Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Idag dro jeg til hytta for å vinterkonservere jolle og påhengs. Den sto på båthenger med presenning over da jeg kom. Men den hadde ikke noe stativ oppi så det var masse vann i den jeg måtte øse ut. Det var også mye vann i båten etter jeg hadde tatt av presenningen så det tyder vel på at presenningen ikke var vanntett?

Planen imorgen er å ta av 9,9 påhengsen og sette den på en motortralle fra biltema, og få båten av hengeren og snu den på hodet på noen paller. Jeg er alene så jeg må prøve å være litt smart, selv om det bare er en 11 fot jolle er den litt tung alene... Den har styrekonsoll så jeg må vel bygge opp for å kunne la den ligge på hodet.

Akurat vært ute og satt på varme i motorrom. Er 0 grader her nå, og jeg har ikke kommet lenger enn at jeg har kjørt igjennom ferskvann i motoren. Satte like greit på laderen i samme slengen.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

I dag er båten levert til opplag i hall. Ryddet den i går og hadde planer om tur til Borgen og en siste natt men mye vind i går etermiddag satte en stopper for lysten på alenetur. I dag kom jeg avgårde tidlig og hadde en flott tur helt til et par nautiske mil nord for Jeløya. Da gikk det fra vindstille oppholdsvær til pøsregn og 1,5m krappsjø på 5min. Greit det var kort vei til havn da. Da er det bare å drømme om nye båtturer til neste sommer.....sukk

Hadde servicemann ombord i dag som tok service på min 2008 mod Volvo Penta D4-225 som har gått 133 tim.

Ba han samtidig å sjekke returen fra injektorene tilbake til tank.

Alle var heldigvis normale og ga lik retur :smiley:

Han byttet også sinkanodene i varmeveksleren og ladeluftkjøleren.

Blir jo helt deprimert av alle innleggene angående vinteropplag her ;-)

Idag har jeg ikke vært utpå, men hatt etpar koselige timer ombord likevel. Tømt ferskvannstanken, og fyllt opp med friskt vann. Peilet olje på motor, gear og generator. Tappet vannutskiller, men her var det bare diesel. Smurt opp glideskinner for vinduer og dører, smurt hengsler og låser, kjørt maskinen varm og spist lunch ombord. Skiftet sengetøy, og vasket innvendig har jeg også fått tid til.

Så nå er båten klar for jentetur til helgen!

(jeg kjører den til byen på fredagen, så får damene ha fest ombord, før jeg henter den igjen på søndagen).

Helgen etter blir det overnatting ute i holmene et sted. Må nyte resten av sesongen, da den slutter brått 31. Desember... Godt neste sesong begynner 1. Januar da:-)

Mvh
Simon

Snekkra sammen et presseningsstativ og dro over en pressening. Fant ut at presseningen var alt for stor så jeg tvinnet den som en twist i endene føre snurren fikk litt tau rundt seg. Passet på at det blir lufting under. Kjøpte og dro over en mindre pressening som da fikk noen kanner med litt vann i så det blir slett og fint med tanke på snø som skal av.

Håper det blir tørt nok så de redningsvestene som ligger der ikke får jordslag. Har hatt inneplass til de før men det går ikke i vinter(`?`)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...