Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

har hatt oppe varmeveksler for ente gang da jeg ikke har fåt denne tett, drit lei at det fylles opp med med ferskvann i kjølesvinet etter tur. Nå tror jeg det er tett. ble for sent med prøvetur men fikk kjørt den god og varm og ingen lekkasjer. I morgen kommer ny overtrykksventil til varmtvannsberedern. da skulledet bli en sjans for at det blir tørt i motorrommet for fremtiden..

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Skiftet fødepumpe på maskinen. Da gjenstår det å se imorgen om den starter på første eller om den må kværnes i 4-5 sekunder slik jeg har måttet gjøre siste mnd.... Har også lagt noen ledninger i trekkerør i maskinrommet for å beskytte dem.

I dag har jeg fjernet hele sittegruppen på babord side for å få ut defekt varmtvannsbereder, og se om jeg får plass til ny.

Jeg fjernet samme sittegruppe for et par år siden for å reparere på varmvannsberederen, og jeg fant i dag ut at jeg dengang ikke hadde vært gjærrig med limet når jeg satte sammen.......

Pusser opp en gammel jolle, og nå, ett år etter at jeg kjøpte den, ser jeg lyset i enden av tunnelen... Det var tre hull i den da jeg startet. Da jeg hadde pusset den ferdig var det åtte... Etter masse glassfiberarbeid, pussing og litt ombygging, er jeg snart ferdig. I dag la jeg første strøket med båtlakk (2-komponent polyesterlakk fra Biltema). Ett strøk til får holde, så er det å få fikset en plate for motoren og få på fenderlist, i tillegg til et par beslag/festeringer. :smiley:

I dag har jeg skrudd ut starteren og levert den til rparasjon.

startmotor.jpg

Og med det samme jeg var i båten, rengjorde jeg litt i septiktanken, og det var det behov for. Og det ble jo et lekre bilder med kameraet holdt nede i tanken!

septiktank.jpg

Her flottøren til tanknivågiveren, det var tydeligvis aktivitet nedi der!

flottor.jpg

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Og med det samme jeg var i båten, rengjorde jeg litt i septiktanken, og det var det behov for. Og det ble jo et lekre bilder med kameraet holdt nede i tanken!

Du legger ut mange fine naturbilder Lars, men hva i he..... tenkte du på når du stakk kamera nedi den tanken der :lol:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

red: Huff lars.. hva slags kosthold er det du har?? :giggle:

Kostholdet er normalt, men det du ser rundt flottøren for giveren er et resultat av at jeg mater de aerobe bakteriene med biologisk sanitærvæske/næringsvæske slik at de bryter ned gørren til tynntflytende væske omtrent uten lukt.

Hva jeg tenkte med kamera nede i tanken? Jeg ville jo se hvordan det så ut og om det trengtes ekstra rengjøring. Og jeg fikk ikke hodet ned i mannhullet til tanken, kun nesetippen. Og det var nok! Så derfor kameraet.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Har fylt diesel og laget BED-FLEX spilebunn i båten. Hadde det på forrige båt og var fornøyd med den. Kostbar, men funker. Løfter madrassen når du ikke sover som gir god ventilasjon, samt at den er behagelig og sove på:)

Vi sees!

Feilen var (tror vi) for liten minus kabel mellom forbruk og start..

Med høye ladestrømmer, ble det spenningsforskjell mellom - og -.

mvh

Bavaria32sport

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...