Tom Rør Svart 8.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2012 Puttet sengetøy i plastsekker for frakt hjem. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 8.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2012 Filtrert og fylt på parafin i dieseltanken, med tanke på at dieselkaminen skal få gå billigst mulig i vinter. Fikk tilgang til 650 liter fyringsolje/parafin fra en som skulle fjerne oljetanken under terrassen. Dessverre fikk vi ikke ut mer enn rundt 60 liter parafin før tanken sprakk i bunn og begynte å lekke kraftig. Tanken skulle ha en levetid på 20 år, men den ble montert i 1970, så lekkasjen var vel på tide.. Så for å unngå skade på grunnen under huset endte det opp med at vi måtte krype til korset og ringe en lensebil som tok seg av resten av olja. Hadde vært drit å la nesten 600 liter parafin sive inn i grunnen og grunnmuren der. Fylte på den filtrerte parafinen og kompleterte med diesel for å få full tank. Er meldt kaldere til uka, så greit å ha litt å gå på Heldigvis finnes det flere som har slike tanker de vil ha tømt, men da skal vi nok gjøre bedre forarbeid så vi slipper å gå på en smell en gang til Sitér dette innlegget Link to post
Flyrikk Svart 10.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2012 Stått for det meste å glodd og hakket tenner. Pokker ta den kulda. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Mitt prosjekt. Barracuda Daycruiser fra 80 tallet: https://baatplassen.no/i/topic/95213-prosjekt-barracuda-23/ Link to post
Ankerdrammen Svart 11.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2012 Montert og koblet defroster.Virket veldig bra.. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 11.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2012 Var og sjekket, alt bra med båten.lun i cabin og i maskinrommet. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 11.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2012 Demontert svinghjulet på motoren. Skal i morgen montere hele motoren på bukk. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 11.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2012 Fjernet luka til mannskapslugaren bak, tatt den med ut på badeplattingen og fjernet all teak med maskinhøvel. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Astor Svart 11.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2012 Hatt sydama på besøk i kveld. Nye puter i salongen Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Dalton Svart 12.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2012 Samme som i går... og dagen før der... og dagen før der.... Det er for jæ... kaldt å drive med båt om dagen. Har laget nye bjelker til kabintaket, men de ligger på vent til den værste kulda gir seg. Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
BOBO II Svart 12.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2012 Var i dag innom og sjekket at alt sto bra til +1grad i cabinen. Det holder det Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Seewolf Svart 12.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2012 Går på krykker for tiden Har ringt til marinaen og bedt dem å sjekke om båten min har det bra... og snille var de . Sitér dette innlegget Link to post
Euklid Svart 12.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2012 Kjipt, Seewolf. Om du bor i noenlunde nærhet av Stavanger får du sende et hint om du trenger hjelp til måking etc. Jeg har måkt kalesje og dekk, nå sitter jeg og grubler på hvordan nyinnkjøpt solcellepanel og kommende redningsflåte skal monteres. Får jeg ånden over meg skal jeg i løpet av kvelden også sette inn en fotpumpe til saltvann på badet. Sitér dette innlegget Link to post
Seewolf Svart 12.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2012 Se der... båtfolk i nærheten . Tror det går bra med båten og måking blir ikke noe problem... tror nå jeg. Det handler om en seilbåt og jeg regner med at han i marinaen gir meg et hint når det MÅ gjøres noe. Båten ligger godt og varmt ( inne i båten ), holder 8-10 grader. Neste prosjekt etter krykkene ( ca. 7 uker igjen ) blir montering av kartplotteren og ny kabel til autopiloten. Bor forresten ikke langt unna Stavanger og båten ligger på Rennesøy Sitér dette innlegget Link to post
Euklid Svart 12.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2012 Har ikke kommet så voldsomme mengder snø, men den som har kommet er blytung, så at kalesja hadde veldig godt av måking (ligger i Tananger). Dekket skal forhåpentligvis takle litt vekt. Nå har jeg montert en 500W inverter jeg kjøpte her en dag -- skal være greit å få noe litt større enn den lille 150W tassen jeg har hatt til nå. Med en dynamo i reserve, aggregat, et par solcellepaneler og syv batterier burde det forhåpentligvis snart være tilstrekkelig orden på strømopplegget. Sitér dette innlegget Link to post
Flyrikk Svart 12.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2012 Elektrisk relatert idag. Ikke å anbefale i 16 minus grader. Kaldt på fingertuppene gitt. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Mitt prosjekt. Barracuda Daycruiser fra 80 tallet: https://baatplassen.no/i/topic/95213-prosjekt-barracuda-23/ Link to post
M/S Bastard Svart 12.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2012 (redigert) Har ikke gjort noe på lang tid, men var innom og sjekket tempraturer i dag . Motorrom 20+, kabin 5+ Redigert 12.Desember.2012 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 12.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2012 Har ikke gjort noe på lang tid, men var innom og sjekket tempraturer i dag . Motorrom 20+, kabin 5+ Sikker på at det er nok i motorrommet... Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 12.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2012 Ja, trenger ikke så mye, men jeg gadd ikke justere frostvakta i dag, tar det på fredag. Må flytte stoler, før jeg kan løfte opp dørkplatene, så da droppet jeg det i dag Sitér dette innlegget Link to post
Dalton Svart 13.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2012 Sikker på at det er nok i motorrommet... 20+ ikke nok??? Hvor varmt skal du ha det??? Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Free Lillehammer Svart 13.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2012 20+ ikke nok??? Hvor varmt skal du ha det??? Ironi... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 13.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2012 Har ikke gjort noe ennå, men jeg må nok ned og måke snø på hjemveien fra jobb. Måket i går også, men det laver ned store mengder her for tiden. Og båten blir vemmelig topptung med 2ocm snø på dekk og kalesje.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
monte carlo Svart 13.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2012 Sjekket varmen i båten...igjen.... hvert mye kaldt og trøbbel med strømmen i havna, Noen vil ha stue tempratur i båten selv om det er 15 minus ute.. Sikringer går i ett kjør.. Ønsker meg varmegrader til jul.. Sitér dette innlegget Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti Link to post
Free Lillehammer Svart 13.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2012 Sjekket varmen i båten...igjen.... hvert mye kaldt og trøbbel med strømmen i havna, Noen vil ha stue tempratur i båten selv om det er 15 minus ute.. Sikringer går i ett kjør.. Ønsker meg varmegrader til jul.. I andre havner med en øvre grense på tillatt løpende forbruk, kobles bare båter i fra der forbruket går gjennom taket. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 13.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2012 Sjekket båten og lagt snøskuffa klar. Er meldt vind opp i mot storm og en halv meter blaut snø. Det blir nok en trivelig helg i sør... Sitér dette innlegget Link to post
Euklid Svart 13.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2012 22 grader i båten her nå, men riktignok ikke fullt 15 kalde ute. Men ingen sikringstrøbbel, heldigvis. I løpet av natten og i morges kom det et solid lag tung snø, mye vind gjorde at hele babord side av forseilet ble innsauset i denne sørpa. Siden har elendigheten fryst, så før vi får noen plussgrader slipper jeg definitivt å seile med annet enn storseil. Kan jeg få litt global oppvarming, takk? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.