Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Sjekket alle batteriene målt hvilespennig på Gel batteriene. alle lå på 12,9V-13,1V.

Tok med alle fendere hjem, fylte på luft da de fleste var nesten helt flate skulle det blåse opp til storm igjen er det godt og ha litt avstand mellom skrog og brygga. ellers så venter jeg forsatt på litt varmere vær slik at noe prosjekter kan på begynnes. :rolleyes:

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Tok med alle fendere hjem, fylte på luft da de fleste var nesten helt flate skulle det blåse opp til storm igjen er det godt og ha litt avstand mellom skrog og brygga. :rolleyes:

Husk at trykket øker med økende temperatur. Sjekk trykket til våren!

Ellers holder vi på å rive ut de gamle dørk-teppene i Dreamer. Noen som vet om en som er ekspert på å legge båttepper?

Vært ombord i sjarken som har ligget i fortøyning et par måneder. Konstanterte at lysbatteriene var steindøde og bunnfryst! Startbatteriet var godt med strøm på så motoren startet lett! :) Gikk båten inn til kai, lempet ut bunnfryste batterier og satt inn et nytt batteri midlertidig. Fikk liv i pyro-ovnen og div annet elektrisk utstyr. Ser ut som det er den berømmelige skilledioden som har tatt kveld og stukket avgårde med strømmen! Den blir demontert i morgen og erstattet med et 100A relè istede! Så planen for morgendagen er montering av relè og få skikk på laddinga igjen, samt å bytte ut ei styrepumpe til omstyringa som ikke fungerer som den skal. :) Så blir det vel tur på Lofotfisket i Mars med sjarken! :)

Må vel nevne at dette ikke er min båt, men en båt som jeg disponerer for øyeblikket. Det er snakk om en 28 fots klavellbygd nordlandsjark, Ulvan bygget tror jeg, med en 4 syl Ford Diesel på 68 hk :)

Redigert av sabbdiesel (see edit history)

fått melding om ny båtplass, og tenkt dype tanker på om jeg skal flytte på lørdag eller vente til det ikke er mere is i havna. Får sjekke om den nye plassen er ledig alt nå, eller om det ligger en annen båt der for vinteren, forresten.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...