Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

har fått heist inn den nye motoren.

vp tamd 61a motor.

Måtte stjele brakketen fra den gamle 60 motoren.Passet perfekt,men du verden så vått det ble når presenningen måtte av!

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Erstattet den gamle gassalarmen med en ny en. Forb. jobb å trekke sensorkabelen bak skap og skuffer i byssa. Er egentlig ikke ferdig enda. Prøver på nytt i morgen.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

På marine senteret i sandviken, grei fyr og har alt deler/tingene på lager i butikken.

Han er meget hyggelig og har god peiling på det meste som omhandler båt.Er det noe du lurer på angående produktene du har kjøpt så skal du hvertfall ikke være redd for og ikke få hjelp...han er vel heller litt for hjelpsom,og før du vet ordet av det så står han oppi båten din klar til og begynne og montere..

Husker en gang jeg skulle ha noe slanger av han.slangene tok vel ca 10 min og finne frem,men han hadde så mange historier som bare MÅTTE ut at jeg ble stående i butikken fra kl 4 til halv syv...stenger egentlig kl fem men det fikk tydligvis ikke hjelpe...

Men som sagt meget behjelpelig og bredt kunnskapsområde er grunnen til at jeg helt har kuttet ut maritim til fordel for marinesenteret

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Han er meget hyggelig og har god peiling på det meste som omhandler båt.Er det noe du lurer på angående produktene du har kjøpt så skal du hvertfall ikke være redd for og ikke få hjelp...han er vel heller litt for hjelpsom,og før du vet ordet av det så står han oppi båten din klar til og begynne og montere..

Husker en gang jeg skulle ha noe slanger av han.slangene tok vel ca 10 min og finne frem,men han hadde så mange historier som bare MÅTTE ut at jeg ble stående i butikken fra kl 4 til halv syv...stenger egentlig kl fem men det fikk tydligvis ikke hjelpe...

Men som sagt meget behjelpelig og bredt kunnskapsområde er grunnen til at jeg helt har kuttet ut maritim til fordel for marinesenteret

Hehe, ja eg merket litt noe ved han, da eg og kompis var der og handlet idag, var han ganske opptatt med mobilen sin, men fikk hjelp etterhvert, men da eg skulle betale for varer ble han litt styr pga måtte fylle ut garanti parpirer og letet etter saks og stifte.. :lol: , ja eg tror eg vil komme igjen der og handler..

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

fått melding om ny båtplass, og tenkt dype tanker på om jeg skal flytte på lørdag eller vente til det ikke er mere is i havna. Får sjekke om den nye plassen er ledig alt nå, eller om det ligger en annen båt der for vinteren, forresten.

Den nye plassen er fortsatt opptatt, og det er is i havna i dag, så jeg får ikke flytta - og ikke halt båten inntil brygga heller. Men det er jo ennå tid. Over en måned til "byttedagen".

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Var ombord og sjekket at landstrøm var ok. Frostvaktene var ok, og tempen inne var 5-6 grader (ute ca.0). Startet motoren og lot den gå til den var noenlunde varm. Startet dieselvarmeren og lot den gå en god stund for å sjekket at den fungerte.

Hadde også med iPaden og prøvte at 12v laderen til denne virket. Kartprogramet: Transas iSailor, som jeg har lagt inn på padden virker forresten kjempefint. Har kurs opp og heading opp, som jeg har savnet på Navionics appen. iSailor er gratis, men kart koster 175,- for sør-Norge. :thumbsup:

Besøk min hjemmeside

Bayliner 2355 Ciera (solgt) Saga 32 (kjøpt)

Begynt å montere nye weber idag, men fant ut at varmluftslange som eg har fra før av ø 80 mm (Eber D-3) ,mens nye weber skal ha ø 90 mm, da må eg skifte hele slange i båten :headbang: .får vel kjøpe nye slange i denne uken.

Slangene behøver du ikke skifte. Det finnes overganger for dette i båtbutikken.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Kan du ikkje bare bruke ein overgang fra 90mm til 80mm da?

Eg har hatt litt vask innvendig idag, og så har eg vurdert om båten skal selges om eg får ny jobb.

Slangene behøver du ikke skifte. Det finnes overganger for dette i båtbutikken.

Jo eg vet det fins overgang fra 90 til 80 men tenkte på om weber stopper pga "press" fra 90 til 80? noe med kveling ?? weber som eg har no er på 3,9 kw...

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...