Worry II Svart 29.November.2013 Link til dette innlegget Svart 29.November.2013 (redigert) Siden jeg var ferdig med å sy nye gardiner, måtte jeg ta med de nye kunnskapene over i neste prosjekt. Lage ileggsplate for bredere seng i aktecabin. Denne manglet da jeg kjøpte båten Men fram med ting man har på lager, kjøpe møbelstoff på Stoff og Stil Alnabru. Bestille heavy duty stiftemaskin på eBay (118,- ink frakt) så vips: kjellestua blir verksted. Hadde en stor plate som ble kappet samt en gammel madrass. ups..dårlig det ble, da.. Så snakker vi 125 x 30 cm sydd for hånd , og ja, blir mobba av unga.. Så, da venter neste prosjekt. Ny kasse under førerstol. Redigert 29.November.2013 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 29.November.2013 Link til dette innlegget Svart 29.November.2013 Meget fint sydd Worry II Blir kongeseng bak i Marexen med den puta. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Worry II Svart 29.November.2013 Link til dette innlegget Svart 29.November.2013 Takker SoBo ! Mye rart man skal drive med Må finne en overmadrass som jeg får klippet til nå, så blir det bra ! Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 30.November.2013 Link til dette innlegget Svart 30.November.2013 Dro litt tidligere fra jobben i går.tok turen i båten.fyrte opp dieselvarmeren og kjørte meg en stripe på et par timer,med noen småstopp for og prøve fiskelykken.men med kuling fra nord så ble det heller dårlige greier...men turen var flott.deilig og sitte i varm og stor båt,når naturkreftene herjer på utsiden. Det blir ny tur i dag! Skikkelig flott syd worry! Frister og prøve selv.er dette noe alle mannfolk bør klare,eller har du mye erfaring? Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
freelander2002 Svart 30.November.2013 Link til dette innlegget Svart 30.November.2013 Olje og filterskift samt årets siste båttur i stiv kuling for å få full effekt på Forte behandlingen. Mercruiseren malte så fornøyd atte :) Sitér dette innlegget Polar 17 Bowrider Prototype Skibsplast 660 TDI 2.8 Gi meg et fast punkt, og jeg skal flytte jorden !! Arkimedes Link to post
Tom Rør Svart 30.November.2013 Link til dette innlegget Svart 30.November.2013 (redigert) Montert nettbasert værstasjon, så jeg kan sitte hjemme å se temp./luftfuktighet i maskinrommet. Langt å fly for å sjekke selv :-) Redigert 30.November.2013 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 30.November.2013 Link til dette innlegget Svart 30.November.2013 Brukt den , nok en flott lørdag på sjøen, torsk mellom 3-6 kg i fisketeinene. Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 30.November.2013 Link til dette innlegget Svart 30.November.2013 Provat nytt polermedel med fantastiskt bra resultat Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 30.November.2013 Link til dette innlegget Svart 30.November.2013 Hvilket produkt prøvde du Svensk? Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 30.November.2013 Link til dette innlegget Svart 30.November.2013 Sholl. Började med Sholl 3 Gold en gång och vidare till +30 och fick ett fantastiskt resultat. Under mina 25 år som båtägare har jag aldrig varit så nöjd. Produkterna är för bilar men fungerar minst lika bra för båt. Läs på hemsidan så du köper rätt pads. Viktigt. Som vanligt lägger jag 2-3 lager Collonite hårdwax som är bättre än det mesta. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 30.November.2013 Link til dette innlegget Svart 30.November.2013 Spennende. Har ikke hørt om det fabrikatet. Kan være verdt et forsøk Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 1.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2013 Hvem forhandler? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
KARILLA Svart 1.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2013 Støvsuget og ryddet, forhåpentligvis på tur førstkommende torsdag til lørdag:-) Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Svensk Svart 1.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2013 streepower-rekond.se Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 1.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2013 Monterte ekstra stikk kontakter under benken bak under kalesje. Og satte på juletreet ved vinduet. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Gabi Svart 4.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2013 Da er gave til barna bestilt... http://www.maritim.no/klar-fritid/lyd-og-bilde/kamera/undervannskamera-monitor Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 4.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2013 Dæskern.. det kameraet var artig, lurer på om ikke det blir et sånt på "barna" ja ;-) Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
tilplan Svart 4.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2013 Levert kalesjen til reparasjon. Justert litt på fortøyninger før stormen. Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 4.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2013 Tenkte de kunne få nye inntrykk når vi var på båttur. De kan ta den med seg i jolla, dra litt rundt og oppleve vannet og sjølivet fra under vann. Og klart at kanskje jeg kan låne den for å inspisere propell og ting og tang under båten også.... Sitér dette innlegget Link to post
is_620 Svart 4.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2013 fikk lyst å skrive hva jeg IKKE har gjort, nemlig å ha på presenningen. Båten står i hagen med stativet ferdig oppsatt, men jeg skal lage ny mitt-støtte ned på hytte taket og denne skal bli så bra og lur (justerbar både i høyde og side) , at den ikke er helt ferdig enda, etter å ha sett værmeldingen i kveld er jeg glad at presenningen ikke er på - og lykke til for alle som gruer seg til uværet. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 5.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2013 Var endel som mistet presenningen i båthavna mi forrige uke også, men det gikk bra med min "Bergtatt". Skal ta meg en tur ned i ettermiddag for å sjekke. Ellers var jeg på 3,5 timers tur på tirsdag og i går onsdag 2,5 time. I går var jeg på oppdageksesferd i Lysakerfjorden, og når jeg nærmet meg Killingen og Bestumkilen var det jaggu meg en gjeng som tok seg en dukkert! Jeg har bildebevis! Ergo trekker jeg den slutninger at båtsesongen ikke er over! Kan man bade 4. desember kan man jaggu kjøre rundt i båt noen dager til... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Erik Svart 5.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2013 Måtte ut en runde og tjore bedre fast i går kveld. 4 doble fortøyninger + lange tau til land håper jeg skal holde. Spesielt når YR nå melder at det bare blir stiv kuling Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
hanto1 Svart 5.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2013 Lagt på ekstra fortøyninger, var friskt i hava med storm & pøsregn. Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 5.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2013 Sjekket fortøyning og burka. Regner med ganske tøffe kast i vinden i ettermiddag. Får håpe på det beste når vinden snur til nord nordvest i ettermiddag. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Astor Svart 5.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2013 Vært å sjekket Astor og båtene ellers i havna. Ingen dramatikk der. Fikk lakket litt i skterhytta, sparklet og pusset. Nå gjenstår et par strøk til samt glassfiberstrie på skterveggen i hytta. Fin temperatur å jobbe ombord nå. Følger med ip-kamera på tilstand ombord og på brygga når det gjelder været. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.