Jori Svart 1.August.2012 Link til dette innlegget Svart 1.August.2012 Endelig fått somlet meg til å få dratt tv-antennen. Sitter nå og ser på OL .26" LED, bra bilde. Men som alltid med kabler og ledninger som skal trekkes i ettertid, halve båten må jo demonteres, tar derfor utrolig lang tid, men verdt det. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 2.August.2012 Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 Idag demonterte eg oljekjøler og intercooler ut, pga lekkasje på innmat til oljekjøler, fant hull der det kom sjøvann inn i olja , eg skal få kompisen min til å fikse innmaten.. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Flyrikk Svart 2.August.2012 Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 Løftet på presenningen for å få bort store innsjøer.....fysj for regn Sitér dette innlegget Mitt prosjekt. Barracuda Daycruiser fra 80 tallet: https://baatplassen.no/i/topic/95213-prosjekt-barracuda-23/ Link to post
Laholm Svart 2.August.2012 Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 Gode venner, Denne tråden er vel godt egnet til å gi oss alle dårlig samvittighet... Det jeg har gjort i dag er å våkne hjemme etter noen netter i båten, og irritert meg over ferieturister som uansett må starte dieseldyrene sine innenfor min ramme av sønnhetssjøvn (ikke at den kvinnelige delen av primærfamilien mener at det er det eneste problemet) En god del timer senere gikk det opp for meg hva som er skjedd, og det kommer nok til å øke aktivitetsnivået. Men, for å være helt ærlig, så er vel svaret "ikke en dritt". Og slik må det få lov til å være for noen av oss de fleste dagene i året sett under ett Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Skjær i sjøen Svart 4.August.2012 Link til dette innlegget Svart 4.August.2012 I dag har jeg solgt båthengeren og dermed flyttet båten permanent til Sørlandet igjen. Ikke mer pendlertilværelse mellom indre Oslofjord og Sørlandet på den gamle Skibsplasten. Tror både båt og eier puster lettet ut og har feiret med en vask både ute og inne. Sitér dette innlegget Representant for Folk i båt-bevegelsen og venn av paraplydreggen. Link to post
torbi Svart 4.August.2012 Link til dette innlegget Svart 4.August.2012 Var i båt idag og gjorde små plukk jobb mens eg venter på innmat til oljekjøler er ferdig reparert.. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Lakecaptain Svart 5.August.2012 Link til dette innlegget Svart 5.August.2012 Var nede i båten og solen skinte. Vasket vekk litt fuglemøkk og skulle til å løsne fortøyningene for en tur. Så begynte det å regne igjen. Jeg dro hjem og åpnet en øl. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 5.August.2012 Link til dette innlegget Svart 5.August.2012 Måkene har hatt la-oss-drite-ned-båten-med-blåskjellrester-party. Jeg vaska. Så ut som om de hadde hatt et dritbra party Ellers testa litt den nye ICE antenna. Sitér dette innlegget Link to post
lasmarquezas Svart 5.August.2012 Link til dette innlegget Svart 5.August.2012 En liten fisketur i robåt, med datter, nevø og niese. Småbarna var lykkelige til tross for lett duskregn. Litt fisk ble det også. Sitér dette innlegget Link to post
jebo Svart 5.August.2012 Link til dette innlegget Svart 5.August.2012 Etter 2,5 uke i Spania var det greit med litt tilsyn. Registrerte også at måkene hadde kost seg på kalesjen mens vi har vært bortreist, også. Hadde tenkt meg en liten tur utpå for å kjøre ren bunnen litt, men det var så mye vind, så får vente til helgen Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 6.August.2012 Link til dette innlegget Svart 6.August.2012 (redigert) Astor skrev On 31.7.2012 at 20.08: Spennede. Hva har du bestemt deg får? Heisan, så den litt sent Astor. Har sett oss ut en Marex 77 Consul, og når dette skrives så har vi hatt den siden torsdag. Har godt over det elektriske i den, ett batteri til, inn med skillereele, ny hovedstrømsbrytere, etc etc. Det var ikke dårlig, men bar preg av 1988 modell. Nå kjenner jeg det hele veien, og vet forhåpentligvis hvor hver ledning er, og går. Montert inn VHF, og ny antenne selvsagt, klarte meg ikke med en god gammel Skanti med SSFc - må ha en med DSC - jeg har jo bare en, og ikke to som noen Litt atrigt er det att jeg har sporet hele historien til båten, har alle kjøpekontrakter, untatt den aller første i 1988, og jeg er 4 eier. Den har godt i vår båthavn/forening i hele sitt liv - med untak av 1,5 år. Er så langt meget meget godt fornøyd. Sitter "selvsagt" en Yanmar i den da 4Jh - DTBE. Er du i traktene er du velkommen innom på jobben vet du. Redigert 6.August.2012 av Benji (see edit history) Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Laholm Svart 7.August.2012 Link til dette innlegget Svart 7.August.2012 (redigert) Etter råd fra venner kjøpte vi luftavfukter. Den har stått noen dager i juniors kjellerbod, der den har skilt ut vann som bare det. Satte den i båten i går, halvfull vanntank i dag. Fikk ikke stengt luftekanalene, og lurer på om jeg har tørket luften i Bergensområdet heller enn i båten (Det første prosjektet er nok relativt krevende). Neste skritt er å kjøpe hygrometer..... Redigert 7.August.2012 av Laholm (see edit history) Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Bitteliten Svart 7.August.2012 Link til dette innlegget Svart 7.August.2012 Hygrometer er vel standard i alle skikkelike båter ? Har bytta akter lanterna på jolla, inkl festet/kontakten. har også klint litt med gelcoat på et hakk i baugen. På moderskipet er trykktanken på ferskvannsystemet fyllt opp med luft etter at ventilen er feilsøkt. Satt også på en 90 graders kontakt på coaxialen på ICE routeren. Sitér dette innlegget Link to post
