Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

I dag gjorde jeg siste finish så vi er klar til 3 ukers seilas i sommer.

Hvilket var unødvendig da husets yngste endte opp med brudd i skulderen etter et fall fra en hest..

Men fikk montert og "jomfru-kalt" Tjøme radio for å teste sambandet.

Guest Avmønstret#

Monterte dobble gassbluss. Skuffende nok var det mer futt i den kassert biltma kokeren.. men slingrestøtte oppveier. Monterte 150w converter med ren sinus. Fikk den for 200,- av en sjappe som stenger. Pakket ut gassalarmen, gikk akutt drittlei og fant noe annet å ikke gjøre.

Vasket den med svamp.. Merker at teaken ikke tåler vann.. Når det kommer vann på renner det en brun-gulveske av treverket.. Upraktisk! Er dette normalt med teakolje?

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Ikke jeg heller. Hadde teakdørk i gamlebåten uten problem. Denne er relativt ny i mitt eie så jeg har ikke rørt teaken. Er Kunn 4-5 lister i cockpit, men det renner brunt fra alle.. Får vaske de og olje de med min egen olje.. Er jo ikke helt uvanlig med litt fuktighet i en båt:)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

i går fikk jeg omsider motoren tilbaka i båten og fåt konlet til det elektriske, alt ser bra ut, fik også stoffet den på nytt.

I dag blir det å gjøre ferdig lit småting i motor romet, og sette på agregate og juster lit på gass vaieren og gire og ta en prøve start før det blir sjøsetting seinere i dag.

så ble det sjøsetting før santhans like veld :) ser frem til en problemfri sesong :)

Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC

I går monterte jeg inn PDAR dynamoregulator med Ladac som backup. Så nå har jeg nye forbruksbatterier, 2×140Ah Euroglobe Semi Traction, ny 25A Victron landstrømlader og altså nå ny Sterling laderegulator for dynamoen.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Nei, ikke helt, men det er nok investert langt over hva jeg ga for båten i 1987! Men båten er gjeldfri, jeg har lav forsikring, bruker lite diesel, kommer inn i gjestehavner til laveste takst, så jeg har råd til å bruke penger på slike ting. Det neste som står for tur er tre nye vindusviskermotorer.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Tre brytere? Nei, jeg har alle tre viskerne på samme bryter. I tillegg har jeg en trykkbryter som gjør at viskerne kun går når den holdes inne. Det blir nesten som en intervallbryter der jeg selv bestemmer tiden mellom hver gang viskerne gjør noen slag.

Tre brytere? Nei, jeg har alle tre viskerne på samme bryter. I tillegg har jeg en trykkbryter som gjør at viskerne kun går når den holdes inne. Det blir nesten som en intervallbryter der jeg selv bestemmer tiden mellom hver gang viskerne gjør noen slag.

Det var skikkeleg lurt, har slik på løypemaskina mi.

Merkeleg at eg ikkje har tenkt at det var lurt å ha på båten.

God idè Lars H. :thumbsup:

:seeya:

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...