Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Vask av kabin, rens av skrogkledning i kabin, hengt opp gardiner (samboer).

Tatt av vinterteltet og tilbehør.

Ladet batterier

lagt på et lag med bunnstoff

Satt på ny kalesje

bilde

xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen  

I dag ble dekket renset med Respect deckcleaner 1+ 2. En årlig foreteelse. Ellers brukes grønnsåpevann.

bilde

Ferdig renset.

bilde

Ferdig renset

bilde

Slik så dekket ut etter behandling med Respect deckcleaner 1.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Målt igjen. Det er jamenmeg antenna sjøl som har kjempehøy SWR (> 9.9). Må til byen og handle meg ny VHF-antenne. Tar med måleinstrumentet (antenneanalysator).

Antenna hadde feil. En overgang til testapparatet også (bytta ut). Nå er kabelen sjekka (OK!), antenna bytta (1.3:1 på kanal 16), og dessverre windexen fjerna, for den nye antenna var så lang at den kom i vegen for windex. Får stole på tell-tales og på flagg/vimpel i vantene.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Nye led strips i pentry .

bilde

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Finerplatene er skrudd og limt på kabintaket. Bjelkene innvendig er pusset, og mahognybeis er innkjøpt. Snart skal frontrutene løftes på plass. Det kommer seg...

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Limt på padene for davitene på gummibåten.

Var en tolmodighetsprøve da merkenavnet var der som paden skulle stå.

Krevde årets tolmodighet og mye av nesteårets også å få det bort uten å punktere båten.

Men det gikk bra, nå er det baremontering av davitene igjen :-)

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

I dag har jeg gått inn å lukket luka i taket i kabinen, så har jeg lukket bakluka på kalesjen da det var meldt regn.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

I dag har det ikke blitt gjort noe(enda), men i går ble pressening og stativ demontert, vasket overbygg og skrog, polert opp til fenderlist og montert sommer-kalesje !

I dag blir det stoffing, mens i morgen er det planlagt polering av overbygg samt bytte av olje og filtre. Lørdag er det utsett.....puh !

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Ryddet og støvsuget ombord. Rederinnen kom på besøk med et par kalde øl, Creedence Clearwater på anlegget, mens vi planla videre prosjekter som helst skal være ferdig før månedsskiftet. Bare kosen...

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...