Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

- Begynt og slipe teak og treverk så det blir klart til beising og lakkering.

- Begynt på fullføring av landstrøm opplegget. Er kun igjen tre punkter med kontalter og skifte aut.sikringer.

- Boen heltre eikegulvet begynner å komme seg også.

- Hengt opp tre nye lamper.

- Bråstakk innover til Maritim på slependen og kjøpte 5 nye dørkringer.

Mvh. Leon

1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu

Hele dagen gikk med til å lokalisere lekkasje i akterkabin.

Noen som kan stille opp med 2 stk syrefaste bolter 6x150 mm i Råde båtforening, Krogstadfjorden i Østfold søndag, så kommer jeg i mål!

mob/sms: 99514222

:flag:

Kan ikke fatte at Tristan har konstruert rekka på akterdekket med enkle skruefester og ikke gjennomgående bolter.

:sad:

Blir det tid igjen søndag, skal Eber'n monteres.

:wink:

Men det tar vel mer tid enn som så...

:eek:

Endelig er pussen i gang. Bare 6 dager til sjøsetting :-)

Startet motor og den puttet i gang på første forsøk :-) håper på en bedre sommer enn i fjor, da jeg lå i havn stort sett hele sommeren med motorproblemer. Det er fixet nå og jeg krysser fingrene for en motor uten problemer i sommer!

Har vasket under fenderlist og fatter har skrapt bunnstoff. Skal polere og stoffe i morgen.

Det var forresten en lidelse å ha båten på land når jeg så utpå fjorden. Blikk stille og kanonvær....

Kk

imag0364.jpg

Nok en kjempefin soldag i havna!

Skroget polert (overbygget venter jeg med til vi er sjøsatt). Diverse vask og shining innvendig. Propellen blankpusset med poleringsskive på vinkelsliperen. Sjekket at ankervinsjen snurra og gikk slik den skulle. Sugd opp dieselprøve fra tankbunnen (ren og fin). Montert filter på dieselslangen til Eberspächer'n.

I morgen er det først tur til Maritim for å kjøpe bunnstoff og sinkanoder, deretter stoffing og annet småplukk.

SÅ er vi klar til å avtale tid for utsetting!

:sailing:

imag0364.jpgNok en kjempefin soldag i havna!Skroget polert (overbygget venter jeg med til vi er sjøsatt). Diverse vask og shining innvendig. Propellen blankpusset med poleringsskive på vinkelsliperen. Sjekket at ankervinsjen snurra og gikk slik den skulle. Sugd opp dieselprøve fra tankbunnen (ren og fin). Montert filter på dieselslangen til Eberspächer'n.I morgen er det først tur til Maritim for å kjøpe bunnstoff og sinkanoder, deretter stoffing og annet småplukk. SÅ er vi klar til å avtale tid for utsetting! :sailing:

Lenge siden jeg har vært nedover der, men er det Larkollen vi ser i bakgrunnen eller er jeg helt på bærtur?

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

I dag fikk båten nytt bunnstoff og sinkanoder, så nå er det klart for utsetting - noe som skal skje på onsdag ettermiddag!

Etter det skal overbygget poleres, ventilene på Yanmar'en kontrolleres/justeres og CAV grovfilterenheten erstattes med Lekangs CAV-adapter med Fleetguard "spin-on" filterelement .

Så er det atter en gang bare å håpe på en flott og problemfri båtsesong!

:sailing:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...