Tom Rør Svart 29.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2012 Sjekket fortøyninger, og sett at det er riktig temperatur på de forskjellige stedene! Link to post
Astor Svart 29.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2012 Formiddagsmat ombord med fruen og barnebarnet Jonas Pusset ned bordet i styrhuset. Lakkes til tirsdag. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Trophy Svart 29.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2012 Startet begge motorer og leitet etter lekkasje på barbord motor. Fant den på varmtvannstank og teitet etter slangeklemme. Reingjort ekspansjonstank og etterfyllt kjølevæske. Blir nok en rens av varmeveksler(rørkjøler) neste helg... Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
M/S AIOLOS Svart 29.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2012 Fått på plass nytt batteri og skuten startet og gokk som den skal Link to post
torbi Svart 29.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2012 Idag skiftet 2 stk bryter panel, funker fint , fikk ikke gjort mere pga kompisen kom ombord og preiket hele tia. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Hokky Svart 30.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2012 (redigert) Idag fikk jeg hjelp av naboen med traktor og fikk tatt ut motoren. Imorgen skal transomen demonteres og motorommet vaskes. :) Jeg kjenner sommeren er på vei her i Bergen Redigert 30.Januar.2012 av Hokky (see edit history) Min Fjord 21 Olympic Link to post
Frode Stiansen Svart 31.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2012 Feilsøkt litt på EDC systemet. Sjekket verdiene på begge gass/girspakene og funnet dem normale. Nå gjenstår "kun" kosejobben med å skjøte sammen de tre ledningene fra gass/gir helt fremmefra bak til maskinen via ørten koblingstykker. Bruke disse skjøteklemmene med lim i. Da tenker jeg problemet er løst. Link to post
Campingkongen79 Svart 31.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2012 Revet ut all innredning i hele båten! Link to post
Møkkalasset Svart 31.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2012 Snekret på diverse innredningsdetaljer som skal monteres i båten før sjøsetting - som forhåpentligvis blir i påska. Men akkurat nå synes båtlivet å være en fjern drøm. Det er kaldt på Sørlandet. Brrrr. Link to post
Roger jo Svart 4.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2012 Demontert varmeveksleren for å skifte termostaten. Forberedende arb. for å skifte 6 stk gummilabber. Demontert svanehals for om-pakking og varmeisolering. Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Fjellbonden Svart 4.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2012 Har tekstet med den, og nok en gang blitt overbevist om at den har det bra i kulda. Link to post
REM Svart 4.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2012 (redigert) Lempa inn et nytt kjøleskap på fly idag. Selve oppkoplinga får vente til litt mildere vær. Ellers har jeg bytta ut ytterligere 12 spoter i kveld med LED. Gjenstår ytterligere 10 spotter som jeg får ta neste helg etter å ha bestilt LEDer fra Maritim. Redigert 4.Februar.2012 av REM (see edit history) Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
keno Svart 4.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2012 (redigert) Installerte en Clas Ohlson alarm i båten, med GPS. Den varsler meg via sms vist temp blir under 1 grad, ved bortfall av landstrøm og vist båten blir flyttet. Redigert 4.Februar.2012 av keno (see edit history) Link to post
GlennIversen Svart 5.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2012 Fredag spanderte jeg på meg en ny stor pakke med førstehjelpsutstyr, som jeg monterte fint i båten før jeg dro på vakt i dag morges. Samtidig sjekket jeg at båten gjør jobben sin i vinter og samler mest mulig støv i garasjen. Ha en fin dag Link to post
BAN Svart 5.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2012 Berget den... Fikk oppringing om at den hadde slitt seg, og lå i fjæra. Regnet med en liten katastrofe... Da jeg kom ned lå den å duppet en meter fra land, og det var bare å ta en tamp i den å dra den hjem igjen. Hell i uhell er at dette er den eneste dagen på lange tider med omtrent vindstille. Link to post
fluefiskeren Svart 5.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2012 Prøver fortsatt å demontere Teknoflex kontrollboksen, ser ut som jeg må dytte den inn og dra den ned på innsiden for ut hølet vil den ihvertfall ikke Link to post
Trophy Svart 5.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2012 Demontert rørkjøler og syrevasket Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Bitteliten Svart 5.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2012 (redigert) Vedlikeholdsladet batteriet på jolla Lagd overganger fra gammel til ny Ctek kontakt Redigert 5.Februar.2012 av Bitteliten (see edit history) Link to post
Astor Svart 5.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2012 Brukte løvblåsern og fikk vekk all snøen som kom ned. Det kjekke med løvblåsern er at den kommer til mellom taukveilene og inne i kroker og kriker. Blåser det ut og akterover og tar snøskuffa på den store haugen tilslutt . Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Faxen Svart 5.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2012 Har tekstet med den, og nok en gang blitt overbevist om at den har det bra i kulda. Oj, for en båt. sånn vil jeg ha også. Båt som kan tekste... :giggle: Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Hakkannen Svart 5.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2012 Har isolert bak og under styrbord benk i salongen. Alt som kan sørge for at det blir lettere å holde litt trivselstemperatur inne i denne kulden er bra Link to post
Bonus Svart 7.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2012 Vasket fenderne. Nye fendertrekk ligger og venter i båten. Link to post
Geir Hel Svart 7.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2012 Pumpa den for vann Endelig båt igjen Link to post
Amica Svart 7.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2012 I dag har turen gått til Rørvik for slipsetting for å få skiftet skroggjenomføringer og cutlesslager. Se også blogg. Geir skipper på Amica Blogg Link to post
JRK Svart 7.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2012 Hei, I dag har jeg skiftet pakninger på doen Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn