Bavaria`n Svart 19.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2012 Den blir du nok fornøyd med Det satser vi på også. Blir en overgang fra en varmer det står"svenska flygvapenet" på....... Link to post
"Mathilde" Svart 19.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2012 He he...vel,. trenger jo ikke å være noen dårlig varmer av den grunn. Men Eber D4 har jeg i alle fall selv og er fornøyd. Link to post
Pettern1972 Svart 19.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2012 (redigert) Mesteparten av skrogtrekket i cabinen på plass nå, ca 1 kvadrat igjen, men røyk tom for lim. Redigert 19.Februar.2012 av Pettern1972 (see edit history) Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Møkkalasset Svart 19.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2012 Vært og sjekket at den har det bra. Avfukteren gikk som den skulle. Fint og tørt i båten. Demonterte ei plate som et ledd i en liten modifisering. Egen tråd om oppgraderingene. Tok bilder av det elektriske som det skal ryddes opp i. Skikkelig spagetti. Link to post
Astor Svart 19.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2012 Tatt med tauverk hjem og puttet det i vaskemaskinen. Nå ligger det ombord, mykt, rent og pent. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
torbi Svart 19.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2012 Jo eg vet det fins overgang fra 90 til 80 men tenkte på om weber stopper pga "press" fra 90 til 80? noe med kveling ?? weber som eg har no er på 3,9 kw... Tar eg feil? har det noe betydning med overgang fra 90 til 80. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
cavaler Svart 19.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2012 I dag har jeg skiftet termostater i motoren, så får jeg se hvordan temperaruren ligger neste gang jeg tar meg en tur, syntes den har lagt litt for lavt, og synker raskt når jeg slår ned på tomgang Hilsen Rune Link to post
REM Svart 19.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2012 Fikk koppla opp sensoren til gassmåleren og gjort klart til å trekke kabler til fly for legge ny antennekabelen til TV, og for montasje av lys til akterdekket. Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Sitrin Svart 20.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2012 Tatt service på motor, aggregat og gear. Gjort om på noen strømbrytere, montert 2 stk lys og 2 stk sigarettenner uttak på FB samt lagt opp til egen kran for avtapping av VV bereder. Nå er det snart bare tid til vårpussen Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Meklingsmannen Svart 21.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2012 Fått ferdig åpning i hekken Kort vei til morgen badet i sommer Link to post
Mariell Svart 22.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2012 Tar eg feil? har det noe betydning med overgang fra 90 til 80. Det går helt fint med overgang fra 90 til 80. Muligens det er noe mer luftstøy, men jeg tror egentlig ikke det. Byttet Weber for 3 år siden. Gamle slanger var 80, nytt uttak 90, satt på en overgang og har ikke hatt noe problemer. Mine Webasto er i bruk hele året og går maaaange timer årlig. MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Sitrin Svart 22.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2012 Status så langt: Silikon under skjerm FB. Fullføre. Utføre Behandle Felxiteak. Baderomssilikon og pusse. Utføre Vaske motorrom. Utføre Finne ut av alle brytere. Få egen bryter på autopilot og div. Utføre Rest silikon FB. Utføre Vaske fendere og vindustrekk. Utføre Løsning for orden på Fiskeutstyr. Kasser (blå)? Ta med og test Rep FLb kalesje. Manskow avtales. Finn tid ? Rep akterdekk kalesje. Manskow avtales. Finn tid ? Olje ferdig. Utføre. bord + flik Bytte gass slange. Kjøpe /Måle. Utføre Stoffe. Utføre Ordne den ene Gassedetektoren. Måle/ Bytte. Utføre Topplanterne Led pære. kjøpt. Bytte Ekstra isolere motorrom. Kjøpe BT. Under arbeid Vinduspusserarm løsning. Monter og test kjøpt type. Under arbeid Justere bord akterdekk. Kappe og pusse. Utørt/Olje mer Sink anoder. Sjekke mål og antall. .Flaps sink mål: Stor sink mål: Propell sink mål: .Utføre og sjekke. Polere og vaske. Kjøpe produkter. Utføre Vaske og gå over tauverk. Utføre. Utført 2X 12V uttak FB. Kjøpe og montere. Utført Service motor. Bestille deler. Utført Lysstoffrør motorrom. forbedre kobling. Utført Vann ved aktertruster. Etterstrammet bolter. Utført Justere daviter. Utført Lys ute sidene. Kjøpe og montere. Utført Teleskopisk støtte til kalesje FB. Måle kjøpe 2 stk Best Marin(75-120.) Utført Egen