Mouche Svart 26.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2013 Tatt av presenningen og begynt å vaske så om noen dager er den kanskje på vannet. Med langtidsvarselet så er det jo ingen hast siden boligen har tettere tak og vegger enn båten, og betydelig bedre comfort på alle vis. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
taunus Svart 26.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2013 Fylt opp båten med 72 halvlitere øl. Direkte fra kiwi. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 26.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2013 Ingenting men skrev en liste over hva jeg skal ta ut av båten, hva jeg skal ta med hjemmenfra til båten, hva jeg må handle i matbutikk for båten og hva jeg må handle i en båtsjappe. Snart ferie Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 26.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2013 Da har jeg hatt impeller bytte på min Yanmar 4JH2-TE. 6 år og 544 timer og impeller så hel og ok ut ! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 26.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2013 (redigert) Og jeg har samme erfaring med impeller i min Yanmar 4JHE, jeg har byttet impeller kun 3 ganger siden båten var ny i 1986. Og hver gang var impelleren uskadet og spenstig. Redigert 26.Juni.2013 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Pettern1972 Svart 26.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2013 Du kan da ikke slettet båten din Lars Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
sap_2000 Svart 26.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2013 Ikke vært i båten i kveld for omtrent første gang på 2 måneder for en gangs skyld... Dvs før nå ;-) Snart skal jeg en tur ned i kjelleren og bytte ut trykkakkumulatortanken hvor luftblæra hadde gått føyken på under en måned. Satt inn en vanlig tank i går som blir stående i parallell for sikkerhets skyld. SAP -from my iPad using Tapatalk Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
M/S AIOLOS Svart 26.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2013 Fyllt fett i akselkoppen, var et par dråper vann for mye som kom Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 27.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2013 I går så pumpet jeg opp en aquaquick 230 gummibåt og bundet den fast på framdekket. Etter det ble det overnattingstur med ungene :) Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Rainbow Svart 27.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2013 Kjøpt gummijolle til å ha frempå dekket. Sitér dette innlegget Tidligere nick Seil-løs RS Totalmedlem Link to post
LykkelitenIV Svart 27.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2013 Har hatt båten på land siden i går, men nå skal den utpå igjen. Ferdig vasket og bunnsmurt, og klar for ferien :-) Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
BOBO II Svart 27.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2013 (redigert) Mulig tettingen av hullene blir ferdig herdet i dag for utsetting i morgen her er det slipt på skrå innover mot midten av hullene for og få godt feste lagvis utover. det er lagt 3 lag vått i våt med 450gr matter. Så ble det lagt på epoxy på ca 6 mm fra midt og utover til slipekanten epoxy herder ganske så for så nå er det snart klart for sliping og grunning, infrarød varmelampe må til i dag pga lav temp og høy luftfuktighet. E Da kan ferien starte i slutten av neste uke. Redigert 27.Juni.2013 av Bergstad (see edit history) Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK. Fairline 31 Targa 1996 mod 2xAD41P Link to post
REM Svart 27.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2013 Dette blir meget bra Bergstad. Profft utført Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
SeaSC Svart 27.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2013 Ryddet i kjelleren Sitér dette innlegget Link to post
SeaSC Svart 27.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2013 Slik ble det til slutt. https://baatplassen.no/bildearkiv/39/39766/motorer.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Båttransport D5L Svart 27.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2013 Pen kjeller Sitér dette innlegget Link to post
SeaSC Svart 28.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2013 Ble veldig fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Rainbow Svart 28.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2013 Pen kjeller Meget pen ja!! Gjorde i går kveld riktignok: Skrudde (klipte) ut "stoppvaier/hendel", var rustet og satt bom. Har stoppet motor i motorrommet de ukene jeg har hatt båten. Blåste ut av dieselslange og lufteslange, oppdaget masse dritt. Vasket resten av toppdekk/cockpit sammen med "vaskekompisen" Hugo Begynte å vaske dørk i motorrom. Tvinnet tommeltotter i venting på ny konkobling til giret. Sitér dette innlegget Tidligere nick Seil-løs RS Totalmedlem Link to post
ErikN Svart 28.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2013 Byttet olje, filtrere, termostat og overhalt vannpumpen :) Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 28.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2013 Montert rele i parallell med shunten for å spare den når jeg starter med forbuksbanken (nødstart). Sitér dette innlegget Link to post
Carwell Svart 28.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2013 Rengjort kabelsko for irr til sensor for turteller (dårlig kontakt, turteller slo først inn etter en stund, kom og gikk), tuteller ok nå. Sjekket oljenivå på motor (noe høyt nivå, kanskje suge ut litt). Sjekket gearolje, ok. Sjekket alle batterier og fylt en skvett vann på alle celler. Forbruk er bly/syre, start er AGM og vedlikeholdsfritt. Sitér dette innlegget Link to post
Dalton Svart 29.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2013 Burkaen kom på plass igjen i dag, og en vanskelig avgjørelse er tatt. Amalie får ikke vann under kjølen i år. For mye å gjøre, og for liten tid å gjøre det på. Det får bli robåten i sommer, så kommer Amalie sterkere tilbake til våren 2014. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Våtbåt Svart 29.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2013 Er i båten nå og skifter olje pga vann i olja... håper å ha fikset problemet. Nå er første olje varm og skal suges ut. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 29.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2013 Plukka fra hverandre og rensa kabelkontakter bak TVen, og vips fungerte kartplotterbildet på TVen igjen Renset septiktanken for råttent vann som lukta etter tre ukers stilleligge. Skylla to ganger med ferskvann. Når jolla ligger på badeplatormen blir det noen liter liggende bakerst i tanken. Lukta ikke blomster gitt... Sitér dette innlegget Link to post
Tasle Svart 29.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2013 I ettermiddag / kveld skal en Garmin GPSMap 4012 monteres midlertidig i båten (Mørejet 30'). Midlertidig i den forstand at strøm foreløpig hentes fra et sigarettenneruttak, og at GPS-antenna plasseres foran i kabinen ved vinduene i påvente av permanent plassering ute og oppe på taket. 4012 skal erstatte en ca. 9 år gammel Seiwa Barramundi. Har testet Glonass GPS, og det virker veldig brukbart på testbenken, men får se hvordan systemet går rent praktisk under reellt bruk. Bruker Bluechart Vision g2 på Garmin 4012 som har finesser som 3D, mariner's view og undervannsvisning, pluss autoruting. Sparer litt tid og "knotting" ved å bruke autoruting, men ruten må jo sjekkes og evn. justeres for feil. Neste etappe er å bytte ut en separat S/H radar og ekkolodd, siden disse kan integreres i Garmin 4012 med nye tilsvarende komponenter (HD-radar). Meningen er også å kople 4012 til en ekstern 20 toms TV-skjerm via datakabelen for å få enda større skjerm og bedre lesbarhet på litt avstand. Om noen trenger en brukt Seiwa Barramundi, er det bare å si fra! Den går til gi-bort pris! Har til og med kartbrikker fra Nord-vestlandet (Sunnmøre ca.) og nordover. Plukka fra hverandre og rensa kabelkontakter bak TVen, og vips fungerte kartplotterbildet på TVen igjen (Klipp..) Hva var det som var problemet med kontakten(e) bak TV-en? Irr? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.