Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

I dag har jeg vært på første båttur i oktober, kjentes langt varmere enn i det meste av ferien i juli. Flatt hav og en pusete liten bris. Herlig!

Har også flyttet båten til en bås der den skal ligge for vinteren og spylt av utvendig. Litt usikker på hvor glad jeg er i å ha en meningsløst stor bås (minst 6 meter, båten er 3.2), men en av fordelene er at jeg kan hive jolla på vannet og vaske hele skrogsiden i morgen. Det trengs!

Nydelig på sjøen idag men turen ble kort, fra båtplassen til kranbrygga :-)

Nå skal den opp på land mens mine planer for neste sesong allerede har medført innkjøp av diverse som skal på når vårsola bryter frosten. Neste år blir strålende...

Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik

Totalmedlem av RS

Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris

Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar

Nok en drømmetur i morges; seks knop med full seilføring (den som kan trimming hadde sikkert fått åtte, merker jeg trenger et seilkurs ...), sola stakk frem i perioder, et lite regndryss for å minne meg på at det er greit når det slutter.

Driver også å monterer nye fortøyningstau, i tillegg til at jeg har fikset en lampe i salongen og vasket det meste innvendig.

Idag ble jeg ferdig med høstpoleringen av skrog og overbygg og fikk lagt over plast så den ikke blir skitten i løpet av vinteren inne i hallen. Det er ikke vann i halen, og jeg har endel oljesøl i kjølen, så det vet jeg ikke helt hvordan jeg skal bli kvitt. Den store fordelener at der er lys og lunt, så jeg kan komme igang med en dl av de påkrevde oppgraderingene. Har alt røska løs luka i fordekket der det lakk, nå skal det få tørke et par måneder og så er det å sette den ned igjen i en god seng av Tec 7. Innertaket i hytta ser ikke s verst ut, men det beste nå er at jeg kan komme til og få satt inn stålplate i taket som rundholtet i baugen kan trekke på - til nå har jeg vært redd hvis jeg måtte slepes, uten annet feste enn skruefeste skulle det ikke mye til før hele rundholtet hadde blitt dradd rett ut.

Ellers er planene å sette inn stoler i hyta, kanskje en vendbar stol med kokeapp under, og så få hydraulisk styring inn, slik at jeg kan få en avlaster på styringa.

sol fra knallblå himmel vindstille og nesten flatt hav. Bra for oss, litt kjedelig for alle seilere som var ute :-)

Da måtte du ha vært litt lengre "ute". :smiley:

Jeg har avsluttet solo-seilingen fra Tyskland til Norge i dag etter 7 dager.

Fra Strømstad og rund Koster (08.30) ha det vært som du skriver, ikke et pust.

Men deretter ble det 8 - 12 meter rett på nesen / vest, helt til jeg "omsider" ramlete inn i Sandefjord fjorden ved kl. 17.00

Ha blitt en lang dag i forhold til opprinnelig planen.

Men, gøy og mye sol var det. :thumbsup:

:seeya:

Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...