Goodwill Svart 27.April.2012 Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 (redigert) Sjøsatte! Og flatt batteri...men fikk lånestrøm og start på motoren så vi kunne kjøre de 20 metrene til gjestehavna. Har første kveld og natt i båten, reiser sørover i morgen. Redigert 27.April.2012 av Goodwill (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sofaseileren Svart 27.April.2012 Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 Montert ekspansjonstank på trykkvannet. Sitér dette innlegget Link to post
Leon KAD502 Svart 27.April.2012 Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 - Begynt og slipe teak og treverk så det blir klart til beising og lakkering. - Begynt på fullføring av landstrøm opplegget. Er kun igjen tre punkter med kontalter og skifte aut.sikringer. - Boen heltre eikegulvet begynner å komme seg også. - Hengt opp tre nye lamper. - Bråstakk innover til Maritim på slependen og kjøpte 5 nye dørkringer. Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
Sofaseileren Svart 28.April.2012 Link til dette innlegget Svart 28.April.2012 Legger opp trekkerør og opplegg for kabler i maskinrommet. Neste gang jeg møter en spebygget, langarmet dverg, som undrer seg på hva han skal bruke livet sitt til, så skal jeg fortelle ham at han har uendelige karrieremuligheter innen montering av innstallasjoner i fritidsbåter.... Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 28.April.2012 Link til dette innlegget Svart 28.April.2012 Tok båten opp på land, første gang for meg med den "nye" båten, under vannlinje skroget så fin og bra ut og ingen skader, bortsett fra dårlig malerjobb. eg lar den tørker til mandag så begynner eg å jobbe. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Laholm Svart 28.April.2012 Link til dette innlegget Svart 28.April.2012 Drenert dieseltanken. For første gang var det vann i bunnen. Drenerte til det kom bare ren diesel. Fulgte opp suksessen med å drenere første dieselfilter (det nærmest tanken). Der fant jeg ikke vann, men det er vel i alle fall en god ide å skifte det filteret i morgen? Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Arvid_A Svart 28.April.2012 Link til dette innlegget Svart 28.April.2012 Flott dag i båthavna! Skrapet og spylt bort løst bunnstoff. Vasket skroget. Biltemas felgrens er svært effektiv for å få bort gulstripa i vannlinjen samt andre gjenstridige flekker. Skroget er nå klart for polering. Montert nytt solcellepanel. Sitér dette innlegget Link to post
ezach Svart 28.April.2012 Link til dette innlegget Svart 28.April.2012 Hele dagen gikk med til å lokalisere lekkasje i akterkabin. Noen som kan stille opp med 2 stk syrefaste bolter 6x150 mm i Råde båtforening, Krogstadfjorden i Østfold søndag, så kommer jeg i mål! mob/sms: 99514222 Kan ikke fatte at Tristan har konstruert rekka på akterdekket med enkle skruefester og ikke gjennomgående bolter. Blir det tid igjen søndag, skal Eber'n monteres. Men det tar vel mer tid enn som så... Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 28.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2012 Solgte Skibsplasten da jeg ikke har tid til å fullføre den. Kjøpte meg karplotter kombinert med ekkolodd til Polarn + kart. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Hekkbølgen Svart 29.April.2012 Link til dette innlegget Svart 29.April.2012 Vasket båten på utsiden og skiftet sink på giret. I morgen blir det polering og bunnstoff mandag så er jeg klar for sjøen :-) Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 29.April.2012 Link til dette innlegget Svart 29.April.2012 Idag har jeg hatt siste tur med den gamle motoren før ny helt ny blir satt inn . Fisk ble det også, skikkelig blårøyk også. Synes litt synd på de som satt på bryggene sine i et helt nydelig vær for der kom jeg og krydret dagen for dem med gratis blårøyk Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 29.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2012 Driver på nå, må ta litt pauser innimellom. Rubber, polerer og vokser så arma detter av. Kanskje jeg rekker et lag med bunnstoff også... Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