Euklid Svart 7.August.2012 Link til dette innlegget Svart 7.August.2012 (redigert) Litt ruskevær i Rogaland i dag, så jeg tenkte det kunne være en grei anledning til å ta en titt på fortøyningene. Kunne være greit å ha et lite prosjekt når jeg først var i gang, så jeg sveivet bortom IKEA og tok med ribbebunn til forpiggen. Litt knot å få en kurant løsning med mange rare lengder, men det ble nå bra etter hvert. Her underveis i tilpasningen: Forskjellen i komfort er enorm, regner med det også gjør en del med fukt. Ribbebunn og borrelås til festing (Biltema) kostet samlet 360 kroner, for dette får jeg en stor oppgradering av både forpigg og en av køyene i akterkabinen (den siste kommer etter hvert ...). Kan man få mer båtmoro for mindre penger? Redigert 7.August.2012 av Euklid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 7.August.2012 Link til dette innlegget Svart 7.August.2012 Malt litt i styrhussalongen. Laget til lister over vinduskarmene i akterhytta babord side og over styrhusdøra. Fått ett lag med lakk hittil. Forsetter i morgen. Kvalitetstid.... Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
aileenll Svart 7.August.2012 Link til dette innlegget Svart 7.August.2012 På pulpiten brakk det ene deksfeste, bolt gjennom dekk, her på slutten av vestlandsturen. Heldigvis skjedde det ved brygga uten dramatikk. I dag skrudde jeg av det hele, og tok det med til Suntek som sveiset det i løpet av dagen, supert og billig! Avslutter med en propper job. Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
REM Svart 8.August.2012 Link til dette innlegget Svart 8.August.2012 Tappet motorene for olje i går kveld. Bytter filtere i kveld og fyller opp med 10-W40. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Benji Svart 8.August.2012 Link til dette innlegget Svart 8.August.2012 Imprignert kallesjen, montert inn lydalarm til den automatiske lensepumpa - håper jeg aldrig for høre den når jeg går - men er nå der og virker. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Javi Svart 8.August.2012 Link til dette innlegget Svart 8.August.2012 (redigert) Astor skrev On 7.8.2012 at 20.33: Malt litt i styrhussalongen. Laget til lister over vinduskarmene i akterhytta babord side og over styrhusdøra. Fått ett lag med lakk hittil. Forsetter i morgen. Kvalitetstid.... Nå kom jeg plutselig på at kanskje jeg innerst inne gleder meg til pensjonisttilverelse... Kunne pusle med båt når jeg har lyst... Uansett Kos deg med din kvalitetstid i båten, Astor! Redigert: Oj! Må feire meg selv litt nå! Dette ble mitt innlegg nr. 1.000 og i går ble jeg bestefar! Redigert 8.August.2012 av Javi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 8.August.2012 Link til dette innlegget Svart 8.August.2012 Gratulerer! Livet som pensjonist og bestefar og båteier er kvalitetstid for alle penga. Pengene kommer inn den 20. I hver måned. Du har mye å se fram til selv om du må vente noen år. Allikevel er dagene fyllt opp med meningsfullt pusleri. Heldigvis. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Javi Svart 8.August.2012 Link til dette innlegget Svart 8.August.2012 Takk for det! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 8.August.2012 Link til dette innlegget Svart 8.August.2012 (redigert) Klatta gelcoat på jolla, strammet ventil på akkumulatortanken på vannet, vaska utvendig. Et par timer kos i havna Redigert 8.August.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 8.August.2012 Link til dette innlegget Svart 8.August.2012 Har fått en lekkasje i en 3" eksosslange, og det spruter sjøvann i motorrommet. Har vært og målt litt, og fått bekreftet det jeg trodde, nemlig at laveste punktet på slangen ligger under vannlinjen. Dermed blir det slpsetting for å bytte denne. Sitér dette innlegget Link to post
jebo Svart 8.August.2012 Link til dette innlegget Svart 8.August.2012 Kjedelig, Javi. Jeg har tenkt mye på båten i dag, men med båtplass 100 km. unna er det ikke bare en svipptur, men til helgen tenkte jeg og olje litt teak i godværet som kommer. Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 8.August.2012 Link til dette innlegget Svart 8.August.2012 Da har jeg litt kortere vei, jebo! Ca 150 meter ned til båtplassen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.