står 50 cm under vann. Kun en kort kort kort tur fra å sette strek for 2011-sesongen.

Representant for Folk i båt-bevegelsen og venn av paraplydreggen.

Måtte berge 2 av 3 båter i dag, plattgatter som slo i kanten på ein kai på det værste, fikk den lenger ut tilslutt.Så måtte eg lete etter 15 foteren min som hadde slete seg å som eg trodde va blitt knust, men nei den hadde rekt i ei stø å låg fint der, drog den litt mere opp å tjora den. Skuta håpe eg ligge trygt ved kaien selv om preseningen eg la over den igår ikke ser så fin ut nå hehehe

Endelig båt igjen

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...