KongKing Svart 29.April.2012 Link til dette innlegget Svart 29.April.2012 Endelig er pussen i gang. Bare 6 dager til sjøsetting :-) Startet motor og den puttet i gang på første forsøk :-) håper på en bedre sommer enn i fjor, da jeg lå i havn stort sett hele sommeren med motorproblemer. Det er fixet nå og jeg krysser fingrene for en motor uten problemer i sommer! Har vasket under fenderlist og fatter har skrapt bunnstoff. Skal polere og stoffe i morgen. Det var forresten en lidelse å ha båten på land når jeg så utpå fjorden. Blikk stille og kanonvær.... Kk Sitér dette innlegget Link to post
Hekkbølgen Svart 29.April.2012 Link til dette innlegget Svart 29.April.2012 Polert og vokset i hele dag. Akkurat da er jeg glad jeg har en25 fots snekke og ikke en 50 fotsbåt med flybridge... Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 29.April.2012 Link til dette innlegget Svart 29.April.2012 undervannsskrog styrbord side ferdig skrapet og pusset. klar til å legge på primer Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
suzumer 290 Svart 29.April.2012 Link til dette innlegget Svart 29.April.2012 Begynt poleringen i finveret, og er klar til å påføre wax i morgen :) Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 29.April.2012 Link til dette innlegget Svart 29.April.2012 I går vaska den innvendig, idag vaska den utvendig. Hente drevet en av dagene Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
jørn Svart 29.April.2012 Link til dette innlegget Svart 29.April.2012 Lagt på siste to strøk av (4 totalt) 2komp. primer og to strøk bunnstoff. Samt sparklet to hakk i gelcoaten. Startet opp Yanmaren i Hantoen som er solgt, startet på første slag "as usual". Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 29.April.2012 Link til dette innlegget Svart 29.April.2012 Nok en kjempefin soldag i havna! Skroget polert (overbygget venter jeg med til vi er sjøsatt). Diverse vask og shining innvendig. Propellen blankpusset med poleringsskive på vinkelsliperen. Sjekket at ankervinsjen snurra og gikk slik den skulle. Sugd opp dieselprøve fra tankbunnen (ren og fin). Montert filter på dieselslangen til Eberspächer'n. I morgen er det først tur til Maritim for å kjøpe bunnstoff og sinkanoder, deretter stoffing og annet småplukk. SÅ er vi klar til å avtale tid for utsetting! Sitér dette innlegget Link to post
Enes 44 Svart 29.April.2012 Link til dette innlegget Svart 29.April.2012 Starta prosjekt med møblering og styreposisjon på flybridge. Sitér dette innlegget Link to post
Sofaseileren Svart 29.April.2012 Link til dette innlegget Svart 29.April.2012 Begynt på isolering / garnering i akterlugaren. Det går sakte, fordi jeg må stemple stringerene mot skroget mens limet tørker. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 30.April.2012 Link til dette innlegget Svart 30.April.2012 Nok en kjempefin soldag i havna!Skroget polert (overbygget venter jeg med til vi er sjøsatt). Diverse vask og shining innvendig. Propellen blankpusset med poleringsskive på vinkelsliperen. Sjekket at ankervinsjen snurra og gikk slik den skulle. Sugd opp dieselprøve fra tankbunnen (ren og fin). Montert filter på dieselslangen til Eberspächer'n.I morgen er det først tur til Maritim for å kjøpe bunnstoff og sinkanoder, deretter stoffing og annet småplukk. SÅ er vi klar til å avtale tid for utsetting! Lenge siden jeg har vært nedover der, men er det Larkollen vi ser i bakgrunnen eller er jeg helt på bærtur? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Arvid_A Svart 30.April.2012 Link til dette innlegget Svart 30.April.2012 Njaa... bærtur og bærtur Bildet er tatt mot S/V. Det neset som stikker ut fra høyresiden av bildet er østsiden av Oven. Havna (Makrellrød) ligger på østsiden av Krogstadfjorden, et stykke nord for Saltnes. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 30.April.2012 Link til dette innlegget Svart 30.April.2012 Var i alle fall i rett farvann. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Arvid_A Svart 30.April.2012 Link til dette innlegget Svart 30.April.2012 I dag fikk båten nytt bunnstoff og sinkanoder, så nå er det klart for utsetting - noe som skal skje på onsdag ettermiddag! Etter det skal overbygget poleres, ventilene på Yanmar'en kontrolleres/justeres og CAV grovfilterenheten erstattes med Lekangs CAV-adapter med Fleetguard "spin-on" filterelement . Så er det atter en gang bare å håpe på en flott og problemfri båtsesong! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.