Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

har jo VP D4 som har gått ut på garantien, så da var det bare å bite i det sure eplet å komme igang med å bytte eksosbend osv. En j.... jobb. Og btw, DPH drev er VELDIG tunge :giggle: .Imorra blir det nye zinker, skifte olje på drevet, dieselfiltre osv. Våren, hvor er du??

Demontert stoler og diverse beslag på dørken, slik at jeg kan slipe/skrape og lakkere opp teakdørken som har fått litt hard medfart etter forrige eier. Kunne ha gjort det lettvint, men det er liksom for...lettvint... :wink:

Som flere andre venter jeg på mildere temperatur, slik at det er koselig å dra ned i havna igjen. Nå var det bare kaldt.

Sea Ray, har du sjekket om dine likevel er dekket av bytteprogrammet VP har selv om reklamasjonstiden er over...

http://www.batmagasinet.no/artikkel/eksosbend-m%C3%A5-byttes-p%C3%A5-volvo-penta-d4-og-d6

Jeg har prenta inn serienr. mitt der, og ingenting kommer opp. Ser flere har samme problemet, men må alikevel bytte. Vel vel, da er det ihvertfall gjort, og jeg slipper å "sitte på anka" for vann inn i motorommet, hele sommeren hehe

Og koblet video kabelen inn på plotteren:)

Sjølsagt :thumbsup:

Hva slags kamera har du montert her?

(iPad)

Det jeg har i maskinrommet, er et kinakamera som Ella skaffet meg, men det jeg har ute som "ryggekamera", er et originalt Garmin. Ganske heftig å kunne se hele hekken og begge hjørnene på båten på kartplotteren når jeg bakker inn i båsen :smiley:

Garmin er bra på dette. Trenger bare et videosignal. Jeg har et trådløst kamera fra abteknikk.no i masta. Monterte det i 2009 og er nødvendig når man bakker inn og jeg står nede og styrer, Greit å slippe å dra ledninger.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Garmin er bra på dette. Trenger bare et videosignal. Jeg har et trådløst kamera fra abteknikk.no i masta. Monterte det i 2009 og er nødvendig når man bakker inn og jeg står nede og styrer, Greit å slippe å dra ledninger.

Jeg kjøpte et tråløst ryggekamera og 7"skjerm fra smartprodukter.no.

Har en "Furuno NavNet3D MFD8 plotter", noen som vet om det er mulig å få det trådløse signalet inn på denne. Hadde vært greit å slippe å bruke en ekstra skjerm. :smiley:

Besøker den i Nederland.

Henter noen dokumenter og blitt enig med firma som skal montere en haug med elektronikk og div om layout, kabeltrekk og div teknisk.

Nå pusler jeg rundt og monterer noen led pærer fra ebay. Når alle innvendige lys var på, gikk det ut over 50a, så det er nok lurt med led:)

Mvh. SAP

Sjøsatt småbåten etter flere (6) uker på verksted (garantisak båt og motor er under ett år), kun for å konstatere at verkstedet ikke har fått fikset feilen, eller funksjonstetet den etter reprasjon. Måtte deretter heise båten på land igjen for å kjøre denne tilbake til verksted i morgen tidlig før jobb :headbang:

Finnes det seriøse aktører i dette markedet lenger? :thumbsdown:

Kom ett par dager forsinket hjem fra arbeid.

Litt etter skjema er nå teak pyntelistene på skroget pusset og klar for påføring av olje, når det en eller annen gang blir varmere i været.

Fjernet Burka over fly og satt på havnepresseningen.

Startet motor.

Sjekket at alt elektrisk fungerer, (Søkelyset fungerte ikke).

Båten er for å si det pent, ekstremt møkkete. Vurderer å vaske i allefall dekk og overbygg i dag. Med -5 og vind er det vel galskap, men kan nesten ikke reise på Påsketur sånn som den ser ut nå.

Polering og ordentlig vårsjau blir tatt på land rett etter Påske.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Bar noen rimelig tunge ting ombord i dag; ikke alltid det er en fordel å ligge helt ytterst på piren ... Nå er de nye batteriene montert, så gjenstår det å bli kvitt de gamle. Og så er det bare å gjøre det samme med bank #2. Sukk.

Tungt.jpg

Ankeret er et 15kg Rocna. Når jeg så hvor stort det var ble jeg rimelig happy med å ha gått for 15 i stedet for de planlagte 20.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...