Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Startet begge motorer og leitet etter lekkasje på barbord motor. Fant den på varmtvannstank og teitet etter slangeklemme. Reingjort ekspansjonstank og etterfyllt kjølevæske. Blir nok en rens av varmeveksler(rørkjøler) neste helg...

Maxum 4100 scb, Chenette III

Feilsøkt litt på EDC systemet. Sjekket verdiene på begge gass/girspakene og funnet dem normale. Nå gjenstår "kun" kosejobben med å skjøte sammen de tre ledningene fra gass/gir helt fremmefra bak til maskinen via ørten koblingstykker. Bruke disse skjøteklemmene med lim i. Da tenker jeg problemet er løst.

Lempa inn et nytt kjøleskap på fly idag. Selve oppkoplinga får vente til litt mildere vær. Ellers har jeg bytta ut ytterligere 12 spoter i kveld med LED. Gjenstår ytterligere 10 spotter som jeg får ta neste helg etter å ha bestilt LEDer fra Maritim.

Redigert av REM (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Berget den...

Fikk oppringing om at den hadde slitt seg, og lå i fjæra. :sweat: Regnet med en liten katastrofe...

Da jeg kom ned lå den å duppet en meter fra land, og det var bare å ta en tamp i den å dra den hjem igjen. Hell i uhell er at dette er den eneste dagen på lange tider med omtrent vindstille.

img_4931.jpg

Brukte løvblåsern og fikk vekk all snøen som kom ned. Det kjekke med løvblåsern er at den kommer til mellom taukveilene og inne i kroker og kriker. Blåser det ut og akterover og tar snøskuffa på den store haugen tilslutt

.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...