Knut T. Svart 20.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2012 Montert ny VHF med ny antenne og kabel Fikk også koblet en gammel Garmin håndholdt GPS til VHF'en. Det funket med en gang, så nå har jeg koordinater og kurs og fart på DSC systemet på VHF'en. Har også montert nytt horn og reparert div ledningsbrudd til hornet. I morgen skal jeg montere ny TV antenne. Det ble den store Glomex'en. Prøvde først med Triax, menn fannt ut at den var for dårlig. Fikk heldigvis byttet den i Glomex, men den var nesten dobbelt så dyr. Besøk min hjemmeside Bayliner 2355 Ciera (solgt) Saga 32 (kjøpt) Link to post
haugi Svart 20.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2012 Idag ble båten tatt på land, så i morgen starter vårpussen Link to post
2rmod Svart 21.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2012 I går fikk jeg byttet en skroggjennomføring og begge luftelukene på dekk. Venter på landstrømsentral som skal komme i posten i dag. Nærmer seg sjøsetting nå. Tormod Beichmann Link to post
2rmod Svart 22.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2012 Landstrømsentralen er nå montert.. herlig Tormod Beichmann Link to post
Big Bajas Svart 22.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2012 I dag har jeg skiftet all olje (to motorer 22L) og filtre. Så har jeg skiftet alle dieselfiltre (4stk) Mvh Big Bajas Moonraker - the mother of all modern cabincruisers Link to post
REM Svart 22.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2012 Sjøsatte igår, og rundvasket båten utvendig. Polering står for tur til helga, men det kombinerer vi med sessongåpning på Borgen Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Salt Svart 22.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2012 Montert den nye stolen, og konfigurert AIS-ens NMEA-baudrate (4800) og plotterens oppsett (alle "setninger" på), og vips ser jeg nabobåt og andre båter i omgivelsene på plotteren/GPSMap-en. Hurra. Takk til Jan hos Garmin. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Astor Svart 22.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2012 (redigert) Flott at du fikk den til Jan! Det flotte været på Østlandet i dag er topp polering og lakkevær. Mye å ta igjen etter en vinter på sjøen. Men med temperaturer over 20 er dette en sann fornøyelse. Ser ut som jeg flytter Astor lenger inn i havna denne sesongen. Har tilbud om en annen longsideplass på flytebrygge noe jeg trolig sier ja til. Da har jeg muligheter for å håndvaske/polere skoget når det trengs. I dag ligger jeg til fast brygge med glimrende utsikt utover Drøbaksundet. C-momentet i dag var å strekke opp den blå pyntelinja rett over vannlinja. Et stykke av den ble skrapt bort da vi gikk i isen i sommer. Fikk maskert fra baugen en drøy meter og fant en Sea jet 2-komponent som passet bra. Resten for vi ta til høsten når Astor skal på slipp. Redigert 22.Mars.2012 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bitteliten Svart 22.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2012 Startet jolla. Sesongen nærmer seg Link to post
Astor Svart 22.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2012 Må rette meg litt i innlegget mitt. Vi gikk selvsagt ikke i sen i sommer men i vinter. Isen lå fra Horten og helt inn til Ramvikholmen. I morgen skal Grand Banks-merket settes på. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
mor Amica Svart 22.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2012 Vasket etter verkstedoppholdet og snart er vi klare for årets første båthelg, selv om Yr lover 5°C og regn uten opphold hele helga. Etter at det har vært pause i båtlivet siden tidlig på høsten 2011, skal det bli godt å sette sjøbein igjen. I morgen fyller rederen opp vanntanken og monterer inn ferskvannspumpa, så da er vi klare for å kaste loss når rederinnen er ferdig på jobb midt på dagen Ella "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
Knut T. Svart 22.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2012 I dag har jeg byttet impeller på sjøvannspumpen. Det var siste rest av servicen på motor og gear. Nå er det på slipp ett par dager i neste uke, for å gjøre rent under og event. flikke litt på bunnsmøring og skifte noen zinker, så er vi klar for påsketur, hvis været blir bra. Besøk min hjemmeside Bayliner 2355 Ciera (solgt) Saga 32 (kjøpt) Link to post
