Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

I dag er Trudelutt "pakket ut", og klar for vask og polering til uken. Kanskje bilen også trenger en vask og polering? Når det gjelder utsetting, er utsettingsbryggen klar uten is, men innover i havnen er det solid is fremdeles.

utpakket_24032013.jpg

utplass_24032013.jpgbryggene_24032013.jpg

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

idag ble det sjøsetting... jippi...

Heldiggrisen.... Is i havna her...

Båt 1: Finnmaster 7600

Båt 2: Johnson 26 [seilbåt]1979

Navionics hd Europa, på Samsung 10".

Galia 530 2004, Polar 20 - Marna 1977, Yamaha v4 130, Draco 17, Selco 16.5, Nordkapp 17, Rana 22

Fik i solskin og nogle få varmegrader slebet bunden. Mange års bundmaling havde bygget sig op til en ganske ujævn overflade. Nu er den jævn og glat til priming og bundmaling.

Mangler polering og voks samt oliering af de udvendige trælister.

Søsætning 29 april.

For oss mindre perfekte fremstår jo denne tråden som forbeholdt "snilleste gutten i klassen" . Jeg leser den ikke ofte ettersom den bidrar sterkt til mindreverdsfølelsen for meg som har ti tommeltotter, men som ser båten som et tilfluktssted hvor jeg kan slappe av og kose meg. Innrømmer glatt at jeg er fornøyd med å overlate servicene på maskinen til et verksted. Polerer båten når temperaturen er over 20.Har gjort de fleste mulige tabbene, vært på grunn et par ganger og har notert at jeg skal be om støttekontakt før jeg passerer jeteen ved Drøbak.

Hva har jeg gjort med båten i dag? Tenkt på den. Tar kanskje en tur senere i påsken når jeg kan ta noen dager fri, men da blir det en liten tur ut til en eller annen havn i nærområdet, og så hjem igjen.

Laholm

idag ble det sjøsetting... jippi...

Heldiggrisen.... Is i havna her...

Galia 530 2004, Polar 20 - Marna 1977, Yamaha v4 130, Draco 17, Selco 16.5, Nordkapp 17, Rana 22

For oss mindre perfekte fremstår jo denne tråden som forbeholdt "snilleste gutten i klassen" . Jeg leser den ikke ofte ettersom den bidrar sterkt til mindreverdsfølelsen for meg som har ti tommeltotter, men som ser båten som et tilfluktssted hvor jeg kan slappe av og kose meg. Innrømmer glatt at jeg er fornøyd med å overlate servicene på maskinen til et verksted. Polerer båten når temperaturen er over 20.Har gjort de fleste mulige tabbene, vært på grunn et par ganger og har notert at jeg skal be om støttekontakt før jeg passerer jeteen ved Drøbak.

Hva har jeg gjort med båten i dag? Tenkt på den. Tar kanskje en tur senere i påsken når jeg kan ta noen dager fri, men da blir det en liten tur ut til en eller annen havn i nærområdet, og så hjem igjen.

Ho ho

Glemte nesten å skrive at jeg har kjøpt nye høyttalere.

Eg får frysninger når eg ser hvitt, eg vil ha varme følelser. :-) Kanskje eg er litt rar.? :-)

Det med varme følelser forstår jeg, men nede i et mørkt motorrom tenker jeg nok ikke slik. Og der er det greit at det er en lys farge. Men lyse (og positive/snille) følelser ellers? Ja!! Og spesielt når en venter på at isen skal gå så en får sjøsatt båten.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...