avtapnings på VVB. Kjøpe montere. Utført Fikse høyttaler nede. Kobling bak radio ordnes. Utført Vender radio. Innebygd. Utført Fylle tanken med Diesel. Bestille(Geir). Utført 12V uttak rep Akterdekk. Utføre(NB en virker ikke). Utført Feste skruer til badestige badeplatform. Utført Oppgradere plottere. Låne brikke av Geir. Utført Feste skruer til badestige badeplatform. Utført (sjekk ok). Opptak konservering. Utført Jolle: Større motor? Kjøpt 8HK Johnson. Utført/kjøpt Service ny motor. Kjøpe deler og service. Utført Vaske rense jolle Kjøpe. Utført Vurderes (utgår trolig i år): Felle inn radio FB. Tak lys forkabin. Multiinstrument FB. Rør eksos ut til siden. Bestille montere Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Astor Svart 22.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2012 Slapp dag etter jobben. Bordet i styrhuset fikk et strøk til med lakk. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
succes 42 1980 Svart 22.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2012 Sett at den flyter og at alt er ok og det var det:-) Link to post
torbi Svart 22.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2012 Det går helt fint med overgang fra 90 til 80. Muligens det er noe mer luftstøy, men jeg tror egentlig ikke det. Byttet Weber for 3 år siden. Gamle slanger var 80, nytt uttak 90, satt på en overgang og har ikke hatt noe problemer. Mine Webasto er i bruk hele året og går maaaange timer årlig. Takker. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Christel III Svart 22.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2012 Startet opp, kastet loss og dratt på tur :-) Er kommet tilbake til båtplassen igjen nå, men det er så stille og fredelig her i havnen at jeg overnatter til i morgen:-) MvhSimon Link to post
Pettern1972 Svart 22.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2012 Ferdig med skrogtrekket, satt inn nye seter, montert ny batterilader med fjernkontroll. Godt fornøyd med dagens innsats. Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
sailor85 Svart 22.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2012 Sett at båten fortsatt står i hylla og satt batteri på lading.... Link to post
REM Svart 22.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2012 (redigert) Den blir du nok fornøyd med Tror jeg neppe, især ikke hvis du tar den lettvinne løsningen ved å gå ned til Ø80mm for å beholde de gamle røra. Da får du på ingen måte utnyttet kapasiteten i den nye varmeren. Da hadde det vært like greit å beholde den gamle kanskje? Redigert 22.Februar.2012 av REM (see edit history) Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Mariell Svart 23.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2012 REM. Nå vet jeg ikke om effekten hadde vært noe høyere med nye 90mm slanger i stedet for de isolerte 80mm som allerede var montert i Mariell. Funker i allefall veldig bra med 80mm, med god varme. Har 5 utplåsnings dyser MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
primusmotor Svart 23.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2012 Har fått montert batteri monitor, så nå har jeg full kontroll over alt som går inn og ut av batteriene:-) --- I am here: http://maps.google.com/maps?ll=60.045729,5.524960 D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
REM Svart 23.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2012 Igjen, og her snakker jeg generelt, du får ikke utnyttet kapasiteten på en ny varmer hvis du struper slanger og dyser ned 10mm. 10mm reduksjon på diameter utgjør faktisk over 20% på arealet. Så finnes det båter selvfølgelig som av forskjellige årsaker ikke trenger all den økte kapasiteten. Korte slangelengder kan være et eksempel. Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Salt Svart 25.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2012 Montert ferdig den nye doen med slanger og Tek7 og bolter; det elektriske står igjen. Plukket inn fortøyningstau fra den gamle faste plassen. Brukte jolla, men "noen" har forsynt seg med den ene åren, så jeg måtte hekte på påhenger'n. Den virket fint. Håper Maritim har en ny åre. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
M/S AIOLOS Svart 25.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2012 Har startet motor og tåkelagt marinaen og alt virker som det skal Link to post
torbi Svart 25.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2012 Det var mitt plan for idag er å være ombord og fortsetter med weber, men måtte på jobb idag isteden. , lørdag min er ØDELAGT. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn