2rmod Svart 3.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2012 Fantastisk vær i dag. Har montert stevnjern, pusset propellen og montert hengsler på en luke. Nærmer seg sesong nå Tormod Beichmann Link to post
Bjørn-Are Svart 3.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2012 Har vært å sjekka at butikken har belgsett på lager, vente på min første båt som skal sendes fra Sandnes til Harstad om 14 daga. Skal ha båten opp av sjøen så snart den kommer nordover, vil skifte alle gjennomføringer og belgsett før den tas i bruk, glede mæ vilt til å få båten hjem. Er så heldi å kjenne en Volvo professor på den lokale båtforhandlern, så har rådført mæ med han om diverse triks, sånn som rens av varmeveksler, oljetype, justering av ventiler +++. Ms Nyksund skal ta med sæ min kjære Marex med navnet "xante" nordover, hadde vært kult om båtplassns venner kunne holde et øye med min kjære båt på turen, kanskje tatt noen bilda, lure på om æ ska lage en tråd på det. Link to post
jørn Svart 3.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2012 Hei JørnRegner med at det er snakk om å få vekk alt bunnstoff, men hva slags "spyling" er det snakk om?? Fjerne alt gammelt grums. Kjemisk. Har brukt samme firma på en annen båt vi hadde, med meget godt ressultat. Link to post
Goodwill Svart 3.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2012 Idag har jeg vært i båten og målt tilgjengelig plass til ny propell. Jeg må nemlig skifte ut den gamle når jeg bytter ut den gamle Yanmar YSM8 som sitter i med en nyoverhalt Yanmar 2GM20F. Gori sier at jeg skal ha en to-blads 18"x16", og da bør det helst være plass til den. Målingen viste 20 cm fra senter aksling til underkant skrog, og 22 cm i lengderetning fra senter propell til roret. Jeg frykter at det er i minste laget, og begynner straks å tenke på hvilke alternativer som fins. Treblads, fast eller folde? Noen tips? Link to post
ezach Svart 3.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2012 I strålende vårvær hjalp man en kamerat å hente hjem den nyanskaffede seiljolla. Forrige eier holdt til ved bredden av Glomma med eget naust og bryggeanlegg. Kan ikke la være å bli litt misunnelig... Deretter fikk jeg hjelp til å sveise i stand en slitt justeringsbolt på båthengeren. Trivelig dugnadsdag som ble avrundet med kaffe og kokosboller i solveggen. Link to post
Møkkalasset Svart 3.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2012 Lakket nok et strøk på de nye innredningsdetaljene, samt finsnekret litt på nye ting. Link to post
Choaker Svart 3.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2012 Lagt nytt gulv i båten da det gamle har gjort sitt Link to post
Pettern1972 Svart 3.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2012 Montert søkelys i dag. Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
succes 42 1980 Svart 4.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2012 Har vært og sett at den flyter og har det bra solcelle panelet fungerer bra .montert ny stereo Link to post
torbi Svart 4.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2012 Tettet sikafleks rundt 3 stk rekkverk som eg har mistanke på vann lekkasje kom i fra, så bare vente på regn så får vi se. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Pettern1972 Svart 4.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2012 Godt i gang med å sy nye setetrekk... <---gammel pute...................ny pute--> Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
ezach Svart 4.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2012 Inspirernde håndarbeid! Finnes det en tråd om å sy setetrekk selv? Eller kan du legge ut en veiledning? :-) Link to post
Inter 9000 Svart 4.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2012 Hadde frahverandre hornene i lanternemasten å fikk en flott klang i de igjen. Sjøluften en hard for slike ting. Så nå hilser jeg med hornet når jeg ser vimpel, hehe. Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
kipp36 Svart 4.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2012 skrudd atter en gang på ms4 giret mitt,i sammråd med en bilmekaniker som mente forspenninga på det giret var av samma sort som på en difrensial,var i tvil på spennhylsa,men fikk spent opp lagerene til rette rullemotstand og tett ble det også.Håper jeg kan lukke det problemet nå,kjørt et par timer på god marsjfart uten og merke no...deilig http://kipp36.123hjemmeside.no/181207437 Link to post
BOBO II Svart 4.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2012 (redigert) I helgen har jeg lagt opp nye led lys i motorrom. Ble praktisk talt som Natt og Dag fikk også tid til en skikkelig vask i motorrommet med avfetting og klart for oppmaling med 1 komponent maling neste helg + Nye dørkeplater under varmtvannstank. Bilde før: Bilde etter vaske og ny dørkplate nå er det ikke lenger litt flaut og åpne opp lukene til motorer Redigert 4.Mars.2012 av Bergstad (see edit history) 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
viksund 990 Svart 4.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2012 Har begynt å skifte sikringsbokser og en lettere opprydding i kablene rundt disse. bilr litt rot i kablenene i løpet av 15- 16 år. Link to post
Choaker Svart 5.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2012 Pusset treverket innvendig for å gjøre klart til et par lag med ny olje Og sikret meg båtplass Link to post
torbi Svart 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 Gadd ikke å gjøre et dritt selv om eg var ombord idag, så og studerte i hele maskinrommet, fant eg en stigerør fra tanken der skal eg bruke til dieselvarme, og den andre lille tanken (eget tank på 6 liter)til dieselvarmer skal eg fjerne, pluss fant eg 2 varme slange fra defroster, den ene slanger er det el- ledning og dieselslange oppi i,farlig , den må eg få de vekk og legge den i eget vei. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
boati Svart 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 Har vært i båten å funnet ut at nisser som skal ha greie på ting (som å montere eber d2). Ikke har det :) Så ble det mørkt og jeg dro hjem^^ Link to post
Choaker Svart 8.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2012 Masse snø i dag, Blir nok ikke gjort så mye på den da Link to post
Klypa Svart 8.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2012 Hehe. Etter dårlig vær igår, ble det ikkje gjort noe. Men Mandag og tirsdag, gikk til og pusse toftene. Lakkerte et strøk me lakk på den ene toften tirsdag.. Så idag rekner eg me og pusse og lakkere videre Link to post
Bitteliten Svart 8.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2012 bestilt tid for utsetting Link to post
-Luna- Svart 9.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2012 Godt i gang med å trekke om stikk kabinen. Utført service på motor. Nå kan sesongen snart starte! Vil tørre å påstå at jeg reddet denne båten fra skader i går også Ikke mye igjen av det tauet der! Båten var kun festet på to steder.... Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
yam2 Svart 9.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2012 Satt inn ny fuktsluker og sett på all snøen rundt og nu... Link to post
torbi Svart 10.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2012 Er syk i influensa snart en uke, så eg vet ikke hvordan det går med viksund,en vår. ,håper ho har det bra og flyter fint, Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn