torbi Svart 13.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2012 Måkte snø, meldt mild vær i helgen. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Evita IV Svart 14.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2012 Hadde trøbbel med temperaturen ombord da isolasjons transformatoren slo seg ut på intern sikring. Trudde i utgangspunktet det var feil med denne, men det var kun en kombinasjon av høy last (høy lading, VB og varme) som var årsaken. Kapasiteten på transformatoren er 3600 w. Reduserte ladeefekten og kutta ut VB og ting funka som normalt igjen. Har også tetta igjen luftinntak til motorrom slik at varme effekten blir bedre. -2 grC og stiv kuling krever sitt! Sitér dette innlegget Link to post
nives Svart 14.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2012 (redigert) I Kveld var det å berge det som var igjen av presenning og stativ. Er "litt" trekk her så......... Heldigvis bare mindre skader, 1 bøygd rekkverk. 2 rør bøygd på stativet og ett rør knekt. 1 presenning skåret i småbiter. Og sannsynligvis et hakk eller 2, For se i morgen:) Heldigvis ingen 3.part skader. så alt i alt gikk det bra. Men sjekk båtene dere som har dem der det er trekkfult i helga. Redigert 14.Desember.2012 av nives (see edit history) Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
hanto1 Svart 15.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2012 Snøskuffing av 3 båter i pøsregn/ haglbyger. Hurra for vinteren i sør! Nok en grunn til og ikke spe whiskyen med vann. Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 15.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2012 Måket tung, våt, udregelig snø...Ringt kranbil. Gidder ikke mere måkejobb å den blir vel ikke mere brukt fremover før mars Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 15.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2012 Måket tung, våt, udregelig snø...Ringt kranbil. Gidder ikke mere måkejobb å den blir vel ikke mere brukt fremover før mars Er vel meldt tre dager med plussgrader i Halden fremover, så da løser det seg vel selv... Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 15.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2012 ja men måtte måke idag. kom vel 15cm tung å våt på 12timer Sitér dette innlegget Link to post
cassie Svart 15.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2012 Sjekka at oljebyssa brant fint. Det gjorde den etter rengjøringen i går 15 grader ombord i dag. justerte ned et par hakk. Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 15.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2012 Sjeleglad for at båten er trygt lagret innendørs, en bekymring mindre i dagens snøkaos. Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 15.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2012 Måkt snø av Naledi i boblehavna i kveld. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 15.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2012 Satt batteriene på lading og kjørt eberen en stund Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 16.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2012 Måkte, men usikker på hvor nødvendig det egentlig var. Det er meldt rimelig mildt fremmover i havna. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 16.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2012 FIKK ET ALARMKAMERA PÅ FREDAG MED DENNE KONTAKTEN. FÅR JEG TAK I OVERGANGER ELLER MÅ JEG JAKTE PÅ NY STRØMFORSYNING? 5 V = 2A. Julestemning i Astor. Her på Tofte tiner snøen kjapt. Nesten all snøen på dekket var blitt til vann i havet. Naturen ordner det meste. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
SoBo Svart 16.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2012 Denne adapteren kan muligens brukes på alarmkameraet ditt. http://www.clasohlson.com/no/SKROSS-World-to-EU-reiseadapter/Pr364797000 Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Astor Svart 16.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2012 Takk. Den ser perfekt ut. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
"Mathilde" Svart 16.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2012 En liten tur nedom båten i dag for en sjekk. Luftfuktigheten ca 65%. Stiger den mer må jeg vurdere å starte avfukteren igjen, men inntil videre får det stå sin prøve. Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 16.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2012 Levert alle putene til syerske for å få nye i skai og alcantara til våren Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
lgboat Svart 16.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2012 Var nede og måkte snø idag, sikkert unødvendig. Bobleanlegget gikk, i motsetning til da kulda var ekstrem. Da lå isen noen dager. Strømmen forøvrig var gått, så noen vedlikeholdslading ble det ikke. Irriterende at ikke ting fungerer som de skal, men det avstedkommer iallfall litt tankegang. Full vinterkonservering før jeg drar sydvest igjen i romjulen. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 16.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2012 Takk. Den ser perfekt ut. Om du ikke får tak i, så har jeg en liggende som jeg ikke fikk bruk for.. Julelysene fra USA er søkk borte nå når jeg endelig fikk kjøpt adapteren.... Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
littmild Svart 17.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2012 I dag har jeg, som resten av uken, kikket ut av vinduet og konstatert at alt er i sin skjønneste orden med båten, god vinkel på presenningen=null snø. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Frode Stiansen Svart 17.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2012 Handlet julegave til båten på lørdag. Kjøpte to nye stoler med armlen,regulerbar rygg og svingbart understell til å ha på lemmen(flybrigde) Skal bli godt å sette seg i noe annet enn den pinebenken som er orginalt montert. Bare vente på litt mildvær nå så jeg kan sparkle de gamle skruehullene i dørken oppå der! Er jo heldigvis ikke sååååååå lenge til det er flybrigde vær igjen :) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 17.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2012 (redigert) Byttet grovfiltre og finfiltre. Klarte det uten å søle ved hjelp av en tett plastpose under filteret. Grovfiltrene var ikke ille. Allikevel tappet jeg Racofiltrene helt for drivstoff og tørket godt med ren fille slik at det var gullene rent før nytt filter kom på plass. Etter å fått fyllt opp filtrene og pumpet fram disel til finfiltret ble det oppstart, men ingen av maskinene syntes å ha lyst til å stoppe igjen. Måtte ringe min venn Ove for å få gode råd. Selv ikke en oppsmøring av kontaktene til stoppefunksjonen hjalp. Når jeg tok ut ledningen til stoppefunksjonen og hadde satt startnøklen i stopp, kom det gnister når jeg satt den inn igjen. Det betyr vel at denne funksjonen opp mot instrumentbordet er i orden? Det ble at jeg måtte stoppe den ved hjelp av stopperen under diselpumpa. Det pussige er at dette har skjedd bare et par ganger tidligere for lenge siden. Nå skjedde det med begge maskinene samtidig. Jeg startet og stoppet flere ganger og til slutt ble bb motor grei. SB motor er fortsatt vrang å stoppe fra instrumentpanelet. Har hørt en gang at det kanskje er lav volt? Mulig jeg husker feil. Det er omtrent 1 1/2 måned siden siste oppsatrt. Redigert 17.Desember.2012 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Free Lillehammer Svart 17.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2012 Motorer som bare nekter å gi seg, Astor. Det har jeg ønsket meg lenge... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 17.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2012 Da jeg tok båten på land, ble all teak utvendig skrudd av for å renoveres hjemme. Lakken så ikke særlig pen ut. Her hvordan navneskiltet så ut, avflasset og krakelert lakk. Så all lakk ble fjernet med skrape og varmluftpistol, for deretter å bli pusset med maskin. Selve navnet freste jeg en gang ut med en håndoverfres fra Europris. Men nå måtte all den svarte lakken fjernes, bokstav for bokstav med med varmluft og stemjern i diverse fasonger, og da så det etter hvert slik ut. Så i dag ble det frem med en boks svart Bengalack og en liten pensel for å fylle i de utfreste bokstavene. Det er litt av en pirkejobb, jeg dyttet bare lakk nedpå for å slippe søl. Men det ble da bra? Neste runde blir olje lag på lag på lag . . . . vått i vått, før mange strøk lakk. Jeg kommer tilbake med fler bilder etter hvert. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
glalaks Svart 18.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2012 Det blir fint i vårsola Lars!:) Jeg skal legge ut ene båten for salg nå. Kjøpet er hevet, men selgeren har ingen penger.. Da må vraket selges.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.