torbi Svart 22.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2012 Var kort ombord i kveld, og innså at eg må investerer nye batteriene, de var blitt gammel og dårlige. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
boati Svart 22.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2012 Fått vasket akter og trukket kabler i tak men må trekke enda noen flere. Ekstremt lavvann nå, ser nesten ikke båten for brygga går i samme høyde, men bare nesten da:p så jeg måtte omrokkere på fendere og fortøyning på grunn av det. Link to post
Pettern1972 Svart 22.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2012 I full gang med å reparere en tidligere skrogskade som en gang i tiden ble gjort av et meget annerkjent båtbyggeri. Og den jobben de gjorde fortjener ingen omtale. har skjørt vekk nesten alt grunnet delaminering, og sprekker i gelcoaten. Men i løpet av noen dager blir det hel ved igjen... Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
baatsman Svart 22.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2012 Bunnstoff er handlet inn. Jotun ble merket. Slippen har lagt ned forbud mot Hempels. Pga fargespredning. Ellers er sinker kjøpt inn, drivstoff-filtere og noe annet snacks. TC Nano kjøpte jeg på Gtb messen 1 liter. Regner med filter-skifte i morgen, og oppstart på motor lørdag. Ny VHF, ekstra håndsett og AIS er innkjøpt. Men pga plassering, trengs det 2 m armer i hver retning. Venter litt. Vi sees! Link to post
hebbelille Svart 23.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2012 I dag har endelig båten fått se sol og blå himmel.... så da var opplags stative detmonter :) blir båt vask og lit puss i helga. Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC Link to post
REM Svart 23.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2012 Fortsetter vårpussen på Borgen i helga. Moen som vet om de har åpnet vannet på bryggene? Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
BOBO II Svart 23.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2012 I dag har jeg begynt på siste del av legging av nye tepper i hele båten . det har blitt en del vannblemmer i hendene. Det gammele var godt limt og teppe satt som bare 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Big Bajas Svart 23.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2012 Reparert Webastoen - vaska maskinrom og gjennomspylt/vaska vanntanken - klar for årets 1. båttur. God helg! Mvh Big Bajas Moonraker - the mother of all modern cabincruisers Link to post
Zach Svart 23.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2012 Jeg har ikke gjort så mye, men har hatt mekaniker fra lokalt verksted ombord, og han har montert 6 stk nye dysespisser inkl. fjærer. Prøvekjørt på tomgang OK, men det gjenstår å ta en prøvetur på fjorden. Link to post
Astor Svart 23.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2012 Fortsetter vårpussen på Borgen i helga. Moen som vet om de har åpnet vannet på bryggene? Gi meg et vink hvis vannet er på på Borgen, rem Trenger en vask i morgen lørdag. I dag er gelcoaten rundt skroget renset og polert med Nanomiddel. Mye jobb, men i sola og tiden til hjelp er det en fornøyelse å holde på når temperaturen ligger i underkant av 20 grader. Om det blir vask på Borgen i morgen står på rem nå! Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
2rmod Svart 23.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2012 I dag har jeg hentet en nyvasket og impregnert kalesje hos Thoresen i Tønsberg. Skuffer i båten er justert. I morgen skal båten ryddes for verktøy og burkaen av. En uke til sjøen dekker bunnstoffet...herlig Tormod Beichmann Link to post
TICORA Svart 24.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2012 Gjort hele båtpussen i dag og får båten på vannet til påske. Skal innrømme at jeg gjorde den pr sms:-). Ikke stolt av det men det er veldig behageli og båtlivet skal jo være avslappende, ikke sant? Link to post
Salt Svart 24.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2012 begynt å sette inn ekstra varmluftutslipp i salongen (så trangt det er å tre varmeslanger! men jeg kan jo ikke rive ned innredninga heller!). Flytta til ny fast plass i havna. Utseilt distanse ca 1/2 kabellengde. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn