Gabi Svart 10.November.2012 Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 Sjekket oppi båten om det stod bra til, noe det gjorde. Har boble-isolasjonsduk tiltenkt svømmebasseng over og deretter 2stk tynne vanlige pressenninger. Ikke fukt på dekket iår, i motsetning til i fjor da jeg ikke haddeboble-isolasjonsduken. Har også bedre lufting foran og bak båten så dette ser ut som en bra kombinasjon så langt i år. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 10.November.2012 Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 fikk opp presenningene i dag. Sjekk på forbruksbatteriene - de tar ikke lading og må hives. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Ankerdrammen Svart 10.November.2012 Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 Bygd om kjølingen i dag. Skal montere et varmeapparat i skuta. Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 10.November.2012 Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 Laget og tilpasset presenningstativ, venter bare på presenningen som forhåpentligvis kommer til mandag. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Nidelv 1874 Svart 10.November.2012 Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 Angående sagkjedeolje til vinterkonservering: Jeg hadde i utgangspunktet vært forsiktig med å kjøre noe gjennom motoren som består av 50% olje og 50% lim, men det vil jo feste seg til overflaten i kjølekanalene og sikkert forhindre rust... Når motoren oppnår normal driftstemperatur på våren, vil den antagelig løses opp av varmen og skylles ut. Var kanskje en god ide.... Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 10.November.2012 Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 (redigert) Har vært i teltet å fin myst på skuta. Et fantastisk opplag. Kalesjen står på inni teltet.. har 200w på. nok til at luftfuktigheten holdes nede. 46% idag. søren ikke galt. Gleder oss til våren.. Har vært nok vinter, haha. Redigert 10.November.2012 av Inter 9000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Free Lillehammer Svart 10.November.2012 Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 Sjekket om kameraet kan rapportere hjem luftfuktighet og temperatur som forutsatt - og jepp, alt som det skal. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 10.November.2012 Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 Ryddet og gjorde klar i boden/ verksted til motor delene kommer inn for sjekk og rensing .. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
spiir Svart 10.November.2012 Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 Fikk tjora fast presenningene idag på båten. Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 10.November.2012 Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 Gått over bunnsmøringen, trengte et lite lag der den var slitt ned. Anodene er ok, skovlene til loggen ok. Så nå kan den gå på vannet igjen, starter opp så snart dysene er tilbake fra justering. Da er vi klar for neste båtsesong som starter i det øyeblikket båten er på vannet. To uker mellom sesongene er 12 dager mer enn vanlig, men det var et sterkt behov for å få renset tankene, og det stilte krav om nye mannhull som nå er på plass. Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Euklid Svart 11.November.2012 Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Godt vi er flere som ikke avslutter sesongen 1. september; var ute på en herlig seiltur i morges. Knapt en bølge å spore opp, 10-12 knop vind, selv min begredelige seiltrim fikk båten til å skyte fart. Litt regn underveis, men vann gjør liten skade. Sitér dette innlegget Link to post
Garf73 Svart 11.November.2012 Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Pakket inn båten for annen gang i år, fant ut at Jula sin løsning fungerer utmerket på 16 fot båt men ikke på en 20 foter, spennet ble for langt så den datt ned hele tiden, så måtte en tur på maritim og kjøpe bakkestativ, og selvfølgelig så har det regnet i hele dag, båten var tør men det varte ikke lenge, men fikk nå over presseningen og tørket opp vannet i tillegg til at jeg greide kunststykket å falle ned av båten også *sukk* så note to self "neste gang jeg spør meg selv om jeg skal slå ned badestigen så gjør jeg det" gjorde ikke det denne gangen og da fant den ut at den skulle slå seg ut når jeg sto på toppen, resultat ble våt og sitter med ispose på låret, ja ja ble ferdig ihvertfall, så nå er det bare å vente på mars mnd så jeg får startet med prosjektet så sjøsetting innen sankthans er oppnålig..... Sitér dette innlegget Mitt Springer 20 prosjekt Link to post
spiir Svart 11.November.2012 Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 (redigert) .....Gjordt det jeg alltid utsetter, som jeg syns er dønn kjedelig......Dvs. Vasket og polert fendere..Da er de klare til neste sesong, fine og hvite :-) Redigert 11.November.2012 av spiir (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 11.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Vinterkonservert maskineriet + byttet glykol på ferskvannssiden. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Lars H. Svart 11.November.2012 Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 I dag har jeg bare tenkt på båten, og jeg er glad seilbåten ved siden av har solid stativ og støtter og ikke slike jeg så en vår for noen år siden. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars O Svart 11.November.2012 Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Lagt over burkaen i dag. Lars O. Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 11.November.2012 Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Gjort klart stativet for opplag, ikke så mange dagene før båten skal opp. Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Free Lillehammer Svart 11.November.2012 Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Svært så fokuserte folk er i denne tråden på å sette båten sin ut av spill. Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 11.November.2012 Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Fargo Lillehamme skrev On 11.11.2012 at 21.47: Svært så fokuserte folk er i denne tråden på å sette båten sin ut av spill. Det er nå den tida på året for de fleste av oss. :-) Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Lars H. Svart 11.November.2012 Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Vel, når en har kalesjebåt, utliggerne der båten ligger taes opp for vinteren og hele havnen omtrent bunnfryser, har nok båten det bedre på land der en kan få gjort ting ombord som en ikke får gjort de andre 7 - 8 månedene når en stadig vekk bruker den. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Free Lillehammer Svart 11.November.2012 Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Lars H. skrev On 11.11.2012 at 21.55: Vel, når en har kalesjebåt, utliggerne der båten ligger taes opp for vinteren og hele havnen omtrent bunnfryser, har nok båten det bedre på land der en kan få gjort ting ombord som en ikke får gjort de andre 7 - 8 månedene når en stadig vekk bruker den. Lurte litt på å ha båten i Son. Mener å ha hørt at det var planer for boblehavn? Noen som vet om det blir noe av? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 11.November.2012 Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Det har jeg ikke hørt noe om. I mesteparten av havnen, den kommunale, er det ikke strøm en gang på bryggene. Legger noen ut kabler fra land der, blir de fjernet umiddelbart av havnesjefen. På de inderste bryggene i Sonskilens Båthavn, har vi imidlertid tilgang til strøm på bryggene. Ellers fjernes landgangene ut til alle flytebryggene før isen kommer. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Polarn Svart 11.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Vurderer faktisk son jeg å på den private delen, regner med det er strøm og vann der? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Lars H. Svart 11.November.2012 Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Ja, det er strøm og vann der, og sist jeg var innom hjemmesiden deres, var det ledige plasser. Havnen anbefales! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Free Lillehammer Svart 11.November.2012 Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Lars H. skrev On 11.11.2012 at 22.23: Ja, det er strøm og vann der, og sist jeg var innom hjemmesiden deres, var det ledige plasser. Havnen anbefales! Vet dette blir litt OT i forhold til trådens innhold ellers, men pris i Sonkilen (både Kambo og Moss har sine priser på nettet). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.