Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

I dag ble sjøvannsiden på motoren frostsikret. Frostveske i septiktank og wc. Koplet fra alle slanger til og fra vv bereder.Blåst igjennom de vannslangene jeg kom til. Tømt vanntank. Kjørt dieselvarmeren ca en time, mens jeg drakk kaffe. Stativ og presenning kom på plass forrige helg. Nesten for fint vær i Oslo til å drive med slike jobber, men plutselig er det både snø og kaldt. Da er det bare og vente på våren:)

Tatt ned seilene og lazybaggen, første år uten seilene på om vinteren. Det slites for mye ifht de få turene det i praksis har blitt, men det er med vemod, det er kjekt å få disse turene om vinteren. Nå er planen å pakke inn båten for første gang...

Så har vi levert båten vi hadde i pensjon... Spennende med båtløft i rom sjø og mørke, men det gikk selvsagt helt fint i det stille været vi hadde, heldigvis, ville ikke gjort dette i kuling...

dscf6341.jpg

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

• 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Har i dag tømt den for pinnekjøtt. Det ble tre middager, og kunne greid fler om jeg hadde hatt.

Så er det vel tiden for å starte på demontering/rensing av generatorens varmeveksler. Det ene endedekselet var knekt så den lakk vann.

Spørs om ikke saltsyre blir løsningen for å få den ren og pen.........

Gikk ut med verktøykassa i hånda, møtte den lokale `Byåsenstormen` rett rundt hushjørnet før jeg omsider slapp kasse der jeg sto for så å gå inn igjen :headbang:

1984 26 Saltrø PlankSnekk

1978 29 Birchwood Tamd60B PROSJEKT!

1999 20 Ibiza Touring med 115 Johnson *Solgt*

Lagt opp 12V forsyning til radiokontrollen til trøsterne. Nå funker de både med joystick og fjernstyring. I går monterte jeg separatoren til eksosen til agregatet. Mangler et par meter med 1 1/2" eksosslange som skal lede eksosvann fra separator og ned til en skroggjennomføring i kjølsvinet. Venter med å bore hull til skroggjennomføringa til jeg har slangen. Får kjøre innom Maritim etter jobben imorgen hvis jeg rekker det. Trur de stenger kl 1600 nå i lavsessongen.

Gleder meg til båten skal på vannet til Påske

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Da har generatoren sin varmeveksler fått en syrevask, ny zink og nye endelokk med pakninger. Dratt etter alle slangeklemmer og fylt på ny kjølevæske.

Strammet dynamoreima, sjekket olja og dusjet litt 5-56 rundtomkring.

Hvor lenge må man vente før man kan "dekonservere" tro......

Får kjøre innom Maritim etter jobben imorgen hvis jeg rekker det. Trur de stenger kl 1600 nå i lavsessongen.

Hvis det er til Slependen du har tenkt deg, så tror jeg det er åpent til 17.00.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

OK, til 1700 ja. Da skal jeg nok rekke det.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

I går og i dag har jeg montert Engbo ankervinsj, montert og trukket ledninger til kartplotter, fortsetter i morgen:-)

D5L           Rana 13     Master 680     Skilsø 750cc     Dacapo 9000 flyer     SUN 33     Nordic oceancraft 28     Skorgenes 335   Skorgenes 375

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...